Ombouw B18A naar B18B

Lees meer
04-08-2019 14:29 - 04-08-2019 14:30 #184533 door Maikel Groener
Ombouw B18A naar B18B is gemaakt door Maikel Groener
Ik heb mijn Amazon omgebouwd van een enkele Stromberg naar een dubbele SU.
Na 7 jaar stilstand alles vernieuwd en weer opgestart.
De SU zijn volledig gereviseerd.
En de SU’s zijn afgesteld.
- gasklep volledig dicht.
- vlotter gevuld met olie.
- slang voor rembekrachtiger afgedopt.
- de wartel onder de SU teruggedraaid.



Zodat de beide bronzen bussen gelijk met elkaar zijn en daarna 2 volledige draadgangen open gedraaid (12 vlakken).



- naald zakt mooi rustig in de bronzen bus van de brandstofleiding.

Wanneer ik hem start gaat het blok direct in de hoge toeren.
Als ik de luchttoevoer temper door er iets met de hand ervoor te houden loopt hij rustiger.

Daarom de volgende vragen:
1. Hoe kan het dat hij zoveel
Lucht aanzuigt?
2. Moet ik de ontsteking aanpassen?
3. Moet het membraanklepje aan de ontsteking aangesloten worden bij een B18B? Zo ja waaraan? het inlaatspruitstuk?
4. Indien deze aan het spruitstuk gekoppeld moet worden mag deze dat op een T-stuk komen waar ook de rembekrachtiger op zit, of storen ze elkaar?
5. Hoe kan ik verder het toerental naar beneden krijgen?
Ik hoor graag van jullie wat ik moet aanpassen.
Gr. Maikel

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2019 00:05 #184550 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Ombouw B18A naar B18B
Beste Maikel, ik zou eerst alles aan het inlaatspruitstuk eens afdoppen, geen rembekrchtiger etc.
Als toerental dan niet terugloopt de aanslag van de gaskleppen eens controleren en kijken controleren of de gaskleppen werkelijk helemaal afsluiten bij nulstand.
Met remreiniger de zaak op lekken controleren.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2019 09:45 #184551 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Ombouw B18A naar B18B
Maikel, je zegt dat je de carburateurs hebt afgesteld maar je bent pas op de helft met het afstellen, je hebt alleen de basis afstelling gedaan, dan loopt de motor altijd hoog in toeren.
Ga naar de knop documentatie/ toegelaten modellen/ algemene technische informatie/ brandstof en uitlaat, daar vindt je hoe je de carburateurs kunt afstellen.
suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.