open gespleten uitlaat demper

Lees meer
14-10-2017 11:29 #172456 door Chris Caenen
open gespleten uitlaat demper is gemaakt door Chris Caenen
Ik heb onlangs een Volvo Amazon Combi B18 gekocht en vandaag ging ik er voor de eerste keer mee rijden. Na zo'n 15km begon de motor te stotteren. Niet constant maar wel regelmatig om de 10 seconden. Ik weet dat de vorige eigenaar lang niet met de auto heeft gereden dus ik had het vermoeden dat er vuil in de carburateur zou kunnen zitten. 3km verder hoor ik een harde knal en ben ik gelijk gestopt. Ik zag dat de voorste uitlaatdemper van voor tot achter opengespleten is. Ik ben vervolgens met veel kabaal naar huis gereden. Naar aan paar km deed de motor niet meer stotteren. Het viel mij thuis op dat er onder de olievuldop een beetje stoom vandaan komt.

Weet iemand wat hier het probleem is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2017 13:14 #172458 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic open gespleten uitlaat demper
Hallo Chris,
Kort geleden bij een Amazon precies het zelfde gehad, alleen bleef de uitlaat gelukkig heel, samen met een clublid naar de oorzaak gezocht en het zit in een versleten ontsteking. Door de backfire (harde knal) is je uitlaat gesneuveld bij je .
Onderzoek dus goed je ontsteking op de juiste volgorde en slijtage..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2017 13:21 #172459 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic open gespleten uitlaat demper
Ik was toch al van plan om elektronische ontsteking te monteren. Ik moet mij alleen verdiepen welke opties er zijn maar dat zal vast wel terug te vinden zijn op dit forum. De 123 ontsteking is erg prijzig.

Ik heb ook ontdekt dat in de carburateur geen olie zat. Ik heb dit bijgevuld maar de motor blijft stotteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.