Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp Stijn en zijn Amazon stellen zich voor.

Stijn en zijn Amazon stellen zich voor. 12 apr 2019 15:43 #182865

• Stijn van der Linde
  • Stijn van der Linde's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Mijn eerste auto: een Volvo Amazon B18 uit 1965.
Hoe ik aan mijn liefde voor Amazons kom weet ik eigenlijk niet...misschien omdat ik al jaren naar Zweden tijdens de vakantie ;-)?
In ieder geval was er klein detail dat me ervan weerhield: geld. Het is goedkoper om een jongere Polo of Golf te kopen dan een oldtimer (qua aanschaf dan), zeker als student zonder vaste baan (ik ben 21).
Google wist dat ik wel eens naar een Amazon zocht dus die dacht: Laten we die jongen helpen. We laten hem een op het oog mooi exemplaar zien in de Betuwe (ik kom uit de buurt van Arnhem dus dat is goed te doen). Het geld had ik na die jaren opgespaard en voor een mooi exemplaar had ik het er zeker voor over.
Maar helaas.. foto's bedriegen soms: gaten op plekken waar iedereen je voor heeft gewaarschuwd (ik heb veel aankoopadviezen gelezen) en hij stond achterin een loods, klem geparkeerd dus een redelijke inspectie kon ook niet.
Toen ik het schuim uit de stoelen zag komen vond ik het mooi geweest. 0 service, proefrit kon niet en een niet onderhandelbare prijs van 9950 euro, dit werd hem niet.
Onderweg naar huis besloot Google het dus iets gekker aan te pakken: bij een Volvo dealer in Groningen (Broekhuis). Hier waren er eerlijke foto's van roest plekjes te zien dus ik wist waar ik aan begon. Een telefoontje naar Groningen em het was geregeld. Ik zou de volgende dag daarheen rijden, proefrit maken, hij kon op de brug gezet worden en met een Volvo monteur zijn we er toen langs gelopen. Perfect? Nee zeker niet maar daar was ik ook niet naar op zoek. Toen ging het snel: twee weken later kon ik hem ophalen en na een lange tocht stond hij op de oprit, thuis zonder problemen.
De uitdaging is nu vooral: leren leren leren. Ik kan techniek aardig goed begrijpen maar ik heb er 0 ervaring mee en daarmee is het volvokv em internet toch wel erg handig! Het plan is om de Amazon langzaam weer in goede (betere) staat te brengen en hem ondertussen vooral rijdend houden, op de weg waar hij (of zij, daar ben ik nog niet over uit) thuis hoort.
Het is een import Volvo uit Zweden (2006) die naar LPG is omgebouwd door de vorige eigenaar(2015). Het leuke is dat de eerste (Zweedse) eigenaresse haar naam, adres, telefoonnummer etc. op een plaatje in de auto heeft laten stempelen. Nu basis persoonsgegevens allemaal openbaar zijn in Zweden hebben we tijdens de tocht uit Groningen even gezocht. De eerste eigenaresse is ondertussen 77, woont nog steeds op dezelfde plek en gebruikt nog steeds hetzelfde nummer, erg grappig om te zien!
Ik hoop sommigen ooit te zien op een van de bijeenkomsten en voor de rest tot ergens op het forum!
Stijn
Bijlagen:

Stijn en zijn Amazon stellen zich voor. 12 apr 2019 16:08 #182866

• Adriaan Nagel
  • Adriaan Nagel's Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
Dag Stijn,
Welkom bij de club! Wat een leuk verhaal en wat ook een leuke auto!
Veel plezier ermee en geniet er van!

Stijn en zijn Amazon stellen zich voor. 13 apr 2019 02:05 #182878

• Johan Geers
  • Johan Geers's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Welkom Stijn, een vierdeurs amazone voor mij de sjiekst die er zijn, ik heb zelf ook een vierdeurs.
ier deuren geeft de auto toch iet meer stijl.

succes met je auto

groetjes

Johan Geers

Stijn en zijn Amazon stellen zich voor. 13 apr 2019 08:45 #182879

• René Minnebo
  • René Minnebo's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Welkom Stijn, gaaf dat je de gegevens van de eerst eigenaar hebt en dat die nog onder de mensen is. Ga je de eerste eigenaar nog opzoeken met je amazon??

Stijn en zijn Amazon stellen zich voor. 13 apr 2019 09:28 #182880

• Kees Vos
  • Kees Vos's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
Stijn welkom bij de club en Regio Oost, regio oost heeft regelmatig sleuteldagen bij dealers daar is veel te leren en te zien, ik hoop je te ontmoeten op de ze dagen.

Stijn en zijn Amazon stellen zich voor. 13 apr 2019 09:31 #182881

• Stijn van der Linde
  • New Member
  • New Member
Dank voor alle leuke reacties! Erg gaaf hoe actief iedereen op het forum is.

