stationair op benzine onregelmatig en 'golvend'

Lees meer
10-11-2018 13:33 - 10-11-2018 13:34 #180235 door Joop van Putten
stationair op benzine onregelmatig en 'golvend' is gemaakt door Joop van Putten
B20 liep zowel op LPG als bezine prima. Echter, de carburateur lekte enigszins benzine. Nagekeken, nieuw membraan, nieuwe pakking, andere naald en bus, nergens valse lucht, geheel schoongemaakt en weer gemonteerd. Op LPG geen probleem, maar op benzine loopt de motor stationair sindsdien onregelmatig en enigszins golvend, dus iets meer en dan iets minder toeren.
Afstellen van mengsel op LPG geen probleem (waarde rond de 14). Mengsel op benzine blijft te arm en is niet rijker te krijgen (waarde rond de 22).
Wat kan de oorzaak zijn? Kan er stiekem dubbele brandstof inlopen? Zijn er kanaaltjes verstopt? Of kan het iets anders zijn?

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2018 13:46 - 18-11-2018 15:32 #180349 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic stationair op benzine onregelmatig en 'golvend'
Hallo Joop,
Ik zou het eens proberen met de oude naald en kijken wat hij dan doet. Soms kun je ook de naald iets dieper in the zuiger drukken zodat je begint met een rijker mengsel. Heb zelf eens iets degelijks gehad met nieuwe naalden in dubbele SU's.
Nadat ik deze vervangen had was de motor heel "tam" , mogelijk omdat er heel veel verschillende soorten naalden op de markt zijn
en de nieuwe een andere karakteristiek hadden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.