Is een Weber een goede optie voor een B20A?

Lees meer
22-02-2018 10:17 #175313 door Stretch Armstrong
Is een Weber een goede optie voor een B20A? is gemaakt door Stretch Armstrong
Ik ben net begonnen met Volvos => Ik wil graag weten of een Weber carb een goede optie is voor een B20 (A)

Zijn er voordeelen met de Weber over de SU of de Stromberg carburateuren?

Is dit een populaire upgrade?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2018 13:56 #175315 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Is een Weber een goede optie voor een B20A?

Ik ben net begonnen met Volvos

- heel verstandig

Je vraag kan echter onmogelijk beantwoord worden, d.w.z. niet zonder aanvullende info.

- waarom stel je de vraag, m.a.w. wat wil je bereiken ?
- wat voor carburateur heb je nu en hoe loopt de motor ? (is er een probleem ?)
- "een Weber" - bestaat niet : er zijn vele, zeer verschillende Weber carburateurs
- "de SU" of "de Stromberg" - ook meerdere varianten

I.h.a. als je met een B20A gewoon lekker wilt toeren op benzine dan wel LPG is een Stromberg 175CD (-2, -2S, -2SE) - mits in goede staat - de eenvoudigste optie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2018 16:50 - 22-02-2018 16:51 #175316 door Stretch Armstrong
Beantwoord door Stretch Armstrong in topic Is een Weber een goede optie voor een B20A?
Bedankt voor je reactie Rob,

ik ben aan het leren - rond kijken / rond snuffelen - er is een Weber ¨iets¨ met mijn PV544 aangeleverd.Dit heeft geen betekenis voor mij maar het heeft een passend inlaatspruitstuk dat lijkt mij ooit duur was te kopen.

Met meestal auto´s is er een bepaalde mening van ¨echte¨ eigenaren over upgrades: Met een Land Rover Series bijvoorbeeld een overdrive met free wheel hubs is een goede upgrade.

Zo mijn vraag is meer conceptuele...

...ik ben van plan om de auto weer in elkaar te zetten en wat ik op voorraad heb eerst te gebruiken (!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23-02-2018 21:17 #175341 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Is een Weber een goede optie voor een B20A?
Ik was zeer tevreden over mijn weber DGAS 38, ook bekend onder de naam outlaw. De beste carburator die ik er op heb gehad.
zo eentje dus
Geeft mits ondersteunende andere aanpassingen (uitlaat, nokkenas, ...) flink wat extra vermogen ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2018 18:13 #175435 door Stretch Armstrong
Beantwoord door Stretch Armstrong in topic Is een Weber een goede optie voor een B20A?
Bedankt Ivo

Ik heb ontdekt dat mijn is een 36 DCD - er zijn goede verhalen over deze type op het internet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
14-03-2018 22:39 #175850 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Is een Weber een goede optie voor een B20A?

Stretch Armstrong schreef : Bedankt Ivo

Ik heb ontdekt dat mijn is een 36 DCD - er zijn goede verhalen over deze type op het internet...

Dat is zeker een goeie carburator, het kleine broertje van de 38 DGAS.
Ik denk dat de 36 ook tweetraps is, de tweede klep gaat pas open bij meer gas om het verbruik bij rustig rijden te drukken.
Als je het spruitstuk er bij hebt kan je die zo monteren. Dat spruitstuk is inderdaad niet goedkoop, als je geluk hebt vindt je het tweedehands rond de 100 euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2018 10:08 #175890 door Stretch Armstrong
Beantwoord door Stretch Armstrong in topic Is een Weber een goede optie voor een B20A?

Ivo Van Antwerpen schreef :

Stretch Armstrong schreef : Bedankt Ivo

Ik heb ontdekt dat mijn is een 36 DCD - er zijn goede verhalen over deze type op het internet...

Dat is zeker een goeie carburator, het kleine broertje van de 38 DGAS.
Ik denk dat de 36 ook tweetraps is, de tweede klep gaat pas open bij meer gas om het verbruik bij rustig rijden te drukken.
Als je het spruitstuk er bij hebt kan je die zo monteren. Dat spruitstuk is inderdaad niet goedkoop, als je geluk hebt vindt je het tweedehands rond de 100 euro.


Nog maals bedankt Ivo ik zal voor het goed zorgen en op nieuw monteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.