Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml

Lees meer
16-11-2020 00:21 #190925 door Johan Geers
Beste Ed, ik heb een keer een B20E in mijn amazone gehad en daar zat een verlater op, of men heeft later een keer de koppakking gewisseld van een F naar een E dat kan ik niet zeggen.
Maar er zat een verlater op, ik heb die verdeler op het moment op mijn B20E zitten met carburators, verlater heb ik weggehald.

m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2020 14:09 - 17-11-2020 16:31 #190949 door roland klinkenberg

Johan Geers schreef : Verder kan je het slangetje van de vacuumverlater ook weg halen, vacuumverlater zit er alleen op om door de keuring van de USA te komen.



Zie deze tip vaker langskomen maar ik heb zo mijn twijfels.
Als je de vacuum afdopt op de B20E mis je 10° van het totale vervroegingsbereik. Je houd dan alleen nog 25° vervroeging over die samenhangt met het toerental (0° bij 1000rpm, 25° bij 3000rmp, zie plaatje attached).

Ter vergelijking, de B20A heeft 26° vervroeging dmv toerental plus 10° dmv vacuum vervroeging. Totaal dus 36° vervroegings-bereik. (info uit 123 handleiding zie plaatje attached)

Daarbij is de B20F voor de Amerikaanse markt gemaakt en de B20E niet (naar mijn weten), maar ze werken allebei met vacuum verlating...Tja, ingewikkeld verhaal :-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
17-11-2020 14:18 #190950 door Mathieu van den Bosch
Roland,

De B20E is ook geleverd in de USA, volgens mij alleen in 1971, Ik hen een Amerikaanse 142E en daar zit een B20E in.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2020 14:22 #190951 door roland klinkenberg
Ok, dat laatste wist ik niet zeker...maar de B20E is toch vooral buiten de VS geleverd? Dacht dat de B20F specifiek voor de VS was...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
17-11-2020 14:26 #190952 door Mathieu van den Bosch
Klopt, de F was voor de Amerikaanse markt vanaf MY 1972 ivm de emissie eisen.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2020 14:28 #190953 door roland klinkenberg
Ok, helder...

Maar dit was niet de crux van mijn verhaal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2020 14:34 #190954 door roland klinkenberg
En daarbij....

Het systeem van vacuum vertraging is niet bij de B20F introduceert vanwege emissie eisen in de VS. Het systeem zat namelijk al in de B20E die daarvoor al werd geleverd, en zoals Mathieu al aangaf, ook in de VS.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
17-11-2020 15:29 #190955 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Hallo Johan.

De trigger contacten buiten de auto getest op de werkbank, werken goed , sluiten 2 keer in een omwenteling , 180 Gr van elkaar .
De verdeler los op de motor gelegd, contact aan pomp gaat even lopen en weer uit , druk 2,2 bar .
Draaien aan de verdeler en de pomp springt aan op de zelfde punten als waar de trigger contacten sluiten.
Dus twee keer in een omwenteling , lijkt mij goed.
De injectors lagen los op de motor, maar er komt geen benzine uit.
En tikken ook niet .
De auto heeft de laatste tijd niet of zeer weinig gelopen .
We een probleem , zijn er nog tips?
De ohmse waardes zijn goed ook van de verstuivers 2,4 ohm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2020 16:11 #190956 door roland klinkenberg
Hoor je de injectoren ook werken/tikken als je ze los haalt en er 3V op zet? Moet je wel een lab voeding oid voor hebben. 2 aa batterijen in serie gaan het niet redden denk ik.
Waar woon je? Ik ben gestationeerd in Arnhem en ik heb een lab voeding...
Rij zelf ook in een volvo met B20E.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
17-11-2020 18:25 - 17-11-2020 18:28 #190958 door Arnold de Groot
Ik heb ze getest met een oud houdertje van een wekkertje of zo waar in twee aa batterijen kunnen. Je hoort / voelt dat de injector open gaat. Ik heb ooit een set injectoren gekocht (tweede hands) en die laten testen bij een bedrijf in Gouda. DIESELSERVICE Stokking

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.