- Berichten: 2050
Project Amazon'68
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
Als het goed is komt er geen water op zodanige wijze hier in de auto dat het weg moet lopen, dan zouden de originele vezelmatten onder de rubber matten zich het eerst volgezogen hebben ...
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
de achtebank er uitgehaald en de totale bodem eronder ontdaan van de roestplekken en in de 2K epoxy gezet.
Daarna weer alles op kleur gebracht (94)
Daarna de kokers volgegoten met Owatrol.
Het interieur schoongemaakt en weer gemonteerd Het ziet er weer uit als nieuw.
Foto volgt nog.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Dankzij Robert Postema een rubbermat onderweg voor onder de bestuurder en bijrijderstoel.
Bedankt Robert
De stoel opnieuw gespoten.
Nu bezig de binnen en buitenpotten van de koplampen te stralen en in de 2k te zetten.
Daarna kunnen de spatborden gereed gemaakt worden.
De ophanging van de spatborden eerst maar even vernieuwen.
Wel lastig als je met dit weer buiten moet werken.
Je bent zo afhankelijk van het weer
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Toevallig ben ik met een groene 121 '69 bezig, moet worden opgebouwd
Wat ik me afvraag is of het wel zo verstandig is om de rubber matten terug te leggen, naar mijn mening zijn deze verantwoordelijk voor een hoop ellende - lees roest- .
Er loopt gemakkelijk water onder en/of condens vorming, dan heb je een afgesloten ruimte en dit is ideaal voor roestvorming.
Momenteel zijn er diverse materialen op de markt om én te isoleren, geluidsdemping en die beter werken dan de rubber matten, denk aan anit-dreuplaat over de tunnel- bv dynamat- en op de vloer een holle structuur die géén water opneemt.
Is natuurlijk niet origineel, maar wel het behoud van je wagen,
Groeten,
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
wel gave combinatie zo om een ama op te halen komt mij bekend voor .
Wat jou opmerking betreft.
Ik heb eerst een 2k coating aangebracht en daarna de dempplaten ingelamineerd.
daarna een 2k lak (94) aangebracht.
Leek mij voldoende, maar andere suggesties zijn altijd welkom.
Een rubbermat is er ook zo weer uit te halen.
Hoe ga jij het doen met je 121?
Groeten,
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
De binnenzijde met fluidfilm www.druckluftwerkzeug.biz/index. ... rming.html
Dan gaat de tunnel in de dynamat www.amklassiek.nl/dynamat-isolat ... len/23050/
De bodem met holle structuur met zwart sky afwerklaag, leg ik zo op de bodem, wellicht wat klitteband onder plaats waar de voeten rusten. shop.merford.nl/zakelijk_nederla ... -vm-1.html .
De matten moet ik nog evenb over nadenken, of ik laat wat maken, ga nog kijken bij de nieuwe sets die worden aangeboden bij de diverse klassiekerbedrijven.
Groeten
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ga je de binnendorpels ook met het zwarte sky afwerken of laat je ze in het zicht.
De orginele matten zitten normaal netjes achter de chromen dorpels afgewerkt.
Dat was voor mij de reden om de orginele rubber matten te gebruiken.
Misschien als het geluid nog te hard binnen komt ( voor de echte volvo rijder komt het geluid van een volvo nooit te hard binnen ).
Dat ik dan nog een soortgelijke zwarte sky mat zoals jij aangeeft ga gebruiken.
succes met de afbouw van de 121.
Maikel,
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Nu de volgende vraag hoe kan ik deze plek op de onderste foto het beste ontdoen van roest aangezien er veschillende plaatdelen over elkaar liggen.
Ik wil zoveel mogelijk de roest weghalen en daarna de plaatdelen voorzien van een roestomvormer.
Welke kan ik het beste gebruiken voor dit deel. of heeft iemand een beter idee.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Roel Jansen (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 87
Ik heb best goede ervaringen met Rustyco. Is te verkrijgen als gel of vloeistof. Ik heb op dit forum een topic gemaakt met de resultaten. Ik heb voor mijn motorkap de gel gebruikt. Maar misschien is voor jou de vloeistof beter. Als je een bak hebt waar het front ( gedeeltelijk) ondergedompeld kan worden ben je de roest zo kwijt.
Zoek maar eens op dit forum of Google.
Grtz,
Roel
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.