Revisie motor houdt in bij hogere snelheden

Lees meer
29-07-2018 23:01 #178020 door Michel Uytewaal
Revisie motor houdt in bij hogere snelheden is gemaakt door Michel Uytewaal
Hopelijk heeft iemand ervaring met het volgende probleem:

Ik heb een amazon combi (66) met B18D en dubbele SU6 carburateurs. Ik rijd de amazon al bijna tien jaar en meestal op LPG (dit zonder noemenswaardige problemen). Na een tijdje stil te hebben gestaan ivm de luxe van een pekelbak de amazon weer dagelijks gaan rijden. Daarbij merkte ik op dat het vermogen ver te zoeken was, en binnen een tijd van nog geen twee weken ging het vermogen van: zonder moeite een caravan trekken, naar amper stapvoets kunnen rijden. Compressie meting gaf aan dat het blok zijn beste tijd haf gehad (ondanks niet noemenswaardig olie verbruik), en met name de compressie op de voorste twee cilinders waren beduidend lager dan de achterste. In de cilinderwand van cilinder 2 zat daarbij ook een flinke groef.

Ik heb daarom een revisieblok (B18 met K-nokkenas) gehaald en deze met wat hulp (ik weet dat hij meeleest ;-) erin gezet, het probleem is deels verdwenen (al kan ik een nieuwe motor ivm het inrijden nog niet volledig belasten) echter bij snelheden boven de +/- 70 km/u houdt het blok wederom in en is er geen vermogen meer. Op het forum heb ik al wat rondgekeken en de hoofdverdachte in deze zaak zijn mogelijk de carburateurs (versleten naald/sproeier en/of valse lucht) dit wil ik nu ook als eerste uitsluiten. Maar hopelijk zijn er mensen die het probleem herkennen/zelf hebben gehad die mij alvast wat in de juiste richting kunnen wijzen, alle tips/adviezen/suggesties zijn welkom.


Alvast bedankt, mochten er vragen ter verduidelijking zijn dan hoor ik dat uiteraard graag.

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer