Inhouden na flink doortrekken

Lees meer
13-11-2017 13:13 #173258 door Ian Geschiere
Beantwoord door Ian Geschiere in topic Inhouden na flink doortrekken
Hallo Rene,

Ik heb per carburateur een enkele pakking op het spruitstuk. Ik zie op jouw afbeelding een drievoudige?
Dit past in mijn beeld dat na even flink belasten (dus spruitstuk wordt warmer) het probleem ontstaat dat lijkt op valse lucht trekken. Choke aantrekken 'lost' dit probleem dan weer op het mengsel rijker te maken. Heb jij artikelnummer van deze pakkingen?
Groet, Ian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2017 15:34 #173262 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Inhouden na flink doortrekken
De papieren pakking heeft in de webshop onderdeelnr 418754. De isolatieblokjes staan volgens mij niet in de webshop omdat het geen originele toepassing is (maar wel aanbevolen!). Elders wel verkrijgbaar, waarbij je ook nog kunt kiezen uit exemplaren met een dikte van 6mm of 12,7 mm .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2017 16:14 #173264 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Inhouden na flink doortrekken
Hallo Ian.
Dit is onderdeelnr 419888.
Met 2 carburateurs dus 2 sets ,het zijn 2 papieren ,(voorheen origineel asbestpapier) ,deze papieren pakkingen komen tussen het spruitstuk en de carburateur (s).
Tussen deze 2 pakkingen komt de anti vapour lock plaat , dit is een kunststof isolatieplaat die de warmte overdracht tussen spruitstuk en carburateur moet beperken en zodoende vapour lock moet voorkomen.
Van tevoren de lengte van de tapeindjes opmeten waarmee de carburateurs op het spruitstuk zijn bevestigd.
Door de isolatieplaat zijn soms de 4 of 8 tapeindjes net te kort om de moeren te kunnen aandraaien.
De tapeindjes kun je dan in een langere versie meebestellen.

Zorg ook dat de brandstofslang geen contact met het motorblok maakt maar vrij van het blok loopt , de warmte van de motor warmt dan teveel de benzine in de slang op.

De anti vapour lock isolatieplaten is echt een aanrader.
Verder zou je nog eens de brandstofdruk kunnen (laten) meten , mocht je mechanische brandstofpomp op zijn retour zijn en er weinig druk wordt opgebouwd vergroot ook dat de kans op vapour lock.

Maar begin maar met de isolatieplaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2017 19:29 #173269 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Inhouden na flink doortrekken
Hallo Ian,

Als dit inlaatlucht verwarmingssysteem op jouw Amazon aanwezig is ( origieel Volvo B20 modeljaar 69 ) controleer of de klep in de
Hot stand gaat staan. Dit wordt met een temperatuurvoeler geregeld.

Groeten Albert.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2017 19:32 #173271 door Ian Geschiere
Beantwoord door Ian Geschiere in topic Inhouden na flink doortrekken
Hallo Rene,
Bedankt voor alle info.
Betreft de 419888 alleen het isolatieblok of ook twee papieren pakkingen?
Weet jij toevallig ook het nummer van de verlengde tapjes?
Groet Ian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2017 19:51 #173272 door Ian Geschiere
Beantwoord door Ian Geschiere in topic Inhouden na flink doortrekken
Hallo Albert,
Bedankt voor je hint, maar deze heb ik er niet op zitten.
Groet, Ian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2017 20:09 #173274 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Inhouden na flink doortrekken
419888 is de anti vapour lock plaat met 2 pakkingen o.a. bij Dries Bakkenes , nordicar , scandcar enz enz.
Al naar gelang de dikte van de anti vapour lock plaat moet je deze dikte optellen bij de totale lengte van de huidige tapeindjes.
Mogelijk heb je genoeg schroefdraadlengte over om de anti vapour lock plaat er aan toe te voegen.
Dus..... meten. En even bellen voor de juiste lengte en schroefdraad indien nodig.

Zorg bij montage dat alles goed schoon is en oude pakkingresten verwijderd zijn..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2017 00:35 #173276 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Inhouden na flink doortrekken
IK heb ook een B20B met Simons uitlaat/spruitstuk en Kelken op de carburators maar geen vaporlock pakkingen nooit geen problemen en dat in de Filipijnen.
Ik heb er wel zoals voorgeschreven staat een 76gr termosstaat er in zitten dat zou je ook nog eens kunnen proberen een koudere termosstaat of even zonder termosstaat kijken wat er gebeurt.

Voor naalden moet je naar BCCP bellen nummers van de carburators opschrijven en zeggen op wat voor type motor ze zitten.
Weet je het type nokkenas wat er inzit zou je dit ook nog even kunne vermelden.
www.bccp.nl/


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2017 00:05 #173288 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Inhouden na flink doortrekken
Beste Ian, heb je bij het stilvallen ook wel eens naar het niveau in de vlotterkom gekeken?
Dus auto gewoon stil laten vallen en vlotterkom openen, missschien een beetje onhandig maar bij een parkeerplaats op de gtote weg moet dat toch lukken.
Blijkt dat ze bijna leeg zijn dan functioneert je benzienpomp op hoge toeren niet meer zo goed.
Heb je een electriesche benzienepomp dan kan deze te weinig opbrengen bij hoog verbruik krijg je ook laag niveau in de vlotterkommen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2017 12:28 #173466 door Ian Geschiere
Beantwoord door Ian Geschiere in topic Inhouden na flink doortrekken
Iedereen bedankt voor jullie wijze raad.
Uiteindelijk was de oplossing erg simpel: ik heb de carburateurs een tikje rijker gezet, probleem opgelost.... De B20 trekt weer als een eland zonder inhouden. De vapor-lock platen tussen spruitstuk en carburateurs ga ik wel monteren. Ik vind dat de carburateurs toch wel behoorlijk warm worden.
Groet, Ian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.