- Berichten: 3
Waar is m'n Amazon in elkaar gezet?
- Kristian Oosterveen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
M'n Amazon is een D-type, dus van 1964 (het chassisnummer valt binnen augustus 1963 - juli 1964), en heeft als vierde cijfer bij het typenummer een 9. Het is dus een CKD pakket geweest en ergens anders in elkaar gezet. Na wat speurwerk zijn Chili, Afrika, Canada en België afgevallen als potentiële locaties. In het voorsteltopic kwam Gert Vegter met het vermoeden dat de auto in Nederland gebouwd is, wat me wel leuk leek. Helaas is de Beijnes fabriek in 1961 gesloten, dus dat kan ook niet?
Heeft iemand enig idee waar de auto in elkaar gezet is??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Een beetje dom van mijn kant, want dat had ik zelf natuurlijk ook kunnen lezen c.q. moeten weten..."Kristian Oosterveen" schreef:
In het voorsteltopic kwam Gert Vegter met het vermoeden dat de auto in Nederland gebouwd is, wat me wel leuk leek. Helaas is de Beijnes fabriek in 1961 gesloten, dus dat kan ook niet?
Bij Beijnes zal je auto dus niet geassembleerd zijn. Wat meer research wees echter uit dat de assemblage in België al op 1 februari 1964 startte in Alsemberg, dus het zou wel degelijk kunnen zijn dat jouw Amazon toch in België is geboren.
Zie www.ethesis.net/volvo/volvo_hfst_1.htm (hoofdstuk 2.2.1).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Doorgaans weten zij niet veel over buiten Zweden geassembleerde auto's, maar je weet nooit.
Als je lars.gerdin (at) volvocars.com mailt (in het Engels) met je chassisnummer en verzoek om productie gegevens kom je wellicht meer te weten.
Van in Zweden geassembleerde auto's weten ze dan naast motor en bak nummer ook 'date reported OK' en 'delivery district'.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kristian Oosterveen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 3
@ Lars Ik zal ze eens mailen, misschien dat ze nog meer weten te vertellen.
Zo snel ik meer weet, horen jullie het!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Volgens mij kattenruggen maar weet het niet zeker.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Klopt Jan. Zie de onderstaande links:"Jan van Bochove" schreef:
Er zijn zelfs nog Volvo's 9 KM van m'n huis vandaan geassembleerd; Polynorm Bunschoten.
Volgens mij kattenruggen maar weet het niet zeker.
www.conam.info/assemblagebedrijven-beschrijvingen/volvo
www.conam.info/aanhangwagens-en-oplegger.../polynorm-bunschoten
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan Venema
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 82
Je zou het inderdaad uit Zweden kunnen vernemen, lijkt mij ook België (Alsemberg). Beijnes in Beverwijk was periode 1960 t/m 1963. Polynorm in Bunschoten periode 1956 t/m 1958 (voornamelijk PV444; Katterug).
Kun je de ramen nog eens goed bekijken die in de auto zitten en wat daarin staat vermeld. (opdruk meestal in de linkerbenedenhoek)
Met groeten,
Jan Venema
lidnr. 3046
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kristian Oosterveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 6
Vanuit Zweden heb ik helaas nog geen reactie gehad, ik zal er nog eens achteraan gaan. Zo te horen is Nederland inderdaad geen optie. Drie zijruiten zijn van Sunex, de achterruit is Volvo Import B. Splintex, een tochtraam Volvo trempex en de voorruit van Velas. Kun je daar wat mee?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
9 in het nummer, wat betekent 'export'
Was een cypres green (nummer 56) origineel kenteken HG-83-13, is geëxporteerd
naar Duitsland.
Was een 6-volt en B16B met dubbele SU, toen was de B18 al beschik
baar voor de 1800
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.