Ervaring nieuwe voetschakelaar

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2017 14:28 #167701 door Saskia De Vos
Ervaring nieuwe voetschakelaar is gemaakt door Saskia De Vos
Wat is jullie ervaring met nieuwe, aftermarket voetschakelaars?

Toen mijn dimlichten het soms lieten afweten, en terug tot leven kwamen als ik de voetschakelaar een keertje indrukte, verdacht ik die laatste als boosdoener. Dus een nieuwe besteld. Helaas blijkt het 'originele model' (waarbij het lichaam helemaal rond is) niet meer te vinden, dus noodgedwongen uitgeweken naar de diverse aftermarket-exemplaren die online door de gekende leveranciers in NL worden aangeboden.

De eerste stuurde mij een andere schakelaar dan op de webshop was afgebeeld. Met een zwarte kunststof dop in plaats van een metalen en een iets ander lichaam. Lijkt mij al in strijd met de consumentenwet, dus dat moet ik nog even uitzoeken.

Gezien ik een metalen dop wilde, toch maar een andere besteld, bij een andere leverancier. Die gemonteerd en de eerste vier keer proberen werkte ie prima. Maar daarna ging het mis. De schakelaar reageerde steeds slechter en vager op het indrukken, tot uiteindelijk het grootlicht bleef hangen en tenslotte de schakelaar helemaal de geest leek te geven. Bij indrukken hoor ik geen duidelijke 'klik' meer en zie ik slechts nog een korte lichtflakkering. Bij deze schakelaar werd door de leverancier beweerd dat ie van Hella is, maar behalve het doosje is dit nergens op de schakelaar terug te vinden (op de foto in de webshop heeft de schakelaar wel degelijk een merkje van Hella). Zou dit een fake zijn?

E.e.a. doorgemeten en de voetschakelaar lijkt toch wel degelijk de boosdoener. Toch jammer dat deze zo bijzonder snel weer de geest geeft :blink:

Wat is jullie ervaringen? Adresjes waar nog 'het goeie' spul kan worden gevonden?

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2017 14:49 #167702 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Ervaring nieuwe voetschakelaar
Er zijn zat amazon' s gesloopt en ik zie op de beurs ook altijd bakken vol met kleine frutsel onderdelen liggen. Ik weet dat Bas de Koning uit Wognum altijd wel wat van dat soort dingen heeft liggen en Willem en Willem in Friesland kun je is benaderen.

Maar het VOD heeft ze niet dus?? Of heb je daar nog niet gekeken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2017 14:51 #167703 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Ervaring nieuwe voetschakelaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2017 15:05 - 28-03-2017 15:17 #167704 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Ervaring nieuwe voetschakelaar
Aftermarket-exemplaren genoeg te vinden, dat is het probleem niet echt. (VOD heeft ze trouwens inderdaad niet).

Alleen beetje jammer dat mijn nieuwe na vijf minuten (nog niet) de geest gaf. Ofwel gewoon pech gehad. Er is een mailtje onderweg naar de leverancier, maar nog geen reactie gehad. Ik hoop op een goede klantenservice, maar het spreekt vanzelf dat ik al niet veel vertrouwen meer heb in dat model schakelaar :)

De tweedehands was ik nog niet tegengekomen, maar eerlijk gezegd geef ik toch de voorkeur aan een nieuwe want het gebruikte spul is tenslotte inmiddels ook alweer 50 jaar oud. Jammer dat de originele modellen niet meer nieuw verkrijgbaar zijn.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2017 15:22 #167705 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Ervaring nieuwe voetschakelaar
De oude voetschakelaars zijn redelijk bulletproof, probleem is meestal dat de contacten corroderen. Met wat deoxit spray is eea weer goed werkend te krijgen. Zet een paar relais tussen je lampen daarmee ontzie je de schakelaars en heb je een betere lichtopbrengst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2017 16:51 #167706 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Ervaring nieuwe voetschakelaar
Met de voetschakelaar heb ik geen ervaring om de simpele reden dat ik hem nooit gebruik. Als het origineel een Bosch-exemplaar is, zou dit hem wellicht kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2017 17:19 #167707 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Ervaring nieuwe voetschakelaar
Om deze rede heb ik laatst het topic "bogus parts" gestart.
een oproep om deze miskopen aan de lijst slechte aftermarket producten toe te voegen.
om dat er veel slechte aftermarket te koop is ben ik voorzichtiger geworden met weggooien van oude onderdelen en meer tijd aan het opschonen van gebruikte onderdelen aan het besteden.
een gebruikte schakelaar van amazonparts of willem en willem is dan de betere keuze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2017 18:04 - 28-03-2017 18:07 #167708 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Ervaring nieuwe voetschakelaar
Bedankt voor de reacties. Voor mij zijn de beide (verschillende) webshops duidelijk in de fout gegaan. De ene heeft een andere schakelaar geleverd dan beloofd (de in de webshop afgebeelde lijkt trouwens sprekend op deze van Bosch, zoals in de link van Gert), bij de andere bleek de schakelaar duidelijk minderwaardig. Bij die laatste kunnen we eventueel nog hopen op een pechgeval. Ik probeer dus bij beide eerst een beroep te doen op de klantenservice. Ik heb bij de eerste leverancier erop aangedrongen om hetzij alsnog het juiste model (Bosch?) schakelaar te leveren, hetzij een terugbetaling te doen, hetzij een goede gebruikte (originele) op te sturen. Ik ben benieuwd.

Weet trouwens iemand of de originele van Bosch is, dan wel Hella, of nog iets anders? Het staat er niet op..

Ik gebruik de voetschakelaar zelf ook niet, maar ik hou er niet van als iets niet werkt :silly: De auto staat hierdoor nu wel aan de kant, jammer (in geval van nood kan ik wel nog de twee draadjes verbinden en zonder schakelaar rijden).

Ik heb de oude nog niet weggegooid, maar hij is wel aan vervanging toe. Er zit toch behoorlijk wat corrosie in de contacten, één van de schroefjes is afgebroken (valt op zich vast wel te fixen met een ander schroefje) en de schakelaar is in het verleden eens overgespoten.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2017 18:25 #167709 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Ervaring nieuwe voetschakelaar

Saskia De Vos schreef : (VOD heeft ze trouwens inderdaad niet).

Bosch/Hella?
www.volvokv.nl/onderdelenshop/product/17...gory_pathway-2445843

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2017 19:01 #167710 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Ervaring nieuwe voetschakelaar
Oeps, niet goed gezocht! Mental note: in het vervolg ook op onderdeelnummer zoeken :blush:

Het is overigens exact dit afgebeelde exemplaar dat ik elders heb gekocht, maar nu defect blijkt.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.