- Berichten: 304
Project Amazon'68
- Bart Dirven
- Offline
- Elite-lid
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Na een paar bakjes koffie en de nodigde informatie te hebben vergaard. Een aantal onderdelen aangeschaft.
Nieuwe voorruit, rubber, brandstofleiding diverse montagemiddelen.
Kortom ik kan weer lekker verder.
Vanavond het kofferdekselrubber ingelijmd.
Alle kleine beetjes helpen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jurriaan
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 46
Toen je bij Dries het kofferbakrubber kocht, heb je toen voor de upgrade-variant gekozen?
Hoe bevalt deze kwaliteit? De originele kofferbakrubbers (van de P1800 weliswaar) vind ik zelf namelijk een beetje slap en vervormen heel makkelijk.
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Groet, Jurriaan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Deze had ik een tijd geleden al gekocht.
Dries had het ook over een versie die beter zou gaan liggen in de sponning.
Ik heb deze niet gekocht bij Dries.
Ik kan je dus niet helpen met bevindingen over de upgrade-variant.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
De kofferruimte is klaar.
De benzinetank schoongemaakt en voorzien van epoxy en een 2 laags 2K lak.
De lampen en de chroomlijsten zijn gemonteerd.
Vandaag de achterbank weer teruggeplaatst.
De eerste deur is afgehangen.
Morgen ga ik een begin maken met het dashboard.
Hieronder een paar foto’s
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Bij het demonteren had ik de kabels goed gecodeerd waardoor het opnieuw aansluiten een stuk makkelijker werd.
Binnenkort maar eens beginnen de schakelaars mbv een relais te laten schakelen i.p.v. direct met de knoppen.
De kofferruimte is ook voorzien van een nieuwe mat.
Het plaatje wordt steeds meer compleet.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Jammer dat ik nu pas jouw oplossing zie voor de strippen, heel simpel en effectief. Als ik dit eerder had gezien dan had ik het zeker gebruikt. Heb nu voor de RVS oplossing van Jan gekozen, is wat meer werk maar gaat ook lukken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Bedankt voor je reactie.
Ik ben ook al lange tijd bezig geweest met de montage van deze strippen.
Ik vond dit de mooiste oplossing.
Niets ten nadele van de methode van Jan;-)
Ik ben nu bezig met de bekabeling aan het fatsoeneren.
Er was flink geoefend haha.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Deze relais wil ik plaatsen aan de onderkant van het dashboard ter hoogte van de radio.
Hier is nog genoeg ruimte ook voor het extra zekeringenkastje.
Hiervoor heb ik een relais steun gemaakt om er 7 relais te plaatsen.
Als basis is er 1mm zinkor plaat gebruikt.
Het zetten van de hoeken heb ik in de bankschroef gedaan.
Hieronder een paar foto’s.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.