- Berichten: 89
Dubbele su
- Rob Burger
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Burger
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 89
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Geen idee wat de absolute waarden moeten zijn. Ik zou alle vacuumaansluitingen op de carburateurs vooralsnog even afdoppen.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Burger
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 89
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Burger
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 89
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Rob Burger schreef : Dat kan ik wel doen maar dan blijft de vacuüm waarde in de carburateur hetzelfde toch
Waarom zou je verschil willen meten in de carburateurs. Je probleem zit hem ergens in/rond de gaskleppen. Dus zal je het daar moeten zoeken. Vacuum meten is momenteel niet van belang, als in uberhaubt niet. Dat komt bij het synchroniserenvan de carburateurs. en dan het liefst met een flow meter op stationair en +/- 2500 rpm.
Lees het PDFje uit de link van mijn eerdere post en google op "SU HIF poppet valve" Dan wordt een en ander je wel duidelijk verwacht ik.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Renny Verwer
- Offline
- Elite-lid
Wat ik mij herinner is, dat de klepjes zijn geborgd met soldeertin. We hebben het tin warm gemaakt en de borgmoeren verder aangedraaid.
Renny Verwer
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Burger
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 89
Grtz Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
In 2002 heb ik een B20 geïnstalleerd in een PV444DS en ook daar kwamen toen dubbele SU’s op van het tye HIF6. Om de benodigde bijbehorende spullen zoals spruitstuk en gasstang te bemachtigen, blijkt anno 2016 wel een stuk lastiger dan in 2002.
Dat de ventieltjes (poppet valves) in de gaskleppen tot problemen kunnen leiden, zelfs met stationair toerental, was mij niet bekend. Ofschoon ik die problemen zelf nooit heb ondervonden, nu toch een reden om uit voorzorg de gaskleppen te vervangen door vlakke exemplaren , uiteraard van het type met eveneens 5 graden afschuining. Is wel weer een extra uitgave, maar vind ik een wat fraaiere oplossing dan het vastsolderen van die klepjes.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Wat voor spruitstuk zoek je? Ik weet misschien nog wel wat. En qua stangenstelsel? Misschien heb ik nog wat liggen.
Gr Arco
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.