- Berichten: 192
Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
Afgelopen zondagavond heb ik nog eens gekeken bij Sw-Em Bosch D jet notes. Gelezen dat de ECU geen spanning krijgt zolang de startmotor geactiveerd wordt.
De motor slaat aan op de koudstart injector. Zodra de motor loopt en de triggercontacten pulsen zendt naar de ECU , wat deze vertaald als toeren per minuut,
zullen de injectoren geactiveerd worden boven ongeveer 150 rpm. Dat verklaart dat je geen spanning krijgt bij de injectoren tijdens de koude start. ECU is dead while crancing.
De thermo time sensor activeerd de koudstart injector bij koude motor ,en spert de injector bij warme motor, terwijl de ECU wel spanning krijgt en op de injectoren aanslaat.
Een warme motor simuleren door de thermo time sensor op te warmen met een fohne zou je kunnen proberen, dan zou je wel spanning op de ECU moeten hebben en de injectoren.
Groeten Albert.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Heb je de voorwaarde van de startmotor weggehaald.
Zou er toch iets moeten gebeuren.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
Dit klinkt goed, maar de computer krijgt van buiten spanning, dus het moet van binnenuit komen, er komt geen signaal
uit de computer. De sensor warm maken is een idee, tot hoeveel graden C ?
Maar buiten af er spanning er op zetten heeft geen zin, de 12 volt is er al.
De barometer schakelaar kan die nog de boos doener zijn?
Bv membraam?
Wel vreemd dat als je aan de gas schuif werkt er wel leven is in de injectoren is.
De water sensor had de goede ohmse waarde, maar ik kan een nieuwe proberen.
Gr Aart.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
www.volvokv.nl/documentatie/toegelaten-m...n-fault-tracing/file
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Met name de link naar:
jetronic.org/de/d-jetronic
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Wat je zou kunnen doen is de slang los halen aan het spruitstuk en er aan zuigen hoor je valse lucht dan weet je het wel membraam stuk.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Het lijkt er toch op dat een vrijgave signaal niet gemaakt wordt of doorkomt. Of toch iets kapot in de ' computer'. Dat is een transistor regeling, dus geen echte computer, met componenten die stuk kunnen gaan.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
We hebben div spullen gekregen van de Volvo club, dank hier voor.
Er was ook een plaketten voor de gril bij.
Die had ik eens gezien, is gemaakt bij Jern Techniek in Leerdam?
We hebben nog een garage in de zelfde straat, een pand er tussen, dus bijna mijn buurman en we doen regelmatig zaken.
Ik voel mij wel thuis in de deze club, ze spreken mijn taal.
We hopen in 2021 kennis te maken .
Mvrg Aart.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
Gisteren even een poging gewaagt en de Volvo starte gelijk, zonder problemen, de computer lag nog los aan de kabels.
Heb alles los gehad en door gemeten,niets kunnen vinden .
En na 3 maanden stil in de garage, starte hij van zelf.
Gereden op de weg geen enkel probleem, trekt goed en loopt mooi .
Wat zou dit geweest kunnen zijn, het kan zo weer terug komen ?..
Hebben jullie nog een tip wat dit geweest zou kunnen zijn?
mvrgr Aart.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Alles opnieuw solderen is dan de oplossing lijkt mij.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.