Volvo 164 (1970) B30 A Pakt niet tot nauwelijks aan. Opgelost

Lees meer
13-11-2020 12:15 #190866 door Rutger Hage
Beste leden,

Het mooie volvo project van het weer op de weg krijgen van de volvo 164 na 10 jaar gaat zijn gangetje.
Het rijd remt en de electra is inmiddels in orde.

Echter telkens als ik in het weekend de auto op de werkplaats wil zetten pakt hij niet tot nauwelijks aan. Het starten op benzine gaat alleen na 10x doorstarten en vaak met behulp van wat remreiniger. (Op lpg start ie nog niet, verdamper dient nog afgesteld te worden). Eenmal gestart loopt ie als een zonnetje en durende de dag pakt ie ook meteen aan.

Mijn vraag aan jullie is waar ik naar moet zoeken om dit op te lossen.
- kan het zijn dat de vlotters leeglopen, of in de cilinders lopen.
- Kan het zijn dat er te weinig brandstof druk op de leiding staat?
- Zijn er overige carb gerelateerde zaken waar ik naar kan kijken?

Zowel de verdelerkap als roter zijn nieuw, mede als de brandstofleidingen van tank tot aan carb en de mechanische pomp.

Help help help.

Aankomend weekend maar ik een filmpje van het opstart gebeuren de link zal gedeeld worden!

Gr Rutger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
13-11-2020 13:51 #190870 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Volvo 164 (1970) B30 A Pakt niet tot nauwelijks aan.
Hallo Peter;

Als er geen voorzorgsmaatregelen bij het rijden op gas zijn genomen, zoals het omhoog zetten van de vacuumzuigers, zijn de sproeiernaalden en bussen van de Stromberg carburateurs vaak versleten.
Bij een koude start ""verzuipt""de motor dan, wat het aanslaan vermoeilijkt.

In zijn algemeenheid start een motor op gas veel gemakkelijker dus probeer eens op gas te rijden. De afstelling op gas is ook veel eenvoudiger.

gr. Cor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2020 20:35 #190883 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Volvo 164 (1970) B30 A Pakt niet tot nauwelijks aan.
Super, schade heeft dus al geleden.

Dan maakt het de oplossing makkelijk natuurlijk, zorgen dat de verdamper afgesteld word.

Daar ga ik morgen dan ook mee aan de slag, ik heb wat beginpunten gevonden op het internet om een verdamper af te stellen. Kijken of ik die volvo op gas lopend kan krijgen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2020 18:31 #191175 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Volvo 164 (1970) B30 A Pakt niet tot nauwelijks aan.
A.s. zaterdag gaat de nwe koppeling in de volvo, daarna is de bedoeling dat ik er mondjes maat in ga rijden.

Nu ga ik het afstellen gas uitbesteden, zelf wel een middagje aan gerommeld echter geconstateerd dat ik er te weinig kennis/geduld voor heb om het 100% te krijgen.

Betreft starten op benzine lukt dat nu alleen met behulp van remreiniger en daar zoek ik een oplossing voor.

Ik lees in de reactie van Cor dat het kan liggen aan de sproeiernaalden en lagers...
Is dit makkelijk te repareren? Zijn er kleine revisie kitjes voor dergelijke carburateurs?

Wie o wie heeft tips om het euvel te verhelpen! ik hoor het graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2021 20:59 #192674 door Rutger Hage
Beste mensen,

Het euvel is verholpen. Het bleek dat er bij de aansluiting van de benzine afsluiter aan de carb kant de benzine in miniscule mate wegsijpelde. 
Alle leidingen na gelopen en bij de tank ook een wat mindere afsluiting tegen gekomen aan de tank zelf. 
vermoeden is dat de vlotters hierdoor leeg liepen en dus erg erg slecht aanpakten totdat de vlotters weer volzaten.
Nu wil de auto op benzine direct aanpakken, op gas nog steeds niet direct maar zodra het weer warmer wordt buiten ga ik ervanuit dat dat zichzelf oplost.

Zo zie je maar dat alle kleine dingen tot grote problemen kunnen leiden!

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.