Dubbele su

Lees meer
28-07-2016 17:30 #162163 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Dubbele su
Even een andere vraag ik zag deze in de shop ,
Luchtfilter achter B18/B20B&D

SS
€ 19,10
Artikelnr.: 80672281

142, 144, 145, 1800S
+

En vroeg mij af passen deze op de hif6
Grtz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2016 18:15 #162165 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Dubbele su

Rob Burger schreef : ...vroeg mij af passen deze op de hif6

Nee, dat is een luchtfilter voor een SU HS6 carburateur. Heeft weliswaar ook een doorlaat van 1,75" maar een ander gatenpatroon. De beste keuze is K&N luchtfilters. Zie pagina 2 van deze link .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2016 12:59 #162480 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Dubbele su
Hallo zeer gewaardeerde helpers daar ben ik weer ,ik heb de gaskleppen tegen het licht bekeken en zo goed mogelijk te centreren en toch bleef er een beetje licht langs komen dus de spaarpot omgekeerd en nieuwe kleppen en spindels besteld en gemonteerd en nog een minimaal kiertje dus gemonteerd met goede hoop ,maar jammer genoeg heeft het niet geholpen ,heeft iemand nog een goede ingeving want verder gaat hij als de brandweer alleen dat hoge stationair toerental is lastig
Ik wacht weer geduldig af ,Grtz Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2016 13:02 #162481 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Dubbele su
Oja ,ik heb het mengsel met met de colortune afgesteld op zoals zij zeggen bunsenblauw
Grtz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2016 13:38 - 13-08-2016 13:39 #162483 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Dubbele su

maar jammer genoeg heeft het niet geholpen, heeft iemand nog een goede ingeving want verder gaat hij als de brandweer alleen dat hoge stationair toerental is lastig


Lastig; je lijkt alles gedaan te hebben wat nodig is. Controleer nogmaals of er niet ergens valse lucht aangezogen wordt.

Met 2 Strombergs (+LPG) kreeg ik mijn stationair toerental voorheen ook niet lager dan 950 rpm. Hoe hoog is jouw stationair toerental nu ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2016 14:19 #162485 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Dubbele su
Als het losdraaien van de schroefjes en beter monteren niks oplevert, adviseer ik de gasklep assen te verwijderen, als je slijtage ziet of (voor demontage) beweging, dan zijn ze ingelopen en trekken ze daar valse lucht.
Remedie nieuwe assen én nieuwe bussen monteren.
Kan ik ev. voor je verzorgen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
13-08-2016 14:46 #162486 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Re:Dubbele su
Ik heb afgelopen paar weken een set Hif 6 gereviseerd en er behoorlijk in verdiept.

Is alleen het stationair hoog?

Of begint hij te schokken als je hem lager afstelt.

Of krijg je hem überhaupt niet onder de 950rpm?

Die van mij loopt nu redelijk rustig op 800rpm met een tt3 nokkenas.

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2016 15:11 #162487 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Re:Dubbele su
Ik ben al op zoek geweest met remmenreiniger naar valse lucht maar geen reactie en de Assen zijn ook al vernieuwt ,nu heb ik hem net gestart zonder de choke te gebruiken en nu loopt hij koud mooi 700 toeren en naar mate hij warmer word stijgt het toerental naar boven de 1100 ,hij pakt mooi op en dieseldieven niet na dus eigenlijk alles prima behalve stationair
Grtz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2016 15:36 #162488 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Re:Dubbele su

Rob Burger schreef : nu heb ik hem net gestart zonder de choke te gebruiken en nu loopt hij koud mooi 700 toeren

Als je een koude motor kunt starten zonder de choke te gebruiken, staan de carburateurs te rijk afgesteld. Ik zou dus toch nog eens wat experimenteren met de mengselschroeven, om te beginnen wat armer zetten. Dit alleen doen als de motor op bedrijfstemperatuur is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2016 15:57 #162489 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Re:Dubbele su
Hallo ik blijf natuurlijk ook zoeken ,nu kom ik in een beschrijving van de Carb, tegen dat de vacuüm aansluiting boven op de tweede Carb, zit en positieve is maar bij mij zit hij onder en dat blijkt Canadees te zijn en negatieve nu gaat dit me echt boven de pet dus als iemand het weet graag een uitleg en heeft het invloed op de ontsteking en rembekrachtiger
Thnx Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.