- Berichten: 428
Project Amazon'68
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
Deze hadden teveel speling op de Assen en sloten niet mooi af.
Daarom maar de SU’s compleet gereviseerd.
Een complete set heb ik aangeschaft bij BCCP.
Eerst alles schoon gemaakt.
En daarna het huis weggebracht naar machinefabriek Westerhof om de bussen eruit te boren.
Daarna alles weer samengebouwd.
Nu was het moment om hem weer op het inlaatspruitstuk te zetten en alles weer aan te sluiten.
Nadat alles aangesloten was, poging 2 om hem te starten.
Eerst de vlotterkamers vullen en daarna was het gelijk starten en lopen.
Nu wel met een redelijk normaal toerental.
Nog wel een beetje hoog, maar dat komt doordat het inlaatspruitstuk niet mooi aansluit.
Restpuntje.
Gelijk de dynamo doorgemeten of hij wel bij laad en dat deed hij.
Nu kan het fijn afstellen beginnen.
Ik had hier een filmpje willen plaatsen, maar dat gaat niet.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Voor jou misschien vreemd, maar voor mij niet.
Ik heb hem bij de eerste keer dat ik hen gemonteerd heb niet goed gemonteerd, waardoor de gaffel verbogen is voordat hij überhaupt nog maar iets verpompt had.
Beginnersfoutje zeg maar.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16020-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 65
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Dit is te voorkomen door van te voren de nokkenas zo te draaien,dat de nok die de pomp doet werken aan de andere kant zit tijdens de montage. Je kunt dit voelen door je voorzichtig vinger op de nok te houden terwijl je de motor verdraait.De pomp gaat er dan veel makkelijker zonder spanning op. Je moet altijd de boutjes om de pomp te bevestigen gelijkmatig aandraaien .Ik ken iemand die dit er slechter af heeft gebracht dan jij.Bij hem brak de gaffel af !!!!......en deze kwam in de motor terecht en wel tijdens het op lpg lopen van de motor .!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ik heb ook in 2e instantie na het terugzetten van de gaffel eerst de nokken goed gezet, zoals jij ook aan gaf.
Aangezien ik mijn B18A om heb gebouwd naar een B18D type 1 blok moet er ook de juiste ontsteking op het blok komen.
Ik heb de juiste gevonden en gereviseerd zie onderstaande foto’s.
Het monteren kan nu ook op de to-do-list.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Aan de as van deze stroomverdeler te zien ,lijkt het mij een verdeler van voor 1964 en daar zou een ander type rotor op horen dan op de latere stroomverdelers.Je kunt controleren of je de juiste rotor hebt door te voelen of de rotor toch wel goed strak op de as zit.Ik heb ook een verdeler met een dergelijke as en daar hoort een rotor op met onderdeelnummer 76977 dat later vervangen is door nummer 238258.Wanneer je een niet goed passende rotor hebt zou deze te ruim op de as kunnen zitten en daardoor voor problemen kunnen zorgen. Ik kan zo niet zien of je de juiste rotor hebt. Succes!
Groeten ,Niek de Boer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Eerlijk gezegd had ik voor mijzelf er al vraagtekens bij gezet of deze wel de juiste was.
Ik kijk het morgen even na welke er nu daadwerkelijk op hoort/zit.
Bedankt voor het meedenken.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Voordat dat ik hem weggebracht heb is hij eerst in de was gezet.
Perfect materiaal van Mequiars.
Volgend jaar gaat het dan eindelijk gebeuren.
Dan komt er weer een APK op en mag ik er na 8 jaar hobbyen mee rijden.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.