Motor wilt niet op LPG starten/lopen

Lees meer
11-03-2020 21:54 #187429 door 16350-dummy
Motor wilt niet op LPG starten/lopen is gemaakt door 16350-dummy
Beste mede Volvo eigenaren,

Ik ben nog vrij nieuw op dit forum, Desondanks heb ik al veel gehad aan dit forum,

Ik zal me even voorstellen ik ben Jelle Bouwes (19 jaar) en ben in bezit van een Volvo 142 en kom uit de regio Schagen en ik ben nog een beginnende klusser.

Gisteren had ik nog de olie ververst en de oliefilter. De dag er na ging ik er mee rijden alles deed het goed en tijdens de rit kon ik het gewoon van benzine naar gas schakelen en dat was geen probleem ook niet met het rijden op gas.

De dag er op wou ik weer rijden. Ik ging gas starten dit lukten al niet. Dus dit had ik gedaan op benzine op een recht stuk wou ik weer gaan rijden op gas toen ik schakelde naar gas en het bezine uit het blok liep en ik de knop op gas zette en ik gas gaf kwam er niks geen gas dus en sloeg me motor af nu moest ik weer terug naar bezine.

Heeft iemand hier eerder last van gehad? zo ja wat moet je hier aan doen?

Met vriendelijke groet,

Jelle.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2020 22:52 #187431 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Motor wilt niet op LPG starten/lopen
Wordt je verdamper wel gewoon warm? Met het koude natte weer heeft LPG het sowieso moeilijker. Je verdamper moet warm worden van het koelwater (omgekeerde wereld dus). Een kant is koud en een kant moet echt goed warm zijn, ook als je op benzine rijdt. Hier ook een beginnende klusser (22 jaar).

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2020 08:12 #187436 door 16350-dummy
Beantwoord door 16350-dummy in topic Motor wilt niet op LPG starten/lopen
Hoi Linde,

Bedankt voor je bericht. Ik ga er vanmiddag meteen naar de verdamper kijken of ie ook echt warm word aan een kant. Je hoort van me hoe dat gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2020 17:07 #187445 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Motor wilt niet op LPG starten/lopen
Zit er wel genoeg koelvloeistof in je motor ?Te weinig koelvloeistof kan bevriezing van de lpg verdamper veroorzaken. Dat het koelvloeistof-niveau in de expansie-fles in orde is wil nog niet altijd zeggen ,dat er in de radiateur ook voldoende koelvloeistof zit.Loopt de auto werkelijk goed op benzine ? Als je een Stromberg carburateur hebt en de auto ook niet goed op benzine trekt,kan een scheurtje in het membraan van de Stromberg ook de oorzaak zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2020 18:40 - 12-03-2020 18:40 #187449 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic Motor wilt niet op LPG starten/lopen
En probeer nog eens LPG te tanken, die Led‘s kunnen er wel eens naast zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2020 20:08 #187451 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Motor wilt niet op LPG starten/lopen
Hoor je wel "pssst,.... klik" als je het contact aanzet?
Anders kan het zo maar eens zijn dat je veiligheidsrelais niet doet wat hij moet doen en dus de kleppen in de LPG leiding niet open gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2020 21:32 #187454 door 16350-dummy
Beantwoord door 16350-dummy in topic Motor wilt niet op LPG starten/lopen
Ik heb vanmiddag gekeken en gereden op benzine daar loopt ie nog goed op.de verdamper word warm aan de ene kant en koud aan de ander,

de tank zit ook nog vol met gas. Het koelvloeistof gehalte in de expansie-fles zit net boven het min. Alleen de kleur is niet licht blauw maar donker blauw niet meer het nieuwste zou het hier aan kunnen liggen?

Het pssst geluid horen we inderdaad niet naar welke veiligheid relais moeten we dan kijken.

Vanmiddag heb ik ook onder aan bij de verdamper de dop er af gedraaid en er kwam maar een klein beetje drap uit.

In de bijlage heb ik nog een paar foto's van het blok en de verdamper hoop dat jullie er wat aan hebben.

Alvast bedankt .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2020 23:54 #187456 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Motor wilt niet op LPG starten/lopen
Zitten de draden op je benzine/lpg schakelaar wel goed vast? Ik zie een witte draad op het safety-relais ,die wel erg strak staat .Zit die wel goed vast? Draden op de lpg verdamper goed vast .Draden op lpg afsluiter goed vast.Massa draden vast.Zo ja alles goed ,dan zou ik het safety-relais testen of meteen vervangen. Je kunt meten of er spanning op het safety relais komt als de schakelaar op lpg staat.Komt er spanning op de lpg afsluiter als je start(meten)? Ik verdenk het safety relais.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2020 23:59 #187458 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Motor wilt niet op LPG starten/lopen
Iets anders .Ik meen op de foto te zien,dat de dop op je expansie -fles niet recht zit, zit die wel vast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2020 17:07 #187512 door 16350-dummy
Beantwoord door 16350-dummy in topic Motor wilt niet op LPG starten/lopen
Na een avond zoeken en meten is het opgelost. Het lag uiteindelijk aan de aarde van de relais die was verroest en maakte telkens geen knappe connectie dus die switchen soms en soms niet. Heb nu opgeschuurd en het doet het weer zoals voor heen.

Bedankt voor alles tips nu kan ik weer lekker rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.