Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml

Lees meer
06-12-2020 23:10 #191336 door Albert de Leest
Dag Aart,

Afgelopen zondagavond heb ik nog eens gekeken bij Sw-Em Bosch D jet notes. Gelezen dat de ECU geen spanning krijgt zolang de startmotor geactiveerd wordt.
De motor slaat aan op de koudstart injector. Zodra de motor loopt en de triggercontacten pulsen zendt naar de ECU , wat deze vertaald als toeren per minuut,
zullen de injectoren geactiveerd worden boven ongeveer 150 rpm. Dat verklaart dat je geen spanning krijgt bij de injectoren tijdens de koude start. ECU is dead while crancing.
De thermo time sensor activeerd de koudstart injector bij koude motor ,en spert de injector bij warme motor, terwijl de ECU wel spanning krijgt en op de injectoren aanslaat.
Een warme motor simuleren door de thermo time sensor op te warmen met een fohne zou je kunnen proberen, dan zou je wel spanning op de ECU moeten hebben en de injectoren.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2020 23:25 #191337 door Johan Geers
Als dit zo en dat kan ik wel begrijpen, zet de ECU cnstant onder spanning en haal de stekker van de koude startinjecteur en probeer te starten.
Heb je de voorwaarde van de startmotor weggehaald.
Zou er toch iets moeten gebeuren.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
07-12-2020 08:45 #191339 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Beste Volvo vrienden.

Dit klinkt goed, maar de computer krijgt van buiten spanning, dus het moet van binnenuit komen, er komt geen signaal
uit de computer. De sensor warm maken is een idee, tot hoeveel graden C ?
Maar buiten af er spanning er op zetten heeft geen zin, de 12 volt is er al.
De barometer schakelaar kan die nog de boos doener zijn?
Bv membraam?
Wel vreemd dat als je aan de gas schuif werkt er wel leven is in de injectoren is.
De water sensor had de goede ohmse waarde, maar ik kan een nieuwe proberen.
Gr Aart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2020 09:09 #191340 door Rob Spoon
Dag Aart, goed dat je lid geworden bent. Heb je in onze documentatie deze al gevonden? Met systematisch alles doormeten kom je ongetwijfeld het probleem tegen.
www.volvokv.nl/documentatie/toegelaten-m...n-fault-tracing/file

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
07-12-2020 16:59 #191357 door Arnold de Groot
Op de website van de Volvo P1800 owners club www.v1800.org/index.php/nl/ vind je ook een hoop info.
Met name de link naar:
jetronic.org/de/d-jetronic

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2020 00:13 #191366 door Johan Geers
Beste Aart, als het membraam stuk is hoor je valse lucht.
Wat je zou kunnen doen is de slang los halen aan het spruitstuk en er aan zuigen hoor je valse lucht dan weet je het wel membraam stuk.


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
08-12-2020 07:47 #191368 door Arnold de Groot
Ik weet niet zeker of het membraan van de drukmeter de boosdoener is. Die van mij was kapot toen ik de auto kocht (bleek later toen ik na ruim een jaar bij jan Ooms kwam). Maar de motor liep wel, niet geweldig mooi en een hoog brandstof verbruik.
Het lijkt er toch op dat een vrijgave signaal niet gemaakt wordt of doorkomt. Of toch iets kapot in de ' computer'. Dat is een transistor regeling, dus geen echte computer, met componenten die stuk kunnen gaan.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
16-12-2020 09:14 #191514 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Hallo Rob.
We hebben div spullen gekregen van de Volvo club, dank hier voor.
Er was ook een plaketten voor de gril bij.
Die had ik eens gezien, is gemaakt bij Jern Techniek in Leerdam?
We hebben nog een garage in de zelfde straat, een pand er tussen, dus bijna mijn buurman en we doen regelmatig zaken.
Ik voel mij wel thuis in de deze club, ze spreken mijn taal.
We hopen in 2021 kennis te maken .
Mvrg Aart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
03-03-2021 21:13 #192813 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Hallo Rob , heb 3 maanden niets aan de Volvo gedaan, was er eigenlijk een beetje ziek van en het was winter.
Gisteren even een poging gewaagt en de Volvo starte gelijk, zonder problemen, de computer lag nog los aan de kabels.
Heb alles los gehad en door gemeten,niets kunnen vinden .
En na 3 maanden stil in de garage, starte hij van zelf.
Gereden op de weg geen enkel probleem, trekt goed en loopt mooi .
Wat zou dit geweest kunnen zijn, het kan zo weer terug komen ?..
Hebben jullie nog een tip wat dit geweest zou kunnen zijn?

mvrgr Aart.


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2021 23:51 #192818 door Johan Geers
Beste Aart, heb je de regelunit open gehad? En gecontroleerd op barsten in de solderingen? Een beetje bewegen met de printplaat en valt hij dan uit dan heb je een barst in een van de solderingen.
Alles opnieuw solderen is dan de oplossing lijkt mij.

succes

Johan Geers 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.