René Minnebo schreef : Welkom Stijn, gaaf dat je de gegevens van de eerst eigenaar hebt en dat die nog onder de mensen is. Ga je de eerste eigenaar nog opzoeken met je amazon??

Dat lijkt me wel erg leuk om te doen! Ik heb het geluk dat mijn moeder een aardig woordje Zweeds spreekt/schrijft dus wellicht stuur ik eerst een brief met de ouderwetse postduif ;-). Je weet nooit of iemand zit te wachten op een gekke Nederlander die een auto heeft gekocht die jij jaren geleden hebt gehad ;-)

Stijn en zijn Amazon stellen zich voor. 13 apr 2019 14:12 #182886

• Pascal Kogelman (GAST)
  • Pascal Kogelman (GAST)'s Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
Welkom Stijn en wat een mooie verschijning is die Zweedse schone. Veel plezier er mee en veel veilige kilometers toegewenst!
In onze Amazon uit 1969 zit op het dashboard ook een naam en woonplaats vd vorige eigenaar in Zweden. Ik heb via internet geprobeerd contact te leggen, maar heb daar verder niets van vernomen.
groet,
Pascal
Bijlagen:
Laast bewerkt: door Pascal Kogelman (GAST).

Stijn en zijn Amazon stellen zich voor. 13 apr 2019 23:37 #182891

• Stijn van der Linde
  • New Member
  • New Member

Pascal Kogelman (GAST) schreef : Welkom Stijn en wat een mooie verschijning is die Zweedse schone. Veel plezier er mee en veel veilige kilometers toegewenst!
In onze Amazon uit 1969 zit op het dashboard ook een naam en woonplaats vd vorige eigenaar in Zweden. Ik heb via internet geprobeerd contact te leggen, maar heb daar verder niets van vernomen.
groet,
Pascal

Ik lees net je eigen 'voorstel-topic' Pascal. Wat een prachtige auto, ook die kleur is erg gaaf! Even gezocht naar jouw naambordje. Ik vind het persoonlijk wel grappig hoe open het is in Zweden. Telefoonnummer, salaris categorie, welke voertuigen ze bezitten telefoonnummers etc. Het is allemaal zo te vinden. Moet je voorstellen wat er zou gebeuren als dat in NL gebeurt. Op zich leuk om te weten wat de geschiedenis is van de onze Amazons maar misschien komen we er nooit achter.
Als ik ooit in contact kan komen et degene die op mijn bordje staat, dan zal ik het je laten weten.

Stijn en zijn Amazon stellen zich voor. 17 apr 2019 22:50 #182941

• Luuk Derksen
  • Luuk Derksen's Profielfoto
  • Afwezig
  • Junior Member
  • Junior Member
Hoi Stijn,

Welkom! Gefeliciteerd met je aanwinst! Ben sinds jan. van dit jaar lid van deze mooie digitale wereld, ken je weg en het gevoel naar je eigen Amazone al te goed. Geniet ervan!!

0 ervaring had ik ook (nog steeds) maar hier is alle hulp te vinden, zo-ook de benodigde onderdelen, tot nu toe (klop klop op hout) is mijn inzet, leergierig, nieuwsgierig, interessant, “o wat een leuke, handige, makkelijke techniek”, soms iets minder leuk, ff balen, maar uiteindelijk is het met een grote glimlach gefixt en gemaakt.

Pak een keer een themadag mee, echt de moeite waard! En maak je handen lekker vuil!! Succes met sleutelen, leren en studeren en have fun.

Groetjes Luuk.

Stijn en zijn Amazon stellen zich voor. 18 apr 2019 20:12 #182946

• Stijn van der Linde
  • New Member
  • New Member

Luuk Derksen schreef : Hoi Stijn,

Welkom! Gefeliciteerd met je aanwinst! Ben sinds jan. van dit jaar lid van deze mooie digitale wereld, ken je weg en het gevoel naar je eigen Amazone al te goed. Geniet ervan!!

0 ervaring had ik ook (nog steeds) maar hier is alle hulp te vinden, zo-ook de benodigde onderdelen, tot nu toe (klop klop op hout) is mijn inzet, leergierig, nieuwsgierig, interessant, “o wat een leuke, handige, makkelijke techniek”, soms iets minder leuk, ff balen, maar uiteindelijk is het met een grote glimlach gefixt en gemaakt.

Pak een keer een themadag mee, echt de moeite waard! En maak je handen lekker vuil!! Succes met sleutelen, leren en studeren en have fun.

Groetjes Luuk.

Hey Luuk! Dat ga ik zeker doen: genieten en af en toe even balen, dat hoort erbij ;-). Ik ga is door de agenda bladeren om te kijken wanneer ik kan. Wellicht tot op een van die dagen!
  • Pagina:
  • 1
  • 2