Controlelampje Overdrive brandt niet....
- Hanno
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2026 17:43 #1480473
door Hanno
Tip richtingaanwijzer en poelietrekker Volvo Amazon? is gemaakt door Hanno
Goedemiddag, tot mijn schrik werken mijn richtingaanwijzers van mijn Amazon niet meer....Eerder heb ik alles vervangen door LED, dat werkte perfect (behalve het signaallampje in het dashboard dat hangt er nu los bij wachtend op het plaatsen van 2 diodes). Ik dacht dat ik bij het monteren van de radio misschien iets had losgetrokken en veel gezoek en twee keer sluiting de hoofdzekering kapot toch maar de ANWB gebeld.
Na een uur zoeken en meten is mij uiteindelijk geadviseerd met een poelietrekker het stuur te verwijderen, op zoek te gaan naar de draad van de richtingaanwijzer handle en daar dan direct een draad met de (led)clignateur mee te verbinden. De clignateur werkt wel op het controlelampje van de anwb-er; dan klikt en knippert hij.
Als iemand tips heeft dan verneem ik die graag. Als Is er iemand in de buurt van Geldermalsen is die een poelietrekker voor een stuur uit wilt lenen dan zou ik dat ook graag vernemen.
NB ik hoop dat ik dit bericht in de juiste rubriek heb gepost....
Met vriendelijke groet,
Hanno Portier
Na een uur zoeken en meten is mij uiteindelijk geadviseerd met een poelietrekker het stuur te verwijderen, op zoek te gaan naar de draad van de richtingaanwijzer handle en daar dan direct een draad met de (led)clignateur mee te verbinden. De clignateur werkt wel op het controlelampje van de anwb-er; dan klikt en knippert hij.
Als iemand tips heeft dan verneem ik die graag. Als Is er iemand in de buurt van Geldermalsen is die een poelietrekker voor een stuur uit wilt lenen dan zou ik dat ook graag vernemen.
NB ik hoop dat ik dit bericht in de juiste rubriek heb gepost....
Met vriendelijke groet,
Hanno Portier
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Derk Idsardi
-
- Moderator
-
Minder
Meer
05-04-2026 18:03 - 05-04-2026 19:19 #1480474
door Derk Idsardi
Amazon Combi 1965
Amazon 1962
Forummoderator
Beantwoord door Derk Idsardi in topic Tip richtingaanwijzer en poelietrekker Volvo Amazon?
Het stuur krijg je er zonder poelietrekker wel af beetje heen en weer bewegen en tegelijk krachtig trekken.
Let op: de moer er eerst niet helemaal af draaien! Anders schiet hij zo richting je tanden als hij los komt en dat zorgt voor krassen....
Omdat de verdachte de RAW-schakelaar is, lijkt me elektrische installatie logischer. Bij deze verplaatst.
Let op: de moer er eerst niet helemaal af draaien! Anders schiet hij zo richting je tanden als hij los komt en dat zorgt voor krassen....
Omdat de verdachte de RAW-schakelaar is, lijkt me elektrische installatie logischer. Bij deze verplaatst.
Amazon Combi 1965
Amazon 1962
Forummoderator
Laatst bewerkt 05-04-2026 19:19 door Derk Idsardi.
- Hanno
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2026 19:28 #1480476
door Hanno
Beantwoord door Hanno in topic Tip richtingaanwijzer en poelietrekker Volvo Amazon?
De poelietrekker vandaag nog opgehaald dus ik ga morgenochtend proberen.
- Derk Idsardi
-
- Moderator
-
Minder
Meer
05-04-2026 19:38 #1480477
door Derk Idsardi
Amazon Combi 1965
Amazon 1962
Forummoderator
Beantwoord door Derk Idsardi in topic Tip richtingaanwijzer en poelietrekker Volvo Amazon?
Succes!
Amazon Combi 1965
Amazon 1962
Forummoderator
- Reinier Verbeek
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
08-04-2026 09:34 #1480494
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Tip richtingaanwijzer en poelietrekker Volvo Amazon?
Led heeft een veel hogere aanloopspanning dan gloeilamp, in combinatie met wat vuil kan dat storingen geven na verloop van tijd.
- Hanno
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2026 17:09 #1480536
door Hanno
Beantwoord door Hanno in topic Controlelampje Overdrive brandt niet....
Gelukt!
Dankzij de poelietrekker van TC lid Rob en hulp van Hans het stuur gedemonteerd en pas toen zag ik dat een gele draad loos was (die van knipperlichtschakelaar naar onder het dashboard).
Nu nog 1 uitdaging....een niet werkend controlelampje van de OverDrive (OD).
Aan de handle rechts (Die van de OD) zit nu boven rood en onder geel. Maakt die volgorde nog uit? Aan het controlelampje zit nu een bruine aardedraad verbonden met de achterzijde van de asbak. Als ik op het linker pootje spanning aftap van de handle ( met een dubbel schuifje op het armpje van de OD) brand het lampje permanent maar.... reageert hij niet op de OD handle aan het stuur. Als ik boven geel en onder rood (met dubbele schuif) krijg ik ook een voortdurend brandend lampje.
Als iemand een tip heeft....
De Amazon is uit 1970.
vrgrt. Hanno
Dankzij de poelietrekker van TC lid Rob en hulp van Hans het stuur gedemonteerd en pas toen zag ik dat een gele draad loos was (die van knipperlichtschakelaar naar onder het dashboard).
Nu nog 1 uitdaging....een niet werkend controlelampje van de OverDrive (OD).
Aan de handle rechts (Die van de OD) zit nu boven rood en onder geel. Maakt die volgorde nog uit? Aan het controlelampje zit nu een bruine aardedraad verbonden met de achterzijde van de asbak. Als ik op het linker pootje spanning aftap van de handle ( met een dubbel schuifje op het armpje van de OD) brand het lampje permanent maar.... reageert hij niet op de OD handle aan het stuur. Als ik boven geel en onder rood (met dubbele schuif) krijg ik ook een voortdurend brandend lampje.
Als iemand een tip heeft....
De Amazon is uit 1970.
vrgrt. Hanno
- Fred Kok
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-04-2026 09:41 #1480542
door Fred Kok
In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer IEn opnieuw lid PV544 (1963 helaas verkocht)verder gehad 2x Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70
Beantwoord door Fred Kok in topic Controlelampje Overdrive brandt niet....
Beste Hanno,
Probleem ligt vermoedelijk wat dieper, De OD zal later ingebouwd zijn, want de gekleurde draadjes (geel en rood) komen op het oorspronkelijk schema niet voor , zijn zwart. Ik adviseer print het schema van een 123 GT in kleur uit en vergroot het desnoods, De ervaring heeft geleerd dat je het een en ander duidelijk wordt.
Succes Fred
Probleem ligt vermoedelijk wat dieper, De OD zal later ingebouwd zijn, want de gekleurde draadjes (geel en rood) komen op het oorspronkelijk schema niet voor , zijn zwart. Ik adviseer print het schema van een 123 GT in kleur uit en vergroot het desnoods, De ervaring heeft geleerd dat je het een en ander duidelijk wordt.
Succes Fred
In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer IEn opnieuw lid PV544 (1963 helaas verkocht)verder gehad 2x Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70
- Hanno
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2026 10:39 #1480544
door Hanno
Beantwoord door Hanno in topic Controlelampje Overdrive brandt niet....
Dank Fred! zeer gewaardeerd. Ik ga printen en weer onder dashboard kijken. vrgrt. Hanno