Of Herrie, of vermogensverlies, vermogens verlies socialer, maar niet optimaal

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
20-09-2018 12:58 #179179 door Arthur Gobets (GAST)
Na zelf enige tijd uit de running geweest te zijn toch weer aan mijn Combi aan het sleutelen, nieuwe choke kabel, raam rubbers vervangen EN een after market demper in mn uitlaat aangezien ik het asociaal vind hoe hard de uitlaat klinkt, (helemaal 'smorgens vroeg) Maar zoals het onderwerp al aangeeft scheelt dit nogal in vermogen, de pijp wordt nogal geknepen zo (zie bijlage).
B20, K nokkenas, Weber carburateur en Simons Performance uitlaat met 4x 38MM buis Wat zijn mn mogelijkheden om wel mn gassen snel kwijt te kunnen en ook nog enigzins sociaal te kunnen rijden.
Wie heeft hier ervaring mee en zou evt eens willen luisteren, het is echt een enorm kabaal als ik mn pedaal intrap.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2018 15:11 #179181 door S.P.H Simon

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
20-09-2018 15:38 #179183 door Arthur Gobets (GAST)
Thx voor filmpje, dat is echt stuk zachter dan wat er bij mij uit komt, met Demper extra geplaatst klink ik als op filmpje. uitllaat is niet lek, maar lijkt wel geheel ongedempt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2018 00:48 #179193 door Johan Geers
Beste Arthur je zult zelf een edmper moeten maken a la www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem-ui...80-self-made-uitlaat in deze demper heb ik 50 RVS pannenpsonsles zitten en dat dempt goed en nog steeds een mooi geluid.
Of een schotten demper voor de einddemper maar daar ben ik niet zo kapot van.
Lees even dit www.uitlaten.com/uitlaten/uitlaten.html verhaaltje.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
09-05-2019 09:24 #183289 door Arthur Gobets (GAST)
Na afstellen kleppen en ontsteking klinkt de uitlaat veel beter, ik heb zelfs de extra demper er weer uit gehaald en nog klinkt het acceptabel, nooit gedacht dat afstellen zoveel verschil zou maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2019 22:06 #183301 door Jacob van Zwet
Simons uitlaat gebruikt een tussen demper gevuld met glaswol dit raakt door de tijd zijn dempend vermogen kwijt wat mogelijk ook een oorzaak kan zijn. Maar de eind demper doet het meeste werk. Maar als je al een tijd niet gereden had kan het ook gewoon weer wennen zijn.
Een moderne auto maakt geen uitlaat geluid dus zal het al snel hard klinken.

Maar je was er alweer oke mee anders nieuwe dempers. En dat de DB killer je vermogen weg neemt klopt wel je gaat van 35 mm naar 20 mm dus je gassen kunnen niet meer weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.