Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven

Lees meer
06-11-2017 21:48 #173087 door Marijn Sluis
Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven is gemaakt door Marijn Sluis
Ik zou graag mijn stoel willen verstellen en in slaapstand kunnen zetten. Van wat ik heb gezien kan dat alleen met een setje origineel slaapbeslag, maar dat is moeilijk te vinden en vrij prijzig. Kent iemand een goed alternatief? Belangrijk is dat het om een 2deurs gaat, dus de stoel moet naar voren kunnen klappen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2017 09:28 #173090 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Ik heb stoelen uit een 140 / 164 in m’n tweedeurs Amazon.
Biedt voor ons met naar voren schuiven + leuning maximaal voorover voldoende ruimte voor instappen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2017 23:52 - 09-11-2017 00:02 #173156 door Marijn Sluis
Beantwoord door Marijn Sluis in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Mooi alternatief inderdaad! Ik heb zelf toch liever stoelen die ik snel naar voren kan knikken, dan blijven alleen die van 142 over lijkt mij?

Ben aan het kijken naar deze op het moment;
www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/int...eviousAction=asqSent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2017 13:09 #173220 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Er wordt vaker gezocht naar goedkope oplossingen voor de mooie Amazon. Het hebben en rijden van een klassieker mag kennelijk niets kosten. Vaak wel begrijpelijk, maar het doet geen goed aan de auto.
Ook in dit geval gaat er niets boven origineel: het mooie chroom slaapbeslag.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-11-2017 13:55 #173222 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Joop, dat lijkt me kort door de bocht. NIemand heeft gezegd dat het rijden van een Amazon niets mag kosten. De vraagsteller zocht gewoon een praktische oplossing om de achterbank beter bereikbaar te maken en de voorstoel neer te kunnen leggen. En dat hij dan niet kiest voor het peperdure en zeldzame slaapbeslag, hoeft toch geen bezwaar te zijn? Persoonlijk vind ik dat je voor slaapbeslag kiest als je hiermee je Amazon bijzonder en compleet wil maken. Niet als dat voor een louter praktische reden is. Dan is het weggegooid geld. Dan kan je de uitgaven en zoektocht beter besteden aan dingen die er wél echt toe doen: zorgen dat je Amazon technisch tip top is en veilig de weg op kan.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2017 14:05 #173225 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Saskia, je hebt wellicht gelijk. Maar ik zie teveel Amazons die eruit zien als goedkope vervoermiddelen in plaats van de auto van een liefhebber.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
12-11-2017 14:14 - 12-11-2017 14:17 #173226 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Sorry Joop,

dat vind ik weer vrij kort door de bocht; het leuke van het rijden met een oude Volvo is heel persoonlijk; je kan daarbij niet elke liefhebber met jouw maatstaf beoordelen.

Er zijn (steeds meer) liefhebbers van patina volvo"s (waar ik zelf ook toe behoor) en je hebt een catagorie die over de top restaureert (of vooral laat restaureren en amper daarmee rijdt); en alles wat daar tussen zit. En iedereen rijdt met dezelfde liefde met zijn auto! En is zeker niet meer of minder dan een ander!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2017 14:28 #173227 door Marijn Sluis
Beantwoord door Marijn Sluis in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Ik zie niet in waarom goedkoop vervoermiddel en auto liefhebben niet samen kan gaan ;) Hoewel het nooit goedkoop is, iets als een toyota aygo leasen is altijd goedkoper.
Originaliteit geef ik niet zo veel om, het is mijn dagelijks auto en werkpaard, en een genot om in te rijden. Belangrijkst is dat hij blijft rijden, daar geef ik dan het liefste mijn geld aan uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2017 14:30 #173228 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Helemaal eens met Cor!

Dit soort antwoorden zorgen er ook voor dat de threads een beetje opdrogen..
Ik vraag ook regelmatig naar tips die het rijden van een klassieker in het dagelijkse leven mogelijk maakt. Daaronder vallen ook upgrades met meer moderne onderdelen. Dat betekent niet dat dat slechter is; echter een andere manier van omgaan met een oude auto.
Valt me dus echter wel op dat er op dit forum daar doorgaans niet zo postitief op gereageerd wordt.

Dus ik ga steeds vaker advies vragen in facebook groepen (oa eigen jongerenregister).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2017 15:34 #173230 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Er is, vind ik, een verschil tussen het rijden in een oude auto en het rijden in een klassieker.
Aan een oude auto besteed je zo weinig mogelijk geld en die rij je af en een klassieker hou (maak) je mooi en hou je als zodanig op de weg.
Ik hou mijn Amazon mooi en technisch perfect en ik rijd er evengoed 10.000 km per jaar mee.
We hoeven het overigens niet eens te zijn of te worden.
Mijn uitspraak wordt kennelijk uitgelegd als veroordeling van de 'goedkope' rijder. Het is zo niet bedoeld. Ik maak mijn standpunt kenbaar.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.