Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp Volvo 165

Volvo 165 22 sept 2016 17:11 #163680

  • Joop van Putten
  • Joop van  Putten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 810
Je komt ze niet vaak tegen, de verbouwde 164: klik
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
http://www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Volvo 165 23 sept 2016 07:14 #163697

  • René Minnebo
  • René Minnebo's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2375

Joop van Putten schreef : Je komt ze niet vaak tegen, de verbouwde 164: klik


Je bedoelt een verbouwde 145. Of geeft het kenteken aan dat het om een 164 gaat. Want dan is dit wel een speciale en hebben ze er veel energie in gestoken om van een sedan naar station te gaan.

Net ff een rdw check gedaan maar is een 164 volgens het kenteken. Omgekat of echte huisvlijt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door René Minnebo.

Volvo 165 23 sept 2016 07:58 #163698

  • Hans
  • Hans's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1914
ik vermoed zelfs dat 't een verbouwde 245 is, dit ivm de lelijke plaats van de achterdemper (en nog lelijkere trekhaakconstructie) én het klepje van de benzinetank. gelukkig wel oude deuren met opgelegde handgrepen én smalle (knik-)bumpers.
alles met elkaar best een mooie auto.
Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Volvo 165 23 sept 2016 10:01 #163702

  • René Minnebo
  • René Minnebo's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2375

Hans schreef : ik vermoed zelfs dat 't een verbouwde 245 is, dit ivm de lelijke plaats van de achterdemper (en nog lelijkere trekhaakconstructie) én het klepje van de benzinetank. gelukkig wel oude deuren met opgelegde handgrepen én smalle (knik-)bumpers.
alles met elkaar best een mooie auto.


Idd een vroege 245 want volgens mij heeft een 145 niet van die ogen in de kofferbak zitten. Kijk maar is op de foto als de achterklep open is. Maar ik kan het mis hebben echter mijn schoonvader zijn 145 had ze niet.

Heb verder foto van de achterkant bekeken en die bumper ICM trekhaak en demper doen mij vermoeden dat het idd een 245 is welk een dikke als bumper moet hebben. Een dikkere bumper verbloemt de gas onderbouw en trekhaak een beetje. Vindt zoals het nu zit maar een lelijke oplossing. Bij een 145 zit de achterdemper verder onder de auto ook met gas onderbouw.

Lees net bij bijzonderheden op de rdw dat datum eerste toelating 30-6-1971 is heeft dat nog een betekenis?? Terwijl in de advertentie bouwjaar 1969 wordt aangegeven.

Ik heb Judith even een mailtje gestuurd mbt de historie van de auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door René Minnebo.

Volvo 165 23 sept 2016 11:55 #163706

  • Mathieu van den Bosch
  • Mathieu van den Bosch's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258

Hans schreef : én het klepje van de benzinetank. .

De 145 uit 1974 had ook zo'n klepje. Verder is het dashboard en stuur van een 1972 model 140. Deuren inderdaad van voor 1972. Een aardig bij elkaar geraapte auto!
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Volvo 165 23 sept 2016 13:10 #163707

  • René Minnebo
  • René Minnebo's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2375
Dit kreeg ik als antwoord. U mag zelf er wat van denken.

Hallo Rene,


De voorste helft is van een 164,en het achterste gedeelte is van een 240 station van 92'

achterbumper en achterlichten aangepast, en nu lijkt het een originele,met nadruk op lijkt!

Want een 164 station is nooit gefabriceerd,dus alle 164 stations zijn gemaakt van een 240/245/145.


Gr,

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Volvo 165 23 sept 2016 15:54 #163709

  • René Minnebo
  • René Minnebo's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2375
Nieuwe update

Hallo Rene,


Spatborden overzetten gaat niet,een 164 heeft een langere wielbasis,komt het wiel niet goed in het scherm te staan.

motorkap e.d. past ook niet,andere scharnieren,deuren passen ook niet , andere sluitplaten, en ga zo maar door.

er ligt gewoon een b30 in als je niet beter weet denk je dat het zo hoort.

de gehele voorzijde is een 164, vanaf de achterbank is het een 240 station uit 92'.

Qua kenteken klopt het,want het nummer staat in de rechterdeursteil,en deze blijft gewoon bestaan

het dak en de kofferruimte zijn overgezet,dus het merendeel is 164.

Pas gekeurd,geen opmerkingen gehad.

En ja, heel veel werk, veel aanpassingen moeten doen.


Gr,

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Volvo 165 24 sept 2016 09:06 #163726

  • Hans
  • Hans's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1914
Is een hele klus geweest, meestal doen ze de "knip" thv de a-stijl volgens mij; bij deze is dat dus bij de c-stijl gedaan waarbij het hele dak van de 245 is gebruikt. Knap werk, en ziet er goed uit vind ik (op die trekhaakconstructie na dan ;)).
Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Volvo 165 24 sept 2016 21:07 #163735

  • René Minnebo
  • René Minnebo's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2375
Op de beurs stond schampers met een 164 welk ook verbouwd is naar een estate. Ook op dezelfde manier als hierboven. Ik vindt het maar omslachtig hoor. Pak dan een 145 en zet het plaatwerk van het front over van de 164. Lijkt mij minder werk toch. FF naar de RDW om hem op kenteken als 6 cill te krijgen en klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Volvo 165 25 sept 2016 10:53 #163744

  • Hans
  • Hans's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1914
Even het plaatwerk overzetten is wat kort door de bocht, René. Dit kan niet zonder dan ook "even" het chassis te verlengen. Een 160 is zo'n 15 cm langer dan een 140 en dat verschil zit tussen de vooras en de a-stijl. Ben wel met je eens dat dit minder werk is dan de methode die voor deze auto en die van Schampers is toegepast.
Ook een mooie auto, die van Schampers; maar persoonlijk vind ik het oudere type -waarmee dit topic gestart werd- klassieker en mooier.
Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2