Nieuwste winterfoto's

  • Eva Kraan (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-12-2010 21:21 #98576 door Eva Kraan (GAST)
Nieuwste winterfoto's is gemaakt door Eva Kraan (GAST)
6 December (2010...voor later).
Wat was het glad in Nederland! Zo ook hier in Enschede. Een Volvo Amazon kreeg het ook te zwaar. Hier het verhaal (van RTV-OOST):

Een Enschedese automobilist is gisteravond op de Knalhutteweg in zijn woonplaats tegen een politiewagen aangereden.

De politiewagen stond stil om te assisteren bij een ongeval, dat even eerder had plaatsgevonden. Hierbij verloor een 67-jarige automobiliste vermoedelijke door het gladde wegdek op het viaduct de controle over haar auto en kwam tegen een vangrail tot stilstand. De politie zorgde voor een veilige afzetting met zwaailichten in afwachting van de sleepauto. Het verkeer werd geattendeerd op de aanrijding. De Enschedese automobilist merkte dit te laat, kon door de gladheid niet op tijd tot stilstand komen en gleed met zijn auto tegen de politieauto. Hij is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht.


Ik ben benieuwd welke Amazon rijder dit was, en hoe het nu met hem is....
Mijn gedachten gaan in ieder geval uit naar die arme Volvo. Wat eeuwig zonde zeg :(

Hier een foto:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2010 11:26 #98597 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Nieuwste winterfoto's
ik had het ook gezien , bij het ochtendnieuws rtl7 werden de beelden getoond. volgens mij betreft het een combi AL
tja , de eigenaar kiest ervoor om in de pekel en ijzel te gaan rijden , dat is zijn/haar keus.
ik ben blij dat de mijne lekker binnen staat , voor die pekel heb ik een 940 , lijkt mij ook wat veiliger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Eva Kraan (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-12-2010 13:41 #98600 door Eva Kraan (GAST)
Beantwoord door Eva Kraan (GAST) in topic Nieuwste winterfoto's
Misschien was een aftermarket ABS setje wel wat geweest. :|

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2010 17:56 #98604 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Nieuwste winterfoto's
Dit ziet er niet goed uit. Helaas de reactie van Dhr Brandt ook niet. Wij zijn ook al 30 jaar dagelijks op de weg met onze Amazones omdat het gewoon erg prettig rijdt en wij grote liefhebbers zijn. Over de veiligheid van de Amazone niets dan lof, ook wij hebben een forse schade meegemaakt echter wij zelf bleven ongedeerd. Ik hoop dat de eigenaar er goed vanaf gekomen is en dat de auto weer gemaakt kan worden. groet Marcel en Sandra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2010 21:17 #98608 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Nieuwste winterfoto's
Het lijkt deze sedan wel www.carrelation.nl/story.php?story=482

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2010 22:16 #98614 door
Beantwoord door in topic Nieuwste winterfoto's
Tjee! Beste klapper!



Hopelijk goed verzekerd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2010 22:22 #98615 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Nieuwste winterfoto's
even een reactie op de reactie van familie van Soest.
ik zie niet echt in wat ik verkeerd heb gezegd , als u 30 jaar lang met uw amazon door de pekel rijdt moet u dat zelf weten,
ik zou het echter prettig vinden als u anderen hun mening ook zou willen respecteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2010 10:16 #98622 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Nieuwste winterfoto's
Hoi Boele, ziet er inderdaad niet best uit. Heer Brandt, het woordje tja komt bij mij een beetje over als eigen schuld dikke bult en dat kunnen wij vanuit een krantenberichtje niet beoordelen. Er zijn nu eenmaal ook leden of eigenaren die zich geen tweede auto kunnen veroorloven en de weg op moeten om naar het werk te gaan. Verder no hard feelings.
groet

Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2010 12:19 #98697 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Nieuwste winterfoto's
Nou, nou, ik weet toevallig dat deze Amazon liefdevol totaal gerestaureerd was en de eigenaren gaan hem weer repareren.
Ikzelf rijd ook door met mijn 144 en dat is een keuze die me goed bevalt: hij is buitengewoon geschikt voor dit winterweer en het geeft me (waarschijnlijk net als de eigenaar van de schade Amazon) veel plezier. Als de boel lelijk wordt of stukgaat dan wordt hij weer gemaakt.
(Mijn Amazon staat in de winter wél stil, maar voornamelijk omdat ik geen twee auto's nodig heb..)

Oh, ja, ik heb ook een 940 waar mijn vrouw in rijdt: ze moet voorzichtig doen, er staan op youtube wat filmpjes van aanrijdingen tussen 940's en japans en frans spul: je komt er in je tank bepaald niet heel vanaf hoor! Dus ook een 940 is tegenwoordig valse veiligheid. Je moet uitkijken maar een ongeluk zit in........een glad weggetje.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.