Is een Su HIF6 / b20a een geleverde combinatie?

Lees meer
16-08-2017 00:24 #171181 door Hans W.
Op mijn B 20a zit al zo lang ik weet een enkele Su HIF6 gemonteerd. Op LPG loopt de motor prima en ook op benzine eigenlijk best goed. Op vakantie begon hij op benzine echter minder ( stationair) te lopen en bij vollast te stotteren. Op de camping gecontroleerd, er stond wat brandstof in de venturii dus ik dacht dat hij verzoop, rij weinig op benzine, het vlottertje zal niet goedstaan. Dus de vlotterlip met - schaal 1 op het oog- precisie iets verbogen en vervolgens liep hij weer prima stationair en trok hij ook goed. Behalve met de caravan bergop bleef hij met vermogen/ hoger in toeren achter ten opzichte van lpg.

Daarom een vraag, is de Amazon ooit wel geleverd met een enkele Su HIF6? En, de vlotternaald loopt niet mooi taps toe, er zit een voelbare verdunning in, hij lijkt iets getailleerd zeg maar... Is dat standaard zo?

Zo niet moet ik er toch maar een Stromberg opzetten.

Hoor het graag,
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2017 00:55 #171182 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Is een Su HIF6 / b20a een geleverde combinatie?
Ja de B20A is geleverd met SU ik heb er zelf een gehad en in het olyslagerboekje van de 144 staat hij ook omschreven met een SU en Zenith.
Hoort een KN naald in te zitten.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2017 09:45 #171187 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Is een Su HIF6 / b20a een geleverde combinatie?
De B20A is wel geleverd met een SU carburateur maar niet met een Hif6.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2017 09:45 #171188 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Is een Su HIF6 / b20a een geleverde combinatie?
Dag Hans,
De Amazon B20A is standaard voorzien van een Zenith-Stromberg 175CD-2 S E ,voor sommige landen werd een SU-HS 6 gemonteerd.
Gegevens uit mijn Amazon B20 instructie boekje modeljaar 1970. De SU HIF6 is alleen als dubbele carburateur gemonteerd op 140 serie.
Gegevens uit onderdelen boek 140 serie tot 1972. De naaldvorm wordt verkregen bij de mapping van de motor tijdens de ontwikkeling.
Hierbij wordt rekening gehouden met gewicht en functie van een bepaald automodel. Er zijn 1000 verschillende naalden gemaakt voor
alle autofabrikanten die deze carburateurs gebruikten.
Vriendelijke Groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2017 10:35 #171189 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Is een Su HIF6 / b20a een geleverde combinatie?
Voor sommige markten is de B20A wel degelijk geleverd met een enkele SU HIF6. De gegevens zijn te vinden in de “SU carburettors owners workshop manual” van Haynes.
Ook een enkele HS6 komt voor in 1969/1970, maar vanaf 1971 worden alle HS carburateurs vervangen door de HIF, zoals we dat ook bij andere merken zien. Een enkele HIF6 voor de B20A was voorzien van een BCJ of BDG sproeiernaald en verder de LZX1029 sproeier plus de AUC1170 zuigerveer.
In jouw situatie zou ik beginnen met het vernieuwen van de sproeier en sproeiernaald. Eventueel ook vlotternaald plus zitting. Kies dan voor een vlotternaald met viton top. In ieder geval is het niet noodzakelijk om een Stromberg te monteren. Ik neem aan dat je weet dat de sproeiernaald extra slijt als je voornamelijk op LPG rijdt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2017 20:14 #171191 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Is een Su HIF6 / b20a een geleverde combinatie?
Bedankt voor alle reacties ook al spreken ze elkaar een beetje tegen. Ik weet dat hij op LPG meer slijtage laat zien bij de sproeier en de zitting. Een paar jaar geleden, met een andere motor, een B18 met stromberg carb, leek de sproeier wel op een 8, zover was hij versleten. Ook al zat daar een vacuum systeem op wat de zuiger/ naald naar boven trok als je op lpg reed.
Gert, staat er een overzicht van naalden/ sproeiers bij de documentatie, of is die te mailen?

Ik heb een aantal Strombergs liggen, maar op alle zit een losse dop / wartel in het vlotterdeksel. Als ik het goed heb zijn die dan altijd van een b18?

Ik rijdt vooral op benzine tijdens vakantie in het buitenland, maar wil wel het systeem graag gewoon goed hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2017 23:35 #171195 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Is een Su HIF6 / b20a een geleverde combinatie?
Volgens mij maakt dat niet uit. Bij het oude type is de sproeierbuis vanaf de onderzijde instelbaar; bij de nieuwere moet de carburateur daarvoor open en is met speciaal gereedschap de buis in te stellen.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2017 23:42 #171196 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Is een Su HIF6 / b20a een geleverde combinatie?
Voor wat betreft de enkele SU HIF6 heb ik je de benodigde info verstrekt. Een overzicht staat niet in de documentatie voorzover ik weet. Uit de genoemde manual zal ik het e.e.a scannen en je mailen.
Wat betreft de Zenith-Stromberg: kijk even in dit topic wat Rob Vijgenboom daarover schrijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2017 20:00 #171210 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Is een Su HIF6 / b20a een geleverde combinatie?
Ik heb ooit een B20a gekocht, om te reviseren, uit een 144 uit 1974 vanwege de grotere inlaatkleppen en daar zat ook een SU HIF6 op.
Deze heb ik nog steeds liggen want ik heb er een B20b van gemaakt met dubbele SU's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2017 19:35 #171233 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Is een Su HIF6 / b20a een geleverde combinatie?
Alfriedel dan denk ik dat dat de oplossing is, ik heb deze kop enkele jaren geleden gekocht, hij kwam meen ik van een 142 af en heeft ook de grotere kleppen. Ik was vooral bang dat ik een carburateur had die eigenlijk onder bemeten was voor de motor omdat het de helft van een setting was. ik ga op zoek naar een passende sproeier/naald en hou een later type 140 B2oa aan.
is de makkelijkste manier via het VOD?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.