Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml

Lees meer
12-11-2020 15:10 #190848 door Rob Spoon
Als lid kun je bij diverse manuals in onze documentatie, Aart. Grote kans dat je dan de oorzaak kunt vinden. Systematisch alle systemen doormeten. Dat is niet het enige voordeel. De gratis taxaties (per saldo gratis, met waardebon voor onze shop) zijn het lidmaatschap al meer dan waard.
De benzinepomp hoort inderdaad altijd te lopen. Als het drukventiel niet goed werkt (dit was bij mij zo), dan loopt de motor inderdaad maar even.
Injectors testen kan geen kwaad, die doen het op 3V, geen 12V!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Berend van der Molen
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
12-11-2020 16:31 #190850 door Berend van der Molen
Ben weer even in de laden gedoken en heb gevonden , Boekje fuel_injection_fault _tracing gevonden.
Daarin wordt beschreven hoe het injectie systeem is te testen, op blz 2-12 iets over de druk, zie bijlage.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2020 16:44 #190851 door Albert de Leest
Dag Aart,

Kijk ook eens bij SW-Em Bosch D jet notes, ben je op die site dan vindt je daar Volvo fuel injection fault tracing.
Je schrijft dat je bougies nat worden, dan zou je eens kunnen starten zonder koudstart ventiel. hang het ventiel in een glazen pot
zodat je kunt zien of het ventiel afsluit als de motor uiteindelijk loopt,
Als je het contact aanzet mag de benzinepomp niet langer dan 1 tot 2 seconden draaien , als je de motor gaat starten dan draait de pomp constant.
Bij fault tracing staat een manier om met een testlamp het benzinepomp relais te controleren.

Groeten en sucses , Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
12-11-2020 18:34 #190854 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
[Klopt , dat heb ik gedaan met de rest druk van het systeem, de pomp stond toen uit.
Maar je kon toen zien dat dit ventiel werkte.
Ga morgen eerst de water sensor vervangen, deze is defect, geeft geen weerstand = ol.
Ik denk dat dan het systeem niet werkt en de computer de ventielen geen commando geeft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2020 22:46 - 12-11-2020 22:47 #190859 door Ed van der Zee
Als je de sleutel om draait, hoor je even de benzinepomp lopen ... dan hoor je hem niet meer.
Is de motor koud, dan loopt hij even hoger stationair - is de werking van de koude start injector - en na een paar minuten gaat hij naar normale stationair loop.
Ik denk dat het in de benzine toevoer zit, ofwel de pomp defect of het brandstoffilter direct voor de benzine pomp is verstopt.
De enige reden dat de benzinepomp blijft lopen is als er bijna geen benzine meer in de tank zit of de pomp niet voldoende druk op kan bouwen.
Is de benzinedruk goed ?. drukmeter zit aan je kachel met een benzine slang naar injectoren.

Check ook of je de twee polige stekkers goed hebt aangesloten, een gaat er naar de koude start injector en de andere naar de sensor aan het begin van de lucht inlaat. Als je deze verwisselt dan start hij slecht omdat de injector niet werkt en de lucht input verkeerd is.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2020 00:08 #190861 door Johan Geers
Haal de slang van het koude start ventiel los en hang er een manometertje aan kun je precies zien wat er gebeurt, druk moet 3,7 bar zijn druk in de inspuitleiding 3,3, bar.
De pomp zelf moet een druk leveren van 4,5 tot 5,2 bar
Weerstand temperatuurzender koelwater moet ongeveer 2500 ohm zijn bij 20gr.
Weerstand temperatuurzender inlaatlucht moet ongeveer 300 ohm zijn bij 20gr.
Weerstand onderdrukzender primair tussen 7 en 15 ongeveer 90 ohm
Weerstand onderdrukzender secundair tussen 8 en 10 ongeveer minder dan 350ohm
De koudestart klep moet 4,2ohm zijn de injectors 2,4ohm.

Er zit niet zoveel in dit systeem en is meestal makkelijk op te lossen.

Regelkasten gaanbijna nooit stuk.


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2020 17:33 #190874 door Rudi Dortangs
Hallo Aart,
als ik het mij goed herinner is het stekkertje van de koudstartinjector hetzelfde als dat van de gewone injectoren, dus dan zou je, ipv moeilijker een gewone injector, eenvoudiger de koudstartinjector kunnen demonteren (als de twee schroefjes los willen) en er een van de stekkertjes van een gewone injector op kunnen zetten. Als de gewone injectoren goed aangestuurd worden moet er dan benzine uit komen. Indien dit niet het geval is zal het niet aan de gewone injectoren liggen (die weliswaar een klein filtertje erin hebben maar daarmee verwacht ik geen probleem) maar verwacht ik in eerste instantie een stekker-/kabel-/contact-probleem. Heb je behalve het schoonmaken van het gebit in de verdeler ook ernaar gekeken of deze niet versleten is en er dus niet meer goed contact gesloten en onderbroken wordt?
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
13-11-2020 18:51 #190879 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Beste forum leden, ik denk dat zo’n beetje alles gehad hebt.
Alle censoren zijn goed, pompdruk goed , 2bar , retour leiding open, trigger kontakt gereinigd en visueel gecontroleerd.
Alle injectoren er uit gehaald en testen, er komt niets uit.
Er komt wel 12 volt op maar geen massa.
Met een los snoertje 12 volt er op gezet en ze werken allemaal.
Dus er komt geen aanstuur massa voor de injectoren.
De motor start en slaat aan voor een paar seconden op het koud start ventiel.

Dit komt uit de computer of weet iemand nog iets anders?
Ik kan het trigger kontakt nog door meten of die de signalen door geeft naar de computer.
Anders denk ik dat de computers aan de buurt is , maar daar kun je zeer moeilijk bij, er zit een airco voor.
Nu heb ik nog een Volvo staan, die is iets jonger van 1972, zou deze computer passen.
Een carburateur versie is toch minder gecompiceerd.
Als jullie nog een tip hebben ?

M.vr.gr. Aart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
13-11-2020 18:59 #190880 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Hallo Rudi.

Heb net nog een berichtje geplaatst, maar bedankt voor de tip.
Zal morgen het gebit, nog een keer open maken.
Er zitten 3 draadjes aan, de middelste is de common en die buiten zitten geven een signaal naar de computer?
Ik zou dan kunnen kijken of de signalen door komen.
Het kan niet veel zijn, vorige week liep hij nog .

M.vr.gr. Aart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Berend van der Molen
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
13-11-2020 19:42 #190881 door Berend van der Molen
Hoi Aart,
Heb hier voor me een schema uit boek service manual 1800E 1971 op blz 2:34 is een tekening
van het draden harnas injectie systeem.
Op injector 1 zitten draden 3 en 26, op 2 zitten 6 en 27, op 3 zitten 4 en 30, op 4 zitten 5 en 31,
In de massa draad op het inlaatstuk zitten meerdere draden waarvan 4 van de injectors en wel
de nummers 26, 27 30, 31 en nog 2 andere 11 en 32, 32 van de koud start klep.

Als er geen massa komt moet je dat hier mee kunnen meten of direct aan de injectors meten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.