CO afstelling Stromberg carburateur

Lees meer
05-07-2019 13:59 #184051 door Rob Burger
CO afstelling Stromberg carburateur is gemaakt door Rob Burger
Hallo allemaal ,
Mijn stromberg heeft geen as speling
Ik heb de sproeiernaald en buis vervangen omdat hij niet reageerde op de co schroef en nu reageerde hij nog niet .rarara wie het weet mag het zeggen
Alvast bedankt Grtz Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-07-2019 23:07 #184056 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic CO afstelling Stromberg carburateur
Hoi Rob,
Als ik me niet vergis is deze schroef voor de stationair afstelling. Het CO stel je door de sproeier buis omhoog of omlaag te stellen. Bij de meeste stromberg's heb je hiervoor speciaal gereedschap nodig wat je boven en onder in de carburateur schoeft en een afstand bus tussen de zuiger en de bovenkant van de spoeierbuis die om de naald wordt geschoven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-07-2019 00:43 #184058 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic CO afstelling Stromberg carburateur
hallo Rob, de oudere carb kon je de sproeier buis onder op de carburateur verstellen deze is van een later type den heeft een vaste afstelling de buis moet met het verzonken gedeelte 2.3 mm onder de bodem van de carburateur zitten en de naald gelijk met de onderkant van de zuiger ,ik weet dat er carburateurs zijn die je met speciaal gereedschap door het oliebuisje kan afstellen maar dat kan bij deze niet ,en het is inderdaad de stationair schroef maar hoe deze ook heet hij reageert niet ,hij rijdt verder goed maar stationair kan het beter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-07-2019 10:39 #184060 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic CO afstelling Stromberg carburateur
Naast de eerste uitvoering van de ZS met verstelbare sproeierbuis zijn er twee types. Met een vaste sproeiernaald moet je het CO-percentage afstellen door de sproeierbuis met speciaal gereedschap omhoog te draaien. Met een vaste sproeierbuis moet je de sproeiernaald met speciaal gereedschap vanaf boven afstellen om het juiste CO te verkrijgen.
Je hebt de buis en naald vervangen, welke onderdelen heb je gebruikt? Hieraan kun je/ik zien hoe je CO moet afstellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2019 18:08 #184088 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic CO afstelling Stromberg carburateur
Nog een aanvulling :
Het werkplaatshandboek geeft aan dat de afstelschroef een kleine verstelling mogelijk maakt. Indraaien geeft een hoger CO % en uitdraaien dus een lagere CO %. Ook de werking van de temperatuurcompensator ( achter het plastic dekseltje ) heeft invloed op het CO %. Zoals gezegd wordt het basis CO % afgesteld door het verplaatsen van de sproeierbuis resp. sproeiernaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2019 22:30 #184091 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic CO afstelling Stromberg carburateur
Hoi Renny ,
Ik heb de naald als eerste bij het vod besteld het probleem bleef dus bij nordicar ,omdat ik dat toch was, een sproeierbuis ,hij loopt iets rustiger maar reageert niet op de stationair schroef en dat vind ik vreemd en wil het graag oplossen maar weet niet hoe ,hij rijdt goed dus dat is het probleem niet
Grtz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2019 15:39 - 09-07-2019 15:40 #184095 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic CO afstelling Stromberg carburateur
Rob, zoals Remy al heeft aangegeven dien je de sproeierbuis in te stellen met het speciale Volvo gereedschap. Er is slechts een manier om dit goed te doen en dat is met behulp van een CO meter.
Verstel de vaste sproeierbuis zodanig dat je een CO hebt van 2,5-4,5%
De invloed van de stationair CO instelschroef (net boven de cold start device) is verwaarloosbaar, dus dat je motor daarop niet reageert verbaast mij niets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2019 12:08 #184135 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic CO afstelling Stromberg carburateur
Voor het afstellen waar over gesproken word moet ik of de boven kant of de onderkant van de carburateur verwijderen want daar zit geen stel mogelijkheid op alleen voor montage de naald moet vlak aan de onderkant van de zuiger en de buis met het kuiltje 2.3mm van de carburateur bodem gemonteerd worden en verder zou ik het niet weten ,de buis zit heel strak en de naald zit vast met een boutje in de zuiger ,en dan zou je denken dat je met de stelschroef een fijn afstelling kan doen maar die reageert niet ,maar nogmaals hij rijdt goed en dan moet hij maar een keer aan de meter voor controle
Grtz Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2019 13:22 - 12-07-2019 13:23 #184138 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic CO afstelling Stromberg carburateur
Dit gereedschap Stromberg adjustment tool heb je nodig om de vaste sproeierbuis op de juiste hoogte in te stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2019 14:36 #184141 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic CO afstelling Stromberg carburateur
Hallo Han ,
Kun je dit apparaat gebruiken als de moter loopt en ik denk dat je de buis allen maar verder omhoog kan af stellen?
Grtz Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.