welke bedrading (hoeveel kwadraat) voor Amazon'66

Lees meer
29-03-2017 19:03 #167744 door 07736-dummy
Beste mensen,

Ik wil wat bedrading van mijn Amazon uit 1966 vervangen. Bij het VOD is dat niet aanwezig. Een hele kabelboom wil ik niet, want dat is niet nodig. Deze is overigens aan de prijzige kant.
Ik hoor verschillende woorden zoals 2,5 kwadraat en hoger als de stroomkabel meer belast wordt.
Het lijkt mij dat er niet heel veel verschillende kwadraten nodig zijn. Zou graag de meest gangbare willen weten.
Ik zou deze dan kunnen bestellen bij verschillende zaken die dit aanbieden op internet, maar misschien hebben jullie ook nog bruikbare tips.

freek pul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2017 19:48 #167748 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic welke bedrading (hoeveel kwadraat) voor Amazon'66
Misschien heb je iets aan het onderstaande overzicht (dateert uit de jaren 60).
Dikkere draaddoorsnedes dan daarin genoemd, zoals bv. 16, 25, 35, 50 mm2 of meer zijn alleen van toepassing in startcircuits.
Een aanbevelenswaardige leverancier van o.a. bedrading is Rick Donkers, www.rdae.nl/ .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2017 20:57 #167755 door 07736-dummy
Beantwoord door 07736-dummy in topic welke bedrading (hoeveel kwadraat) voor Amazon'66
Beste Gert,
Bedankt voor je schema. Hier kan ik wat mee. Rick Donkers was ik ook al tegen gekomen. Maar nu kan ik op z'n site gericht kopen.
Dank.
freek

freek pul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2017 21:41 #167758 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic welke bedrading (hoeveel kwadraat) voor Amazon'66
Op de site van Rick is dit wel een handige pagina www.rdae.nl/draad-en-kabel/enkeladerig-draad/draad-info-pagina/
De draden van nu zijn een stuk beter dan die van vroeger. Ik heb gekozen voor zogenaamde FLRY-B kabel. Dat staat voor Automotive low voltage cable (FL) with reduced insulation thickness (R) made of PVC (Y) and irregularly stranded conductor (B).
Zie ook mijn blogpost Begin nieuwe kabelboom & speciale onderdelen
Ik upgrade desondanks nog wel het een en ander. 0,75 of 1 wordt 1,5 en 1,5 wordt 2,5.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2017 22:17 #167761 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic welke bedrading (hoeveel kwadraat) voor Amazon'66
Hier nog een aanverwante website: klik

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.