afstelllen stangenmechanisme

Lees meer
26-12-2018 03:58 #181016 door Johan Geers
afstelllen stangenmechanisme is gemaakt door Johan Geers
Beste forumleden, ik heb een vraagje over het stangen mechanisme van B18/20B, wat me eigenlijk jaren bezighoud..
Het gaffeltje wat de gaskleppen meeneemt moet dat vrij van het vorkje staan, dus ergens in het midden of moet het gespannen tegen het vorkje staan richting stationair.
Waar kan ik een beschrijving vinden.

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-12-2018 17:37 - 27-12-2018 17:38 #181046 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic afstelllen stangenmechanisme
Veel vind je daar inderdaad niet over. Dit is het enige dat ik kon traceren (over de Stromberg):

Ik hoop dat je er wijs uit kunt....

P544B B16A, P220VE B18A
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-12-2018 18:37 - 28-12-2018 11:05 #181048 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic afstelllen stangenmechanisme

Leo Foederer schreef : Veel vind je daar inderdaad niet over. Dit is het enige dat ik kon traceren (over de Stromberg):


Ik hoop dat je er wijs uit kunt....


Ik kan het plaatje niet zien maar als je op quote drukt en daarna voorbeeld zie ik het plaatje, vreemd mss ben ik de enige niet??

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-12-2018 23:06 #181060 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic afstelllen stangenmechanisme
Ik heb dat probleem ook. Ik heb het al gemeld aan de moderator.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2018 00:10 #181067 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic afstelllen stangenmechanisme
Ik kan de file's ook niet openen, maar ik ben intussen wel een stuk wijzer geworden.
Ik heb indertijd die carburators met een stangen mechnisme gekocht in de verondersteling dat dat goed was.
Ik ben van injection over gegaan naar carburators.
Bij een B20/18A loopt stengentje 29 over de horizontale bedieningstang Bij een B20/18B lopt stangentje 30 onder de horizontale bediengsstang.
En daar zit bij mij al de eerste fout het is op het moment een bij elkaar geraapt zootje van verschilende stangen mechanisme.
Ik ben op het moment van stangen mechnisme die ik nog had liggen een set aan het maken wat overeenkomt met een B20/18B.
Eens ik dat heb zal ik het met foto's plaatsen en vertellen hoe dat ik het e.e.a. af heb gesteld.
Jullie horen nog van mij.

m.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2018 04:50 #181068 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic afstelllen stangenmechanisme
Beste medeleden, ik heb onderdeel 18 zo goed als kwaad mogelijk nagemaakt.(zie foto’s).
Voordat heb ik onderdeel 24 op de B18B tekening ook opniew moeten maken.
Nu heb ik zoals je op de foto’s kunt zien de beugel onderdeel 18 zo hoog moeten maken zodat de arm die gekoppelde is aan stang nr 35 op de tekening voorbij het spruitstuk kan.
Echter nu ligt stang nr 18 onder een hoek, niet evenweidig aan het motor blok.
Mijn vraag hoe zit dat bij de B18/20B kan iemand mij daar een foto van sturen hoe dat het op zijn motor zit.
Dan het afstellen, wanneer men het gaspendaal loskoppeld van het stangenstelsel dan zit er speling op het startpunt gaspendaal.
Dus het is alleen maar mogelijk om het gaspendaal onder een lichte spanning aan het stangenstelsel te koppellen wat dan een antwoord geeft op mijn vraag dat de gaffel die in het vorkje van de carburator zit tegen de dichte gasplep aandrukt.
Dit houd in dat stang 13 op de tekening zo lang mogelijk ingesteld moet worden om een zo min mogelijke voorspanning te creeren.

Zo heb ik het e.e.a. afgesteld en op het eerst gezicht werkt het goed.

Maar zoals ik gevraagd heb een paar foto’s van iemand die een B20/18B heeft zou voor mij verhelderend zijn.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2018 11:11 - 28-12-2018 11:13 #181071 door Ernst Sangen
Beantwoord door Ernst Sangen in topic afstelllen stangenmechanisme
Plaatjes (van Leo) zijn ondertussen weer zichtbaar.
Op de een of andere manier waren deze niet juist aan het oorspronkelijke bericht gekoppeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.