foto's van (toerenteller) meters gevraagd.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
16-01-2013 21:13 #122437 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic foto's van (toerenteller) meters gevraagd.
Ik heb nog eens wat verder gelezen over de ioio, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Je programeert dat ding zelf niet? je doet alles binnen de programeer omgeving van eclipse?

Bij de arduino moet je eerst de arduino programeren, zorgen dat deze signalen zendt en vervolgens moet android deze vertalen naar voor hem bruikbare informatie. is dit bij de ioio ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2013 21:29 #122439 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic foto's van (toerenteller) meters gevraagd.

"Ronald Damme" schreef:
Ik heb nog eens wat verder gelezen over de ioio, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Je programeert dat ding zelf niet? je doet alles binnen de programeer omgeving van eclipse?

Bij de arduino moet je eerst de arduino programeren, zorgen dat deze signalen zendt en vervolgens moet android deze vertalen naar voor hem bruikbare informatie. is dit bij de ioio ook?


Je begrijpt 't precies goed. 'Iemand anders' heeft al het programmeerwerk in de IOIO gedaan, er zitten standaard functies in om pinnen hoog/laag te maken, analoge signalen in te lezen, PWM signalen te generen of pulsen in te lezen (en nog veel meer). In Eclipse voeg je een IOIO library toe (die er dus ook al is) en vanaf dan kun je alle functies vanuit Eclipse (dus vanuit je app) aanroepen en gebruiken.

Het interessante is dus dat heel veel functies al voor je gemaakt zijn, je hoeft je alleen maar op de app te richten en geen zorgen meer over de communicatie tussen IOIO en je app. Om bijvoorbeeld met een Arduino een frequentie op een pin in te lezen, moet je die pin constant lezen, terwijl je de tijd bijhoudt, en dan een functie maken die berekent wat de frequentie dan moet zijn. In de IOIO zit dat allemaal al ingebakken en hoef je alleen maar de functie 'GetFrequency(pin 3)' aan te roepen (weet niet precies hoe die functie heet, maar je snapt 't idee) Mocht je nou alle ingebouwde functionaliteit in de IOIO niet genoeg vinden, en je bent ineens volleerd programmeur, kun je ook nog kiezen om zelf de code in het IOIO boardje te her-programmeren... mogelijkheden genoeg dus!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-01-2013 15:56 #122544 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic foto's van (toerenteller) meters gevraagd.
Het heeft even geduurd, maar bij deze de foto's.
Ik heb er gelijk maar wat meer meters bij gepakt :)

toerenteller 123GT


Klokje


Gecombineerde oliedruk meter en acculaad meter


Oliedruk


Acculading

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-01-2013 16:09 #122545 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic foto's van (toerenteller) meters gevraagd.
Hartelijk dank!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.