- Berichten: 13
Even voorstellen - Ewoud
- Ewoud KH
- Offline
- Nieuw lid
Ik wil me ook even voorstellen nu ik mij gister als lid heb aangemeld.
Ik ben Ewoud, 21 jaar en kom uit Twente.
Toen ik 19 was kwam bij mij op het werk een Volvo 244 GL Automaat op LPG binnen. Mijn vader riep altijd koop een oude Volvo om mee op vakantie te gaan. Na lang twijfelen besloten de auto te kopen.
Hier heb ik met veel plezier in gereden. Deze had een B23A motor en liep super. (Ik heb hem verkocht met 180.000km ongeveer)
Vlak voordat ik op vakantie zou gaan kwam ik erachter dat de koppakking lek was. Daar was ik niet heel blij mee met 2000km in het vooruitzicht.
In de week voor de vakantie heb ik besloten zelf (met hulp van collega's) de koppakking te vervangen. Na een week prutsen kon ik eindelijk weer rijden met de Volvo. Vlak voordat we weg gingen moest ik de v-snaar nog spannen. Ik vond het dus een groot avontuur met de gedachte dat ik de auto zelf gerepareerd had. Achteraf zonder problemen heen en weer gereden. En wat rijdt zo'n automaat heerlijk!
Deze auto heb ik verkocht in verband met de toen verwachtte belastingregels.
Daarna heb ik een Volvo 144 uit 1972 gekocht die bij mij in de buurt werd aangeboden. Dit vond ik een erg stoere auto, maar hier moest helaas heel veel aan gebeuren. Ook had deze auto geen LPG. Nadat ik er na enkele maanden achter was gekomen dat ik niet zo verliefd ben geworden op deze auto, liep ik tegen een 245 uit 1985 aan.
Met deze 245 rijd ik momenteel nog. Ik ben momenteel bezig met het klaarmaken voor de APK omdat hij was afgekeurd. Ik heb enige tijd 17inch Amalthea velgen eronder gehad, maar omdat de banden op waren heb ik besloten deze toch maar te verkopen. Ik liep tegen een setje virgo's aan en deze zitten momenteel onder de auto.
Het Volvo virus heeft mij een beetje te pakken gekregen vanaf mijn eerste 244.
Aan de 245 zit nog wel redelijk wat werk. Voor de apk moet ik enkel nog 1 remslang en de remvloeistof vervangen. Qua plaatwerk ziet hij er niet super uit. Krassen op de deur LV, deuk in de motorkap + scherm LV en roest bij de wielkast rechtsachter. Ook de rand onder de achterklep is verrot. Plaatwerk kan ik helaas niet, maar ik moet hier eigenlijk wel een keer wat aan doen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Perro
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 72
stelletje stoere auto's heb je gereden. Succes met het opknappen van je 245
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Groet'n uit Goor
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ewoud KH
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
Mijn Volvo komt oorspronkelijk ook uit Frankrijk (in 2012 geimporteerd). Wel grappig dat er ook nog enkele Franse documenten bij zitten zoals de oude onderhoudskaartjes.
Ik heb al een beetje zitten kijken of er ook leden waren die bij mij in de buurt wonen. Ik zag al dat Erik in Goor woonde, dat is inderdaad erg dichtbij!
Wel grappig dat regio oost tijdens de jaarafsluiting in Delden is geweest. Als ik dit had geweten had ik wel even gekeken bij het Witte Paard waar ze eindigden.
Even een update over de Volvo: Ik heb vandaag de auto even op de remtestbank gehad. Ik ben met de remslangen aan de voorkant bezig geweest en hij gaf in eerste instantie een remverschil van 50% aan. (wat dus te veel is). Ik ben toen even met de groene kentekenplaten van het werk een eindje gaan rijden en heb een paar keer flink geremd. Nu is het remverschil aan de voorkant 13%. Ik heb de koplampen nog even goed afgesteld en morgen wordt hij als het goed is afgemeld!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ewoud KH
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Leuk dat ik je hier weer tegenkom!!
groetjes
Andre Froeling
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ewoud KH
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
Afgelopen woensdag hebben we hem opgehaald en afgelopen zondag gelijk de varfard in Limburg gereden! Het was al een goede testrit naar de start (ong 160 km) maar we hebben het zonder problemen weer naar huis gehaald!
De Amazon is van 1962 en heeft 2 jaar APK. Wel wat anders rijden zo zonder rembekrachtiger (wat mijn 144 wel had). Wel weer fijn op LPG rijden. Er moet her en der nog wel wat aan gebeuren, maar het is een leuke auto om te zien. Ik krijg her en der lachende gezichten en af en toe ook een duimpje:)
De auto heeft een B20 Ipv de originele B18 en heeft wel vermogen genoeg. Ik merk wel dat de stoelen een stuk minder zijn dan die van de 240, maar dat neem ik maar voor lief.
Dit zijn de foto's die ik tot nu toe heb:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.