Lang niet gereden: moet ik benzine aftappen?

  • Jimmy Korswagen (GAST)
  • Jimmy Korswagen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-10-2017 16:23 #172854 door Jimmy Korswagen (GAST)
Lang niet gereden: moet ik benzine aftappen? is gemaakt door Jimmy Korswagen (GAST)
Sinds een paar maanden heb ik een prachtige opgeknapte Amazone (met LPG-installatie).
Ik heb nog niet op benzine gereden, omdat ik niet weet hoelang er niet op benzine is gereden.
De benzinetank zit nog halfvol.

Moet ik de tank helemaal leeghalen? Of kan ik volstaan met het aanbrengen van een brandstoffilter?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2017 16:35 #172856 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Lang niet gereden: moet ik benzine aftappen?
Brandstoffilter kan nooit kwaad, ik rijd zelden op benzine en als ik het doe doe ik het eerst op de snelweg, dan hoef je niet te starten en afslaan doet ie ook niet op snelheid.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
29-10-2017 18:33 #172862 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Lang niet gereden: moet ik benzine aftappen?
Hoi Jimmy,

mooie auto heb je; zelf gerestaureerd? Als de auto erg lang niet op benzine heeft gereden, moet je wel een aantal zaken nakijken, in het bijzonder de benzineslangen of deze niet hard en poreus zijn geworden. Het is ook prima een benzinefilter te plaatsen..

Ook is het belangrijk te kijken of de carburateur geen benzine lekt; immers de vlotter kan zomaar vastzitten na lange stilstand. De beste manier is stilstaand, met iemand die de carburateur en slangen in de gaten houdt op lekkage, bij draaiende motor op gas naar benzine om te schakelen en wat heen en weer tussen de brandstoffen te schakelen tot hij op benzine loopt.

Het lijkt wat omslachtig, maar er zou maar benzine op je hete spruitstuk komen! Als alles goed functioneert kan je gewoon de oude benzine opgebruiken of wat je wilt.

Succes, Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jimmy Korswagen (GAST)
  • Jimmy Korswagen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
18-03-2018 12:40 #175895 door Jimmy Korswagen (GAST)
Beantwoord door Jimmy Korswagen (GAST) in topic Lang niet gereden: moet ik benzine aftappen?
Hoi Cor,

Dank voor je reactie (in oktober). Daar kan ik mee verder!
Ik had het geluk dat iemand de auto heeft laten restaureren. Daarna heeft hij zo'n 10 jaar binnen gestaan, totdat ik hem heb overgenomen.

Groet Jimmy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2018 19:03 #175899 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Lang niet gereden: moet ik benzine aftappen?
Mijn PV544 stond 20 jaar stil met benzine in de tank. Dat was gewoon pek geworden. Alleen zagen we dat pas na starten van de motor. Dat ging in eerste instantie goed, maar de dag na de eerste start stonden diverse kleppen vast. Een koprevisie was noodzakelijk!

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2018 00:15 #175906 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Lang niet gereden: moet ik benzine aftappen?
En vergeet niet de tank te spoelen, zodat je zeker weet dat alles eruit is.
En een filter plaatsen net na de tank.
Ik had hier al slechte benziene in mijn generator na een jaar.

succes

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.