- Berichten: 680
Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Peter Divilee is de technisch specialist van het p1800 register.
Jan Ooms heeft mij ook geholpen toen ik mijn 1800 net had. Mijn motor liep niet goed en na enig zoekwerk bleek het de vacuüm sensor te zijn. Jouw probleem lijkt anders , mijn 1800 liep maar niet mooi, en zoop benzine.
Nu je lid bent kun je overigens ook bij alle documentatie, daar is veel nfo over de d-jetronic te vinden.
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 192
Als het benzine niveau in de brandstof tank boven de aanzuigbuis in de tank staat,dan is het volgende probleem bij jouw 1800E niet van toepassing.
Als de aanzuigbuis beschadigd is zuigt de pomp lucht aan zodra het benzine niveau gedaald is ter hoogte van de aanzuigbuis. Zie de foto,s van de gescheurde buis.
Op 18-11 schreef je dat de motor 15 minuten goed gelopen had en daarna afsloeg, na nogmaals starten dacht je dat de motor nog enkele seconden op de koudstart injector liep.
De koudstart injector zou normaal niet mogen injecteren bij een warme motor, de thermo time sensor verbreekt de verbinding tussen de accu en het koudstart relais als
de motortemperatuur boven de 35 graden komt. Dit is de koelvloeistof sensor achter in het blok.
De gasklep sensor heeft een elektronische acceleratie pomp functie, als je het contact aanzet en draait handmatig de gasklep open dan zou je de injectoren horen tikken.
Groeten Albert.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
De aanzuigbuis uit je tank ziet er niet goed uit.
Ik heb gelijk de gasklep getest en inderdaad je hoort de injectoren klikken.
Ik dacht dat het een relai was dat tikte, heb de stekkers van de injectoren los gehaald en inderdaad het waren de injectoren.
Dus dan gaan ze open , maar hoe kan het dan dat het tijdens het starten dat niet gebeurt?
Er is benzine flow en druk 2,1 bar en er gebeurt niets, de injectoren krijgen geen impuls.
Worden ze ergens nog door gesperd?
Of zal ik de tank nog meer vullen?
Heb in het begin toen de wagen van dé handelaar weg kwam, ook een startprobleem gehad, wat benzine bij gevuld en starte toen gelijk.
Er komt straks iets boven water dat niets met het Bosch systeem te maken heeft.Heb ook een Mercedes lopen die heeft het zelfde systeem, heb ik nog nooit wat mee gehad ,zodoende weet ik er niet veel van .
Maar met jullie geweldige hulp en tips komen we steeds verder, de kennis op dit forum is hoog, ben vorige week ook gelijk lid
geworden.
Blijf het vreemd vinden dat commando komt op de injectoren.
Maar misschien kun je mij uit de brand helpen.
Gr Aart.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Een optie is om ze eruit te halen even te starten. Dan zie je of erwat uit komt
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
Zou ik de CU kast laten testen ?
Verstuiver zitten niet verstopt, heb ze gestest op de werkbank, met 2,2 lucht en 3 volt, gingen goed open en dicht.
Alleen blijft de pomp soms door lopen, niet altijd.
Gr Aart.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 192
Als de benzinetank voor 3/4 gevuld is ,dan kan er in iedergeval geen lucht aangezogen worden. De benzinedruk regel je af op 2 bar, niet lager want
dan heb je kans dat het mengsel te arm is, wat voor mechanische storingen kan leiden { zuigers, kleppen }.
De pomp mag maar een paar seconden draaien met contact aan, controleer het pomprelais als dit niet zo is zoals je zegt. De druk in het benzine systeem
moet meer als 30 sec op 2bar blijven en mag daarna langzaam afnemen. Anders heb je een lek in het systeem. Het kan de koudstart injector, de injectoren,
of de benzinedruk regelaar zijn. Als de motor niet aanslaat maar de bougies worden wel nat, monteer nieuwe bougies, en controleer het ontstekingssysteem.
De manifold druk sensor kun je eenvoudig testen door aan de slang te zuigen, je voelt het membraam tegen aanslag komen, houd de druk enkele seconden
vast. Er mag geen lek in systeem zijn. Controleer de zekering van het maininspuitrelais , deze geeft voeding 12V aan de ECU. ( elektronic control unit ).
Sucses Groeten Albert.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Voltage supply
1. Turn ignition on. Measure voltage between ECU terminals No. 16 and 11 of ECU
connector. Measure voltage between ECU terminals No. 24 and 11 of ECU connector.
See Fig. 10 or 11. If 11-12.5 volts are present, proceed to step 4). If no voltage is
obtained, proceed to next step. If voltage is less than 11 volts, proceed to step 3).
2. If no voltage is present, check for open circuit in wire from main relay to ECU, defective
main relay and/or ignition switch. Check for voltage at main relay terminals No. 86, 30/51
and 87. Replace relay as necessary.
3. If voltage is less than 11 volts, check for resistance in wires and/or connectors at ECU and
main relay. Repair or replace as necessary.
4. If voltage supply to ECU and main relay is okay, check for voltage between terminal No.
50 on starter and ground. If 9-12 volts are present. system is okay. If no voltage but starter
operates. repair open in wire from starter terminal No. 50 to ECU terminal No. 18. if less
than 9 volts, check battery and resistance in wire from ignition switch to starter. If no
voltage and starter is inoperative, replace ignition switch and/or repair open wire to
starter.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
groetjes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
Maar alle kabels zijn doorgemeten, dus geen kabel breuk.
Er komt spanning en massa naar de computer en ook het trigger kontakt zie je vlak voor de computer schakelen.
Alle sensoren zijn goed, als de gas schuif met de hand opzet, dan hoor je injectoren tikken.
Ik heb de injectoren nog niet uit de inlaat gehaald, maar als de pomp stilstaat 2,2 bar , en je geef met de hand gas, gaat de pomp gelijk lopen.
Dus er moet dan flow zijn, toch.
Het probleem is er nog steeds, even lopen , op koudstart ventiel en dan stil.
Wat kan er nog zijn wat de injektoren spert?
Misschien weet iemand nog wat?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.