- Berichten: 545
Stinky's 145s
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
Proficiat met zo'n prachtige auto!!!!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan Folkersma (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Are we alone?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan Folkersma (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Are we alone?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Bij een B20 hoort er een slang vanaf je vuldop naar je inlaatspruitstuk te gaan, in het spruitstuk moet hiervoor een speciale nippel met beperkte doorlaat zitten anders zuigt 't te hard.
Ook hoort er een slang vanaf "het eitje" aan de zijkant van het blok (tussen benzinepomp en verdeler) naar het luchtfilter te zitten. Die zie ik volgens mij niet; wel zie ik een kort slangetje (vanaf je inlaatspruitstuk?) die is afgedopt met een bout. Ik kan niet goed zien waar de slang vanaf je vuldop heen gaat, volgens mij naar je luchtfilter (?).
Er zijn al vele varianten verzonnen voor de carterventilatie, bovenomschreven uitvoering is de enig juiste voor een B20; het open T-stuk kan nooit de bedoeling zijn.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan Folkersma (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Are we alone?
en dat T-stuk op de dop moet zetten. Zou dat ook werken? Maar eigenlijk moet dat
T-stuk er dus tussenuit en een eigen slang van eitje naar luchtfilter. Kijk zo
leert de mens weer wat. Toch raar ook dat de motor (goed) loopt. Stationair
misschien iets te hoog dat weet ik niet. Bedankt!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
lekker verwarrend hierbij is dat een B18 net de andere kant op ventileert dan een B20, terwijl 't voor de rest dezelfde blokken zijn, had destijds iets met milieu te maken...
mocht je geen aansluiting op je luchtfilter hebben dan kan je ook een klein ("sport-")filtertje direct op 't eitje zetten.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Het "eitje" had bij de vroege B18's een -vast naar beneden gericht- ventilatiepijpje.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Ik bedoelde eigenlijk de B18 in de vroege 100-serie.
Ik heb een 142 (1968) waarin het ook gemonteerd zit met zo'n t-stuk; en dat lijkt origineel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Dat klopt. In het onderdelenboek kun je zien dat het T-stuk (ond.nr. 419446) bij een 140/B18 in de slang van het eitje naar het inlaatspruitstuk zit. Helaas is niet te zien hoe het origineel bij een 140/B20 zit, maar het is aannemelijk dat het T-stuk ook daar gebruikt is (misschien niet op alle uitvoeringen of voor alle markten).Paul Schaap schreef : Ik heb een 142 (1968) waarin het ook gemonteerd zit met zo'n t-stuk; en dat lijkt origineel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.