Elektrische ontsteking Amazon B18A

Lees meer
14-10-2017 13:40 #172460 door Chris Caenen
Elektrische ontsteking Amazon B18A is gemaakt door Chris Caenen
Ik heb last van een ploffende en stotterende motor en het ziet er naar uit dat het te maken heeft met de ontsteking. Zodoende wil ik de bestaande ontsteking vervangen met een elektrische ontsteking. De bekendste type is van 123 maar volgens mij is dit ook de duurste. Wat is jullie ervaring en welke elektrische ontsteking kan ik het beste gebruiken?

Is er daarnaast op Internet een duidelijke beschrijving te vinden hoe de elektrische ontsteking gemonteerd en ingesteld moet worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2017 14:24 #172461 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A

Wat is jullie ervaring en welke elektrische ontsteking kan ik het beste gebruiken?


Die ervaring is er - gebruik hiervoor even de zoekfunctie op dit forum en dan zou je alles moeten vinden wat je wilt weten ....

Is er daarnaast op Internet een duidelijke beschrijving te vinden hoe de elektrische ontsteking gemonteerd en ingesteld moet worden?


Zeker, is te downloaden op de site van de leverancier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2017 14:27 #172462 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Ik heb geprobeerd te zoeken maar ik heb geen antwoorden gevonden. Als ik zoek op 123 krijg ik heel veel hits over de 123GT en als ik zoek op elektrische ontsteking dan krijg ik veel informatie over de conventionele ontsteking.

Een duwtje in de juiste richting zou fijn zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2017 15:23 #172463 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Probeer eens elektronische ontsteking, elektrisch zijn ze allemaal, en op 123 ignition of op hot spark

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2017 15:29 #172464 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Een 123 is echt set and forget, super dingen en in mijn ogen het geld waard.
Als je huidige verdeler nog goed is qua curve en geen speling etc dan is een Hotspark een goed alternatief voor puntjes.
Zie ook www.oudevolvo.nl/volvo/handige-informati...123-ontsteking-html/ voor nog wat meer info.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2017 16:11 #172465 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
ik ben buitengewoon tevreden over 123 ignition. 6 jaar geleden laten inbouwen bij Dries, daarna heel wat rondreizen gemaakt en ca 40.000 km afgelegd zonder één enkele misslag.
Nooit meer gekeken naar afstelling, gewoon altijd starten- lopen.
Kan het je van harte aanbevelen!

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2017 16:32 #172466 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Chris, als je een 123 ignition doet moet je waarschijnlijk ook een andere bobine. Je kunt ook je ontsteking ( laten) controleren en puntjes/ condensator vervangen, kosten 20 euro materiaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2017 17:27 #172467 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Standaard Bosch stroomverdeler controleren op speling op de as. Moet ook soepel draaien .Smeren met olie in gaatje waar OEL op schuifje staat open draaien en gaatje komt tevoorschijn. Ook viltje onder rotor smeren. Condensator en contactpunten en rotor plus verdeelkap vervangen. Vervroeger controleren .Ik heb nog nooit problemen met standaard verdelers gehad op mijn amazons en die van mijn gezinsleden.Wel heb ik nog al eens problemen gezien met 123 verdelers.Onderweg twee maal anderen geholpen met problemen met 123 verdelers met mijn reserve standaardverdeler ,die ik altijd bij me heb.,maar zelf nog nooit nodig heb gehad. Ik zie het voordeel niet van een 123 verdeler.Een nadeel ervan is,dat wanneer die niet meer functioneert ,je er niks meer aan kunt verhelpen onderweg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2017 17:55 - 14-10-2017 18:10 #172470 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Chris, ik heb een hotspark met een hoogspanning bobine, Met zo'n set ben je onder de 100 euro klaar ( ik heb er voor de zekerheid later een reserve pick up bijbesteld dat is dat rode ding die de puntjes vervangt)

Uw bestelling bevat de volgende artikelen:

Your order contains the following products:

1 x product:
3BOS4V2L (12V) - The..
E36,97 a piece ex. 19% VAT
E44,00
1 x product:
ES33HEC (12V) - High voltage coil. 50.000 Volts. 3,3 Ohms..
E21,01 a piece ex. 19% VAT
E25,00
Shipping method:
Zone NL, standaard
E7,95
Total amount (incl. VAT):
E76,94


www.hot-spark.eu/webshop/index.php?page=...d=99&cat=20&group=23
www.hot-spark.eu/webshop/index.php?page=...rod=90&cat=2&group=7


Ik had deze contactpunten daar past bovenstaande dus op.

Het is wel ff klooien met de draadjes, bij mij gaan die vlak langs het motorblok, maar dat gaat al jaren goed.

Voordeel van dit systeem is dat je alles weer terug kunt zetten, het is goedkoper en je hebt dezelfde karakteristieken als een originele ontsteking maar bijna nooit meer afstellen. Het scheelt je ook nog eens een hoop geld en je leert weer een stukje van je eigen wagen kennen.
Je moet voor de nieuwe bobine wel een plek maken en het draadje uit het pantser naar de originele bobine "uitgraven" . Ik heb een kapotte bobine inclusief slotsysteem gevonden (de pantser kabel verbind het contactslot met de bobine) en daar het draadje van doorverbonden.
Na het installeren van de hotspark start hij als een tierelier, en je hoort de vonken.
Ik heb een klein stekkertje gemonteerd tussen de bobine en de voeding die uit de pantser kabel komt achter de pendalen, een goedkopere startonderbreker bestaat niet :-)

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2017 18:01 #172471 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Elektrische ontsteking Amazon B18A
Ik moedig mensen altijd aan om eerst de zoekfunctie te gebruiken, want er staat waanzinnig veel zeer bruikbare informatie op dit forum.

Om toch ook maar 'een duit in het zakje te doen' : Ik heb een pre-productie 123-ignition geïnstalleerd in 2003 (door de oprichter van 123-ignition; ik stond er alleen vol bewondering bij te kijken want had er toen nog absoluut geen kaas van gegeten). Het is zoals Lars al zei : 'set & forget'. Overigens gewoon met standaard bobine en zonder diodebrug o.i.d.

Natuurlijk blijft het electronica, en 1 op de ik-weet-niet-hoeveel van die dingen zal kuren kunnen gaan vertonen. Daar is Niek er dus al 2 van tegen gekomen; maar veel mensen zullen bij problemen onderweg met een conventionele stroomverdeler ook niet veel kunnen ondernemen .... (inderdaad, iemand die zich echt in de werking van die dingen verdiept heeft en al eens zo'n ding gereviseerd heeft, dus weer wel).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.