Flowmeter, adviezen/ gebruikerservaringen?

Lees meer
09-10-2017 18:24 #172339 door Bernie van Eerden
Beantwoord door Bernie van Eerden in topic Flowmeter, adviezen/ gebruikerservaringen?
Wanneer ik een klein beetje gas geef bij koude motor is het geluid uit de voorste carburateur niet mooi. Bovendien hebben de voorste twee cilinders wat wittere bougies. Dit allemaal op gas, zou ook gasmengstuk kunnen zijn. Op benzine moet ik nog eens proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2017 19:12 #172342 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Flowmeter, adviezen/ gebruikerservaringen?
Nog nooit gebruikt en als ik carburateurs afstel pakken ze altijd mooi tegelijk op.
Su's zijn erg gevoelig op valse lucht, met name via de gasklepas, zit hier ook maar een miniem beetje speling op kan je ze reviseren.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2017 20:01 #172344 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Flowmeter, adviezen/ gebruikerservaringen?
@ Hans.
Met slechts een flowmeter gaat het ook maar dan moet je steeds wisselen tussen de voorste en achterste carburateur.

@ Kevin
Sommige mensen hebben het echt in de vingers en kunnen dubbele carburateurs op gevoel afstellen. De Hobbyist die dit eens in de twee jaar doet zal toch echt hulpmiddelen (in dit geval flowmeters) nodig hebben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2017 01:33 #172347 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Flowmeter, adviezen/ gebruikerservaringen?
De slangen vanaf je verdamper/verdeelstuk moeten wel even lang zijn anders heeft de ene carburator meer weerstand om het gas aan te zuigen dan de andere.
Verder is de compressie van alle cilinders hetzelfde? Stel er zit veel verschil in compressie dan zit er in het aanzuigvermogen ook een groot verschil.
Zitten er pakkingen tussen je gasstukken en de carburator?
Heb je de zuigers van de carburators vast staan of doen die nog gewoon mee als je op LPG rijdt?
Gaan ze nog gewoon mee op en neer moet je eens kijken of dat ze nog gelijkmatig naar beneden komen.
Zit er nog olie in de zuigers van de carburators?
Anders de zuigers op LPG er eens uithalen en dan proberen.
Zijn je gasstukkenen slangen nog goed schoon?
Zit er geen speling op de rotoras van de verdeler? Zo ja dan heb je kans dat de rotor bij cilinder 1 en 2 dichter tegen de contactpunten van de verdeler kap gaat dan bij 3 en 4 en dat geeft ook een andere verkleuring remedie een goed merk rotor en verdelerkap kopen waarbij de rotor binnen de specifiecatie voorbij de contacten van verdeelkap gaat ook al zit er een beetje speling op de rotoras.
Laatste heb ik een keer gehad.
Lekke carburatoras die moeten nogal flink lek zijn wil het zo verkeerd gaan, een minicooper met een 1000cc motor heeft daar meer last van dan een 2ltr motor.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2017 17:55 #172359 door Bernie van Eerden
Beantwoord door Bernie van Eerden in topic Flowmeter, adviezen/ gebruikerservaringen?
Dank je wel Johan. Ik zal een aantal van je tips de komende tijd eens gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2017 19:17 - 10-10-2017 19:24 #172360 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Flowmeter, adviezen/ gebruikerservaringen?
Controleer eerst maar eens of hij valse lucht op de pakkingen trekt en of er geen speling op de gasklepassen zit.
Geloof mij maar als je als hobbyist, 2 carburateurs synchroom wilt stellen dan mag er geen speling op de gasklepas zitten, 1 hij zuigt valse lucht, 2 door de stationair aanslag valt de gasklepas niet op dezelfde positie stil.
Ik begin er zelfs niet aan omdat het totaal geen zin heeft.

Als dat in orde is kan je controleren of de zuigers goed vrij bewegen en belangrijker redelijk dezelfde weerstand hebben.
En dan kan je hem gaan synchroniseren, hier moet je gewoon je tijd voor nemen, haal de luchtfilters eraf en zorg dat ze tegelijk oppakken met gas geven dan kan je hem stationair gelijk trekken en het gelijk oppakken weer finetunen en zo door.

En om de luchtfilters er af te kunnen pakken moet hij goed op benzine lopen, en dat zal hij niet doen omdat de buis en naald enorm snel slijten op lpg, dus deze zullen ziezo vervangen moeten worden wil je hem 100% synchroom gaan krijgen. of je moet mazzel hebben dat de carburateurs in extreem goede conditie zijn.

Uiteraard moet de ontsteking in orde zijn voor dit alles, maar een motor gaat er rommelig van lopen, niet uit synchronisatie.
compressie, dan moet er een giga verschil tussen zitten dat er ziezo een revisie nodig is.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2017 19:23 #172361 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Flowmeter, adviezen/ gebruikerservaringen?
Kevin, zo doe ik het ook. Maar ik krijg hem dan niet netjes op 700 / 750 toeren. Bij 850 wel. Geneuzel voor sommigen die 100 toeren, maar goed.. Iedere gek zijn eigen gebrek zeg maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2017 19:26 #172362 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Flowmeter, adviezen/ gebruikerservaringen?
Tsja dubbele carburateurs he Hans :) , die willen inderdaad niet zo goed laagtoerig lopen, ik stel ze vaak ook rond de 850rpm af inderdaad, koelt ook wat beter in de zomer.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2017 02:46 #172370 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Flowmeter, adviezen/ gebruikerservaringen?
Gasmengsel moet heel goed afgesteld zijn dan kun je stationair heel laag gaan.
Als je ze met de pinnen aan de zijkant afsteld (waarmme je de zuiger optilt) staan ze 9 van de 10 keer te rijk en krijg je je stationair niet goed afgesteld.
Draai de sproeiers nog een kwart slag in als je ze met de pinnen aan de zijkant heb afgesleld en kijk dan naar de kleur van je bougies.
Vandaar uit ga je met kleine slagen verder 1/16 slag per keer.
En maal de kleur van de bougies goed dan stationair afstellen.
Let op de stationair schroeven met hele kleine slagen verdraaien soms moet je ze zomaar net aanraken.

Deze afstelling is natuulijk voor benziene.
krijg je geen goede kleur van de bougies dan kan dat ook nog beteken dat je naalden niet sygroon zijn afgesleten dus de een wat meer als ander.
Wat betekend dat het mengsel op een hoger toerental niet gelijk is dus b.v. de eerste twee cilinder krijgen een rijker mengsel dat laatste twee cilinder.
Volvo schrijft voor zover ik weet om de 20000km de naalden met de stempels vervangen.
Nu zul je zeggen om de 20000km ik kan ze nog steeds goed verstellen en heb nog ruimte genoeg maar dat wil niet zeggen dat ze nog sygroon zijn.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2017 00:51 #172394 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Flowmeter, adviezen/ gebruikerservaringen?
chek ook de eletrodes van je bougies moeten op 0,65mm staan doe dit ook mee beleid.

nogmaals succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.