Nieuwe benzinetank 1800 S

Lees meer
13-03-2018 23:20 #175829 door Rudi de Groot
Nieuwe benzinetank 1800 S is gemaakt door Rudi de Groot
Voor de restauratie van mijn 1800S uit 1968 heb ik een nieuwe benzinetank aangeschaft en gemonteerd.
Dit is een replica tank universeel toepasbaar voor zowel de S als de E types. Geproduceerd in tai-wan.
Voor de E uitvoeringen zit er een dikke plug onder waar een filter achter zit. Deze plug steekt echter als een dikke puist gevaarlijk uit aan de onderkant van de tank. Volgens mij niet ongevaarlijk als daarmee een drempel of iets dergelijks geraakt wordt. De dop heeft een conische schroefdraad en kan daarom niet verder ingedraaid of ingekort worden.

Wie herkent dit? heeft hier ervaring mee of suggesties?

Mvgr Rudi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2018 23:47 #175831 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Nieuwe benzinetank 1800 S
Beste Rudi, die dop zul je moeten vervangen voor een inbusdop die gelijk met einde draad tank eindigd.
Ik denk dat bij instalateurs van verwarmingen zoiets wel te krijgen is anders zelf iets zien te verzinnen op mijn voorstel.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2018 11:49 #175839 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Nieuwe benzinetank 1800 S
Hi Rudi,

Scherp punt! Het is mij ook opgevallen, maar ik heb er niets aan gedaan. Houd me aanbevolen voor de oplossing (spoed + diameter)
Overigens geloof ik niet dat je dat deel snel raakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2018 15:55 #175841 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Nieuwe benzinetank 1800 S
Weet je zeker dat je S uit '68 is Rudi? Als ik de foto's bekijk lijkt het me eerder een nieuwe!
Ook ik denk dat je met de bodem aan de achterkant van je tank eerder wat gaat raken dan met die plug. Ik zou me er niet druk over maken.
Succes met de verdere restauratie, en vergeet niet om wat foto's hier te plaatsen als je klaar bent.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.