0-circulatie

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
29-01-2018 14:28 - 03-02-2018 14:51 #174831 door Arthur Gobets (GAST)
0-circulatie is gemaakt door Arthur Gobets (GAST)
Na weekje vakantie mn “nieuwe” combi gestart, zag dat de lpg verdamper bevroor, vreemd, slang er naartoe koud, temperatuur meter van de schaal af, 2 minuten later kookt het koelwater, wie kan me stapsgewijs even helpen met probleem determinatie zodat ik zelf eea kan uit proberen aangezien rijden nu uit den boze is, alvast bedankt!!

Viel me trouwens op dat ik de ventilator makkelijk kan draaien en dat de vsnaar wat strakker mag, maar fan draait wel gewoon als motor loopt, hoe zit de bevestiging naar de waterpomp daar aanvast?

Pot jan dorie, t was simpeler dan gedacht, maar misschien ook weer niet.
Zat idd vloeistof in tankje, maar bij stap 1: zit er vloeistof in de radiator? zat ik na 5 liter net boven de koelribben, ok what the heck, nergens lekkage, zo lijkt het, maar na starten, warmlopen zie ik wat druppelen aan de zijkant van het blok zitten 4 uitsparingen (rond) niet snel kunnen vinden waar die voor zijn, maar dat weten jullie wel) en uit een van die lijkt er vloeistof te lekken (of het komt uit terugvoerbuisje onder druk tegen rondje aan, maar daar leek het niet op) onderblok zou recent gereviceerd pentablok zijn) voorlopig maar met een tank koelvloeistof achterin rijden, geen idee wat het verbruik is. Wat zijn die rondjes en hoe kan ik het fixen (laten)
1 foto van de lekkage mijn blok en voor duidelijkheid plaatje van net gepikt het gaat om rechter van de 4 zijn dat vriespluggen?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
29-01-2018 16:33 #174837 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic 0-circulatie
Hoi Arthur,

Het is duidelijk dat je verdamper te weinig of geen koelvloeistof krijgt, normaal verwarmt het koelwater de verdamper.Hoe dat komt is minder snel te zeggen. Zit er voldoende koel vloeistof in het systeem? Kan zijn dat het voldoende lijkt als er wat te zien is in het expansie tankje maar dat hoeft niet. Haal de dop eens los die op de radiator zit en kijk erin hoe veel koel vloeistof er nog in de radiator zit. Als dat allemaal goed is moet je verder zoeken. Kan zijn dat je pomp niet goed werkt of dat er ergens een slang dicht zit. Als je de v-snaar wilt spannen moet je het kleine boute bij de beugel boven de dynamo een beetje losdraaien en de grote bout onder bij de dynamo. Dan kun je de v-snaar spannen.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2018 17:32 #174839 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 0-circulatie
Klinkt inderdaad als te weinig koelvloeistof en/of lucht in je systeem.
Of anders (als dat het niet is en de waterpomp goed draait als de motor loopt ondanks een slappe V-snaar) denk ik aan een waterpomp die z’n schoepjes kwijt is of een verstopping.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
29-01-2018 18:20 #174840 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic 0-circulatie
Ik ga van het weekend van boven naar beneden de slangen checken op verstopping, daarna haal ik het systeem leeg en zal ik de pomp en de radiator checken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
29-01-2018 18:28 #174842 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic 0-circulatie
Radiator heet van boven, klinkt als de waterkoker in de keuken ;) maar steenkoud beneden, dus die zit dicht of hij pompt niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
29-01-2018 18:56 #174843 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic 0-circulatie
Je bent goed bezig Arthur, maar test ook je thermostaat even in de waterkoker. Je koelsysteem reinigen door met half water en half schoonmaak azijn warmdraaien en met een beetje geluk komt er veel vuiligheid uit. Eerst reinigen voor je de pomp eraf haalt tenzij die lekt of er speling op het asje zit.

succes, Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2018 20:12 #174844 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 0-circulatie
Goed punt Cor, dat zou zo maar eens de "verstopping" kunnen zijn.
Overigens, als ik dit lees

Arthur Gobets schreef : Na weekje vakantie mn “nieuwe” combi gestart, zag dat de lpg verdamper bevroor,

denk ik dat je de oorzaak van het inhouden op de snelweg ook wel eens gevonden kunt hebben.
Wellicht dat hij gewoon veel de weinig brandstof kreeg omdat de LPG niet kon verdampen.
De geur kan dan hitte als gevolg van te arm mengsel zijn geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2018 23:39 #174855 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic 0-circulatie
Ik vermoed lucht onder de termosstaat, gaat ie niet open gaat de boel staan koken.
Oplossing een gaatje van 1 mm in de termosstaat boren, zat er vroeger orgineel in nu niet meer.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2018 12:14 #174888 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic 0-circulatie
Verstopping in waterslang naar de gasverdamper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
03-02-2018 20:14 #174934 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic 0-circulatie
Originele bericht updated met mn bevindingen van vanmiddeg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.