Mijn "nieuwe" Combi houdt in op de snelweg

Lees meer
19-01-2018 10:27 #174611 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mijn "nieuwe" Combi houdt in op de snelweg
Gefeliciteerd met je aankoop! Is het die "duo penotti" uit Rotterdam?

Een sleuteldag van de club kan eventueel ook nog een uitkomst bieden.
Welke hangt even af van waar je woont en hoever je ervoor wilt rijden.
Zie de agenda www.volvokv.nl/agenda voor de opties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
19-01-2018 12:01 - 19-01-2018 12:01 #174614 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Mijn "nieuwe" Combi houdt in op de snelweg
Hoi Arthur, gefeliciteerd met je aankoop van een combi; zelf vind ik een ama combi (met overdrive) een fijne oldtimer, ook nog steeds te gebruiken als dagelijkse auto. De mijne heb ik inmiddels 35 jaar en doe ik nooit meer weg.

Om op je vraag terug te komen; hij roept bij mij alleen maar meer vragen op: hoe is de compressie van de motor, staan de kleppen goed afgesteld, zijn de juiste bougies gemonteerd, werkt de -vervroeging-van de ontsteking naar behoren, wat is de co afstelling van de gasinstallatie. Immers als je op gas rijdt heb je niet zoveel met de afstelling van je carbuateur te maken. Of heb je last van zgn. zwevende kleppen bij hoge toerentallen?

Oeps, je gaat 130 rijden met een 50 jaar oude combi: hoe is de staat van technisch onderhoud? Een al of niet recente veiligheidskeuring is ook maar een momentopname.
Als workshop wil ik wel bovenstaande punten met je nalopen als je daar belangstelling voor hebt waarbij je wel zelf moet sleutelen.

en...graag een paar fotoos op de site!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
19-01-2018 13:04 #174617 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic Mijn "nieuwe" Combi houdt in op de snelweg
IDD, Foto's kleurt de boel wat op ;) Gisteren lekker naar werk getuft, moeten wel de stoelen uit mn oude amazon in gezet worden (Komen uit Fiat Marea (VloekVloekVloek) Maar zitten heerlijk) Kachel motor reeds gefixed, nu de ruitensproeier nog, Remmen ontluchten, Veel hooi op mn vork, maar is wel hooi wat ik hebben wil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
19-01-2018 13:09 #174618 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic Mijn "nieuwe" Combi houdt in op de snelweg
Hi Cor, thx voor je reply, Ik heb m eergisteren opgehaald, ben nog niet aan compressiemeting toegekomen, ook geen idee welke bougies erin zitten.
Ben bang dat ik pas met 2 weken tijd heb door omstandigheden on rigoreus te sleutelen, als je me sturing kan/wil geven graag, stel ik enorm op prijs, ik sleutel idd liefst alles zelf, maar soms (vorige Amazon) kwam ik wat kracht/Handigheid tekort.
Ik zal eerdaags wel nog wat kleinigheidjes aanpakken en wat foto['s van inside of the beast maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
19-01-2018 19:15 #174619 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic Mijn "nieuwe" Combi houdt in op de snelweg
Hi Lars, yep 2 kleuren in een pottie :p) en een afgekloven roodachtige motorklep idd uit Rotterdam

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
29-01-2018 18:25 #174841 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic Mijn "nieuwe" Combi houdt in op de snelweg
Rembekrachtiger zuigt valse lucht en werkte ook niet echt, slang afgedopt, motor loopt nu natuurlijk beter bij remmen, ruitensptlroeier motor had geen goede massa, nunwel, toen was het tankje lek :) tankje gefixed, ik kan weer sproeien, verder was gaspedaal bagger slap, denk dat er een stuk van de veer ontbreekt, gaatje in stukje pom geboord en veer 4cm van bodem getild, nu goede tegendruk, nu eesrt koelwaterprobleem uit andere topic aanpakken ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-02-2018 20:18 #174966 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Mijn "nieuwe" Combi houdt in op de snelweg

Cor Kraaijeveld schreef : Oeps, je gaat 130 rijden met een 50 jaar oude combi: hoe is de staat van technisch onderhoud?

Als de techniek niet al te belabbert is, is 130 voor een combi een kleinigheid :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
04-02-2018 20:28 #174967 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic Mijn "nieuwe" Combi houdt in op de snelweg
Mn b18 sedan deed laatst nog 151;) maar wel wind mee hoor, en daarvan doet de rembekrachtiger het, van combi niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2018 16:03 #174988 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Mijn "nieuwe" Combi houdt in op de snelweg
M'n B20b sedan vliegt nog 170, het is dan ook (bijna) echt vliegen. Verbaasde blikken van de Duitse leasebakrijders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2018 17:57 #174989 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn "nieuwe" Combi houdt in op de snelweg
Even terug naar de basis, Weber met B20 ?, Overdrive ?. Elektronische ontsteking ? Nokkenas ? Wat is de staat van onderhoud ?.
Voor dat je naar een rollenbank gaat moet dit in orde zijn, anders zonde van het geld,
Dus:
Kleppen stellen (bij LPG iedere 10.000 km ten minste), Bougies bekijken, ontsteking controleren punten/elektrisch, liefst op CO%, luchtfilter, mengstuk LPG, Olie zwart ? wanneer vervangen. Ik zou ook nivo's/kleur bak, achteras en koelvloeistof checken
Wat kun je zelf en wat moet je uitbesteden.
Is dit een impulsaankoop, daarom geen aankoopkeuring gedaan ?.
Waar woon je ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.