Knallen uit inlaat/uitlaat [misfire's]

  • Axel van Raath (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
16-05-2010 16:21 #49026 door Axel van Raath (GAST)
Knallen uit inlaat/uitlaat [misfire's] is gemaakt door Axel van Raath (GAST)
Ik heb al een tijdje last van een Amazon die allerlei misfires krijgt bij vollast.Het is voornamelijk als ik 70/80km/u rij en bij plankgas , de auto gaat daarom eigenlijk ook niet harder dan 80.Nu heb ik de verdelerkap al vervangen omdat deze z'n beste tijd gehad had , maar de rotor wacht ik nog op.Toch is het probleem niet echt beter geworden. Kan een rotor ditzelfde probleem zo heftig veroorzaken? Of moet ik het elders zoeken?Het gaat om een 122S uit '66 met een B20alvast bedankt!Axel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sven Hakbijl (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-05-2010 19:43 #95473 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Knallen uit inlaat/uitlaat [misfire's]
Axel
Een rotor die niet goed meer is; veel speling op z'n as of de afstand tot de koolpunten in de kap is niet goed, kan ook jouw problemen veroorzaken.
Ook als de ontsteking niet op tijd staat, meestal te laat, komen knallen in de uitlaat voor.
Of wanneer je een te rijk mengsel in combinatie met een wat late ontsteking hebt.
Maar ook, in extreme gevallen, als de uitlaat, in dit geval de demper, kapot is. Wanneer er niet genoeg tegendruk opgebouwd wordt door het uitlaatsysteem, kan ook jouw verschijnsel zich voordoen. Meestal is dat dan meer bij gas loslaten dan onder vollast.
Zijn alle kabels en aansluitingen aan de hoogspanningskant nog in orde?
Loopt jouw motor op benzine of op gas? Wat voor ontsteking heb je; de originele, een aangepaste (Velleman, Pertronix) of een 123?
Bij mijn B18 was het vervroegingsmechanisme dusdanig versleten dat ik ook last had van overslaan en af en toe een verkeerd klapje. Na alles schoon - en gangbaar gemaakt en weer afgesteld te hebbenliep hij een stuk beter. Maar écht mooi ging hij pas lopen met een 123-ontsteking.
Er izijn dus nog wat dingetjes die je na kunt kijken. Succes met zoeken:
Sven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-05-2010 22:47 #95472 door Ronald Sluijter
Beantwoord door Ronald Sluijter in topic Knallen uit inlaat/uitlaat [misfire's]
<p><em>hallo,</em></p><p><em>weet je zeker dat de knallen uit de uitlaat komen?</em></p><p><em>zou ook nog een nokkeas probleem kunnen zijn dan kan je ama ook goed klapperen.</em></p><p><em>ik mijn geval ging de ama ook steed zachter rijden en kwamen de knallen uit het luchtfilter.</em></p><p>dit kan je even bekijken door onder de motorkap met je hand gas tegeven en teluisteren .</p><p>hoop dat je er iets aan heb groeten ronald</p><p></p><p><em></em></p><p><em></em></p><p><em></em></p><p><em></em></p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2010 17:57 #95471 door Niels Snoek (GAST)
Beantwoord door Niels Snoek (GAST) in topic Knallen uit inlaat/uitlaat [misfire's]
<p>Hallo Alex,</p><p> </p><p>Ik heb dit probleem ook gehad en bij mij was het met een nieuwe condensator en contact puntjes.</p><p>Succes verder!</p><p> </p><p>Vriendelijke groet,</p><p> </p><p>Niels</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2010 17:58 #95470 door Niels Snoek (GAST)
Beantwoord door Niels Snoek (GAST) in topic Knallen uit inlaat/uitlaat [misfire's]
<p>Hallo Alex,</p><p> </p><p>Ik heb dit probleem ook gehad en bij mij was het met een nieuwe condensator en contact puntjes OPGELOST.</p><p>Succes verder!</p><p> </p><p>Vriendelijke groet,</p><p> </p><p>Niels</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2010 22:03 #95469 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Knallen uit inlaat/uitlaat [misfire's]
<p>Het lijkt er inderdaad op dat je ontstekingstijdstip ergens behoorlijk door wordt verziekt.</p><p>Dit kunnen de voor de hand liggende dingen zijn zoals de onderdelen van je onsteking, maar ook een minder voor de hand liggende oorzaak is mogelijk: je oliepijlstok!</p><p>Het metalen oog hiervan kan namelijk precies tegen de aansluiting aan de buitenzijde van je ontstekingshuis aankomen. Ik heb dit zelf meegemaakt en er gebeuren de meest vreemde dingen met het onstekingstijdstip, ondanks dat er een AMP-stekertje met isolatie is toegepast! En je kan heeeel lang naar deze oplossing van het probleem zoeken!</p><p>Succes, Hans.</p><p> </p><p> </p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.