Welk type weber carburateur?

Lees meer
02-01-2018 21:30 #174264 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic Welk type weber carburateur?
ik rijd altrijd op 95, nooit een probleem (1965 Amazon B18 dubbele SU)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2018 23:29 #174267 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welk type weber carburateur?
Rob ik rijdt al 7 jaar op 95 geen problemen met de SU's.
Ik maak wel regelmatig eenmaal per een a twee jaar de zuigers schoon.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-01-2018 21:41 #174322 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Welk type weber carburateur?

Rob Meier schreef : Hallo Ivo, is er n og nieuws mbt de Dellortos., ik heb twee dubbele liggen en wil mijn SU's daar ooit door vervangen. Een van de rewewedenen van de SU's weg te komen is de ethanol die meer in de benzine komt, en daarnaast meer pk's.
Trouwens, de opmerkingen die ik lees over niet goed lopen, ook van dubbele SU's , die van mij lopen echt geweldig, maar ik heb ze wel door een expert laten afstellen. Ik,kan er zogezegd echt mee racen. Zorgenpunt dat ik zie is dat de oude experts (de monteurs dsie deze auto's uit hun jeugd kennen uit gaan stefven)

Eigenlijk geen nieuws al is het al enkele jaren geleden, ik ben ondertussen met mijn andere volvo in de weer geweest. Ik ben helemaal verkocht aan het volledig controleerbaar en instelbaar electronisch motor management systeem.
Hoe je elke parameter op elk toerental haarfijn kan tunen en zo het beste uit je motor halen. Er hoeft zelfs niet per se een turbo op, gewoon de optimale afstelling van ontsteking en brandstof op elke belasting en elk toerental... Ik ben zeker dat ik met eenzelfde EFI op de B20 heel wat meer uit het blok moet kunnen halen dan met gelijk welke carburator, maar ombouw van een b20 naar EFI is geen plug and play... ik heb voor de meeste obstakels al oplossingen en onderdelen klaar maar ik zie voorlopig nog geen tijd voor de ombouw wegens nog andere lopende projecten.
Eerlijk gezegd heb ik het een beetje gehad met carburatoren, Ik weet het, ze horen op onze auto's maar ik hou ervan zinvol te moderniseren in de techniek waar mogelijk.
Mijn ervaring met de carburatoren die ik heb gereden deed de weber valstroom 38/38 (outlaw kit) het best. De Dellorto's zouden beter moeten doen maar de afstelling en/of de staat van mijn set waren niet optimaal en ik kan/wil er niet verder in investeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2018 23:34 #174327 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welk type weber carburateur?
Wat Rob schrijft over de afstelling van de carburators is waar ik ben bij mij ook heel lang bezig geweest om ze goed te krijgen maar het resultaat mag er zijn, mooie gekleurde bougie's en goed accelereren.
En de auto rijdt op octaan 95.
Rob mag ik vragen welke bougie's jij in je motor gebruikt? Ik heb een evikwalent van BP6HS er in zitten.
Ik heb trouwens een B20E met SU's met kelken, LPG en een K nokkenas en Simons uitlaat incl Simons spruitstuk.


m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2018 19:44 #174350 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic Welk type weber carburateur?
Hoi Johan, ik al (morgen of zo) kijken wat voor bougies ik heb. Ik rijd overigens met een B18 met SU's zonder kelken. En de 'gewone' uitlaak en spruitstuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2018 20:29 #174356 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic Welk type weber carburateur?
zien jullie wel, als ze goed worden afgesteld zijn 'alle' carburaeurs OK. Zuigers schoonmaken heb ik nog nooit gedaan, ik heb de auto een kleine 20 jaar. Twee keer carbs laten reinigen in die tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2018 23:20 #174363 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welk type weber carburateur?
Beste Rob, ik rijdt veel korte stukjes en dan krijg bij de inlaat op de zuiger een rode aanslag (benziene octaan 95 ishier rood) en dat kan slecht op en neer gaan van de zuiger veroorzaken.
Ik merk het meestal aan het stationair lopen, maar doe ik b.v. eenmaal in de maand een ritje van een km of tien dan is het al beduidend minder en dat proberen we dan ook te doen.
Begin volgende maand naar Dumaguete op en neer en dat is bij elkaar zo'n 90km.
Daarna loopt hij dan ook weer als een tierelier.
Maar toch van te voren even de zuigers controleren en schoonmaken ik rijdt al weer te lang korte stukjes.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.