Problemen met een dubbele Weber (geen BBQ)

  • Frans Vermeulen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-07-2018 17:47 #177929 door Frans Vermeulen (GAST)
Problemen met een dubbele Weber (geen BBQ) is gemaakt door Frans Vermeulen (GAST)
Wie kan mij de richting wijzen voor een probleem met mijn Amazone. Er zit een B20 motor in met een dubbele weber, heeft tot voor kort altijd prima gelopen. Ik heb er onlangs voor wat cosmetische werkzaamheden de motor uit gehaald. De carburateur en spruitstuk zijn niet los geweest, ontstekings huis is er ook gewoon in blijven zitten. Nu wil hij niet meer goed lopen, hij houd in en geeft af en toe een behoorlijke backfire (bijna mijn gezicht verbrand) met het nodige pompen en spelen met het gas komt hij soms op toeren om even daarna weer te smoren. Ontsteking heb ik nagezien, staat op tijd, compressie gemeten is bij alle cilinders gelijk (125) carburateur helemaal uit elkaar gehad en gereinigd. Bougies vernieuwd, bougiekabels vervangen, niets heeft geholpen. Als ik de bougies er uit haal zijn deze zwart aangeslagen. Ik zelf denk dan dat het mengsel te rijk is, dit terwijl het smoren er op wijst dat hij te kort brandstof krijgt. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn ? Voor een suggestie in de goede richting zou ik je erg dankbaar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
02-08-2018 08:50 #178107 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Problemen met een dubbele Weber (geen BBQ)
Zitten de bougiekabels in de juiste volgorde? Bijvoorbeeld cilinder 2 en 3 wisselen kan deze symthonen ook met zich meebrengen.

Brandstofpomp/membraan/drukregelaar nog goed?

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frans Vermeulen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02-08-2018 20:42 #178121 door Frans Vermeulen (GAST)
Beantwoord door Frans Vermeulen (GAST) in topic Problemen met een dubbele Weber (geen BBQ)
Hoi Arco, dank voor het meedenken, maar dit is het niet, het is echt een carburatie probleem. Volgens een tip van de mensen van BCCP uit Gramsbergen is de vlotter waarschijnlijk de oorzaak, blijft soms wel hangen en soms niet. Ik heb daar gelijk maar een revisie setje besteld en goede hoop dat dit het probleem was. Als de warmte een klein beetje het land uit is ga ik mij er over buigen. Gr. Frans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
02-08-2018 22:25 #178122 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Problemen met een dubbele Weber (geen BBQ)
Kans bestaat dat de vlotter is gaan vastzitten door het "droog" staan. Heb soortgelijk met een set SU's wel eens gehad. Achterste vlotter bleef omlaag doordat hij vast zat. Hoop gesputter slecht lopen, niet aanslaan, geen vermogen.

Anyway succes met de revisie!
Gr Arco

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.