Dubbele su

Lees meer
14-08-2016 13:15 #162538 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Re:Dubbele su
Ik heb een vacuüm meter in de auto en deze carburateur geeft veel meer fuck u dan het andere typen wat op mijn B18 Z weet jij hoeveel vacuüm normaal is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2016 13:17 #162539 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Re:Dubbele su
Sorry ff niet opgelet fuck u moet natuurlijk vacuüm zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
14-08-2016 13:18 #162540 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Re:Dubbele su
:)

Geen idee wat de absolute waarden moeten zijn. Ik zou alle vacuumaansluitingen op de carburateurs vooralsnog even afdoppen.

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2016 13:23 #162542 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Re:Dubbele su
Dat kan ik wel doen maar dan blijft de vacuüm waarde in de carburateur hetzelfde toch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2016 13:26 #162543 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Re:Dubbele su
En het blijft vreemd dat bij koude motor hij 700 toeren loopt en als hij warmer wordt oploopt naar 1100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
14-08-2016 13:37 #162545 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Re:Dubbele su

Rob Burger schreef : Dat kan ik wel doen maar dan blijft de vacuüm waarde in de carburateur hetzelfde toch


Waarom zou je verschil willen meten in de carburateurs. Je probleem zit hem ergens in/rond de gaskleppen. Dus zal je het daar moeten zoeken. Vacuum meten is momenteel niet van belang, als in uberhaubt niet. Dat komt bij het synchroniserenvan de carburateurs. en dan het liefst met een flow meter op stationair en +/- 2500 rpm.

Lees het PDFje uit de link van mijn eerdere post en google op "SU HIF poppet valve" Dan wordt een en ander je wel duidelijk verwacht ik.

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2016 10:13 #162567 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Re:Dubbele su
Toen deze carburateurs door Volvo voor het eerst werden gebruikt hadden we veel problemen met het systeem, ook het op toeren blijven hangen. Ik meen mij te herinneren dat we inderdaad de klepjes in de gaskleppen hebben vastgezet.
Wat ik mij herinner is, dat de klepjes zijn geborgd met soldeertin. We hebben het tin warm gemaakt en de borgmoeren verder aangedraaid.

Renny Verwer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2016 15:47 #162574 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Re:Dubbele su
:) hallo aardige forumleden begrijpen doe ik het niet maar het dicht solderen ,met een schijfje latoenkoper ,van de klepjes heeft geholpen hij draait nu warm en koud mooi 700 toeren dus nogmaals hartelijk dank voor de informatie als de luchtfilters binnen zijn zal ik als afsluiting een foto posten
Grtz Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2016 20:08 #162668 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Re:Dubbele su
Het toeval wil dat ik een paar maanden geleden ook een tweetal SU HIF6 carburateurs heb gekocht ter vervanging van de enkele Zenith-Stromberg op de B20 in mijn Amazon. Tot op heden overigens nog niet gemonteerd.
In 2002 heb ik een B20 geïnstalleerd in een PV444DS en ook daar kwamen toen dubbele SU’s op van het tye HIF6. Om de benodigde bijbehorende spullen zoals spruitstuk en gasstang te bemachtigen, blijkt anno 2016 wel een stuk lastiger dan in 2002.
Dat de ventieltjes (poppet valves) in de gaskleppen tot problemen kunnen leiden, zelfs met stationair toerental, was mij niet bekend. Ofschoon ik die problemen zelf nooit heb ondervonden, nu toch een reden om uit voorzorg de gaskleppen te vervangen door vlakke exemplaren , uiteraard van het type met eveneens 5 graden afschuining. Is wel weer een extra uitgave, maar vind ik een wat fraaiere oplossing dan het vastsolderen van die klepjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
18-08-2016 23:56 - 18-08-2016 23:57 #162678 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Re:Dubbele su
Ik heb bij mijn vorige set deze plaatjes dicht gesoldeerd en de veertje verwijderd, zodat deze zo vlak mogelijk werden. Bij mijn huidige set ze vervangen voor no.5 dichte platen van Burlen.

Wat voor spruitstuk zoek je? Ik weet misschien nog wel wat. En qua stangenstelsel? Misschien heb ik nog wat liggen.

Gr Arco

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.