- Berichten: 3349
Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Maar er zat een verlater op, ik heb die verdeler op het moment op mijn B20E zitten met carburators, verlater heb ik weggehald.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Johan Geers schreef : Verder kan je het slangetje van de vacuumverlater ook weg halen, vacuumverlater zit er alleen op om door de keuring van de USA te komen.
Zie deze tip vaker langskomen maar ik heb zo mijn twijfels.
Als je de vacuum afdopt op de B20E mis je 10° van het totale vervroegingsbereik. Je houd dan alleen nog 25° vervroeging over die samenhangt met het toerental (0° bij 1000rpm, 25° bij 3000rmp, zie plaatje attached).
Ter vergelijking, de B20A heeft 26° vervroeging dmv toerental plus 10° dmv vacuum vervroeging. Totaal dus 36° vervroegings-bereik. (info uit 123 handleiding zie plaatje attached)
Daarbij is de B20F voor de Amerikaanse markt gemaakt en de B20E niet (naar mijn weten), maar ze werken allebei met vacuum verlating...Tja, ingewikkeld verhaal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 308
De B20E is ook geleverd in de USA, volgens mij alleen in 1971, Ik hen een Amerikaanse 142E en daar zit een B20E in.
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 308
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Maar dit was niet de crux van mijn verhaal!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Het systeem van vacuum vertraging is niet bij de B20F introduceert vanwege emissie eisen in de VS. Het systeem zat namelijk al in de B20E die daarvoor al werd geleverd, en zoals Mathieu al aangaf, ook in de VS.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
De trigger contacten buiten de auto getest op de werkbank, werken goed , sluiten 2 keer in een omwenteling , 180 Gr van elkaar .
De verdeler los op de motor gelegd, contact aan pomp gaat even lopen en weer uit , druk 2,2 bar .
Draaien aan de verdeler en de pomp springt aan op de zelfde punten als waar de trigger contacten sluiten.
Dus twee keer in een omwenteling , lijkt mij goed.
De injectors lagen los op de motor, maar er komt geen benzine uit.
En tikken ook niet .
De auto heeft de laatste tijd niet of zeer weinig gelopen .
We een probleem , zijn er nog tips?
De ohmse waardes zijn goed ook van de verstuivers 2,4 ohm.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Waar woon je? Ik ben gestationeerd in Arnhem en ik heb een lab voeding...
Rij zelf ook in een volvo met B20E.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.