Afstellen SU carburateurs

Lees meer
04-08-2017 14:09 #170979 door Bernie van Eerden
Afstellen SU carburateurs is gemaakt door Bernie van Eerden
Even een vraagje. Ik heb hier en daar wat gelezen over hoe je dubbele SU carburateurs synchroon afstelt. Echter het volgende is mij niet duidelijk. De afstelling gebeurt volgens mij door het verdraaien van de stationair toerental schroeven. Maar zodra je gas geeft hebben deze toch geen functie meer, omdat ze alleen een aanslag vormen voor de ruststand? Hoe wordt er dan voor gezorgd dat de gaskleppen in beide carburateurs een zelfde opening blijven houden? Dit lijkt mij belangrijker dan synchrone afstelling bij stationair toerental. Ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd en laat me graag verbeteren. Met vr. groet, Bernie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2017 21:15 #170989 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Afstellen SU carburateurs
Synchroon afstellen van de carburateurs doe je inderdaad met de gasklepaanslagschroeven.
vervolgens moet je de vorkjes op de gasstangen zodanig afstellen dat bij gas geven beide carburateurs synchroon oppakken.
Daarna mengsel afstellen.
Maar vooraleerst zorgen dat ontsteking en kleppen gesteld zijn anders heeft carburateurs afstellen weinig zin.

Los hiervan Bernie, koop gewoon de Haynes manual. Kost een paar tientjes maar daar staat werkelijk alles goed in uitgelegd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2017 21:54 - 04-08-2017 21:56 #170990 door Bernie van Eerden
Beantwoord door Bernie van Eerden in topic Afstellen SU carburateurs
Dank voor je antwoord Han. Ik heb het Haynes manual maar daarin vind ik niets over wat jij schrijft over de vorkjes. Uitsluitend het afstellen van de throttle stop screws wordt beschreven. Maar mijn punt dat het stationair afstellen niets zegt over synchronisatie bij gasgeven blijft toch staan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2017 01:06 #170994 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Afstellen SU carburateurs
Beste Bernie, bekijk dit stukje eens www.datsun260z.nl/techniek/sucarburateurs.afstellen.pdf
is wel van een Datsun maar nagnoeg hetzelfde als bij onze auto's
Als je een boekje van Olyslager heb van de 144 daar staat de syngronisatie wel goed omschreven maar zonder foto's.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2017 08:36 #170995 door Bernie van Eerden
Beantwoord door Bernie van Eerden in topic Afstellen SU carburateurs
Hartelijk dank Johan. Het verhaal over het loskoppelen van de verbindingsasjes was ik nog niet eerder tegengekomen, dit is inderdaad waar ik naar op zoek was.

Groet,
Bernie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Berend van der Molen
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
05-08-2017 13:33 #171004 door Berend van der Molen
Beantwoord door Berend van der Molen in topic Afstellen SU carburateurs
De volgende site geeft een mooie uitleg en afstelling bij afstelling 1 zit jou vraag maar geheel is zeker de moeite waard om te lezen en kennis op te doen.
www.mgcarclub.be/wp/wp-content/uploads/2...atie-carburators.pdf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2017 10:18 #171029 door Bernie van Eerden
Beantwoord door Bernie van Eerden in topic Afstellen SU carburateurs
Dank je wel Berend. Uit het originele Volvo manual begrijp ik nu ook dat het gelijk laten lopen van de gasklepbediening gebeurt door bij de montage de koppeling met de gaskleppen goed in te stellen. Ik neem dan maar aan dat dat niet meer verloopt.

Groet,

Bernie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.