- Berichten: 1270
Flowmeter, adviezen/ gebruikerservaringen?
- Hans W.
- Afwezig
- Platinum-lid
De officiele die je ook bij SU kunt kopen kosten rond de 50-60 euro, enals je er twee moet hebben tikt dat net een beetje aan..
Ps, ik ga er namelijk van uit dat je er twee tegelijk moet gebruiken?
Daarom, iemand nog een goedkoop adresje, er een paar over of tips hoe dit voor een beetje vriendelijke prijs op te lossen?
Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Heb het zelf trouwens nog nooit gedaan....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Simon Ennosz
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
www.brickboard.com/RWD/volvo/1487152/120...emade_indicator.html
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bernie van Eerden
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 28
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 1270
Het mooie van een b18 tov een b20 vind ik de prachtige rustige loop, zeker stationair. En dat doet ie, alleen met 850 toeren. Als ik hem zo wat lager stel loopt hij minder mooi. En dat wil ik proberen , gewoon om te kijken of dat lukt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Let op de juiste diameter van het hulpstuk
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Bij het stationair lopen moet het niveau in bijde benen gelijk staan.
Ook bij gasgeven moeten ze nagenoeg gelijk blijven.
Op deze manier weet je dat je carburators syngroon staan.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bernie van Eerden
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 28
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1133
Een flow-meter is iets anders als een vacuum-meter.
Een vacuum-meter wordt aangesloten tussen de gasklep en de cilinderkop in. Hiermee meet je dus de onderdruk (vacuum) in het inlaatspruitstuk.
Op de B18/B20 B & D motoren werkt dit eigenlijk niet omdat er een balanspijp zit tussen de beide inlaattrajecten. (op Japanse morofietsen werkt dit overigens uitstekend!!)
Een flow-meter sluit je aan op de ingang van de carburateur, wel even het luchtfilter verwijderen. Zoals de naam al aangeeft wordt de luchtstroom door de carburateur gemeten. Dit werkt zowel voor stationair draaien als bij hoge toeren. Op deze wijze kun je de carburateurs zowel op stationair als op hoge toeren synchroniseren.
Regio zuid heeft in haar regiogereedschap een setje vacuum-meter te leen voor haar leden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 1270
ps, is het zo dat je er met één ook uit de voeten kunt of heb je er twee nodig?
Bernie, ook wel interessant, hoe kom je erop dat je de voorste twee cilinders verdenkt?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.