carburateurs, lekt benzine

Lees meer
14-10-2018 17:30 #179717 door Rob Meier (GAST)
carburateurs, lekt benzine is gemaakt door Rob Meier (GAST)
ik heb 2 SU's, de laatste in de serie lekt nu behoorlijk benzine, het stroomt er zogezegd overheen, direct na het starten, Dit is vrij plotseling gekomen. Ik heb net de benzine slang tussen de cabs nog eens losgehaald en weer goed met klemmen vastgezet, het lijkt niet uit de overgang slang/tule of door de slang (poreus) te komen. Het carburateur deksel heeft een klein opstraand randje, maar daar staat de benzine ook op. Dus denk ik zou het dan wel door de pakking komen. Iemand bekend of het ergens anders van kan komen dan de pakking dan wel de benzine slag?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2018 18:22 #179718 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic carburateurs, lekt benzine
beste Rob,
Probleem is vermoedelijk het volgende: onder de aansluitingen van de benzine slang(en), zit een plaatje, als je dat er af haalt, zul je zien dat
het aan de achter/onderzijde iets naar binnen gegolft is.
Daar achter dus onder de slang aansluiting in het deksel op de vlakke zijde zit een ontluchting gaatje, daar komt de benzine dan uit, en dit komt
doordat de vlotter het niet doet / lek is, of door de E!0 aangetast is.
Remedie is dus vermoedelijk nieuwe vlotters, maar ook de aansluiting onder de vlotterkamer van het flexibele stuk met hoofdsproeier. Voorzichtig!! er zi een heel klein
"O" ringetje achter een ringetje.
Succes fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
14-10-2018 19:21 #179719 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic carburateurs, lekt benzine
Als aanvulling op Fred, kijk ook naar de vlotternaald; die kan ook niet goed afsluiten. Zie ook mijn story over lekkende SU carbs.

gr. Cor.

www.volvokv.nl/forum/motor/28068-waarom-...ate-98-tank?start=10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2018 19:55 #179720 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic carburateurs, lekt benzine
Cor, Fred, hartelijk dank! ik vermoed nu ook swel dat dat het probleem is, ik tank altijd E10. Berichten daarover zijn soms tegenstrijdsig. Er zijn ook berichten die zeggeb dat E5 slechter is dan E10 (dat zou inderdaad het geval kunnen zijn vanwege de fysisiche eigenschappen). Ik was toch al van plan ooit mijn vlotters te vervangen door ethanol resistante, dus dat is dan nu de tijd daarvoor.
Mvg, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2018 10:55 #180401 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic carburateurs, lekt benzine
Heb bij Burlen Fuel Systems ethanol resistente internals gekocht voor beide carbs, dan ben ik van alle problemen in een keer af (lekken en eventuele ethanol problemen), hij loopt nu wer als een trein, en ik tank gewoon verder E10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.