uitlaatspruitstuk tapeind afgrbroken

Lees meer
14-09-2018 16:24 #179038 door Jimmy Brouwer
uitlaatspruitstuk tapeind afgrbroken is gemaakt door Jimmy Brouwer
dus over tap eindes die aan het blok zaten die afgebroken waren was genoeg info te vinden, alleen wat bij mij het probleem is, is dat het tapeind wat aan de andere kant van het spruitstuk(dat waar e de pijp aan schroeft) is afgebroken.. ik ken iemand had er al iet over verteld maar dat ben ik vergeten en ik kan het hem niet zo nel vragen. mijn vraag is dus: weet iemand hoe ik het oude stuk eruit haal als dit nodig is en een nieuw stuk tapeind hier in zet. bijna alle antwoorden worden gewaardeerd en alle antwoorden zijn welkom dus voel je niet verlegen
groetjes jimmy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2018 18:37 #179039 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic uitlaatspruitstuk tapeind afgrbroken
Dit bericht staat nu onder onderwerp-Volvo nieuws, volgens mij is dit geen Volvo nieuws maar een technische vraag.Ook lijkt het een half bericht; wat is de vraag precies.
Hulp bij afgebroken tapeind van het uitlaatspruitstuk?
Als je een lastrafo hebt en je kunt er bij om een bout vast te lassen zou dat een oplossing kunnen zijn. Ik heb het met een bout bij de motor steun onder het blok gehad. Na 5 x lassen een draaien liet die gelukkig los.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • R.P. Leuvenink
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
Lees meer
18-09-2018 16:10 #179145 door R.P. Leuvenink
Beantwoord door R.P. Leuvenink in topic uitlaatspruitstuk tapeind afgrbroken
ik weet niet of dit je helpt, maar wanneer een draadeind is afgebroken ergens diep weg, dan kan je een bout met dezelfde maat nemen en daar centraal een gat boren en dan door dat gat een gat boren precies in het midden van het afgebroken draadeind, zonder daarbij het schroefdraad te beschadigen.
Dit vernuft heb ik niet van mijzelf maar van een slimmerd op YouTube:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2018 11:13 - 19-09-2018 11:26 #179152 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic uitlaatspruitstuk tapeind afgrbroken
Gaatje boren en met een linkse tap het stuk eruit draaien? Zoals in het filmpje dus!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2018 14:38 #179154 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic uitlaatspruitstuk tapeind afgrbroken
Wellicht lag het ook aan de kwaliteit linkse tappen maar dat is bij mij nooit gelukt, het gat wat je in de oude bout / tapeind boort moet groot genoeg zijn om de tap er voldoende in te draaien en vervolgens druk je met de tap het draad naar buiten waardoor hij zich (dat geloof ik) nog vaster zet in de schroefdraad. Ik ben erg blij dat ik geïnvesteerd heb in de aanschaf van een paar set helicoils. Als je er even mee oefent werkt dat perfect. Zet met een centerpunt een punt Exact in het midden van het afgebroken eind wat nog een spuitstuk zit, boor hem uit, boor als laatste met de boor uit de helicoil het gat op maat , tap de nieuwe draad en zet de helicoil erin. Het lijkt veel werk maar binnen 15 minuten is het geregeld.

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2018 00:13 #179165 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic uitlaatspruitstuk tapeind afgrbroken
Bij mij is dat wel gelukt met zo een set tappen, zelfs een keer een afgebroken kopbout.
Het punt is het afgebroken stuk wat er uit moet, moet niet te vast zitten.
Dus voor dat je gaat boren in het afgebroken stuk moet je er eerst een paar flinke meppen op geven.
Dan gat er in boren, kruipolie een tijd sosm wel een dag in laten werken en dan moet hij er uit komen.
Een bout breekt af om twee redenen een omdat hij vast zit twee omdat hij zwak is geworden op het afbreekpunt.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.