Welk type weber carburateur?

Lees meer
09-08-2014 19:10 #142506 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Welk type weber carburateur?
Met goed afgesteld bedoelde ik statisch afgesteld, daarmee zou hij toch in ieder geval normaal stationair moeten draaien.

Dat filmpje gaat hem niet meer worden, ondertussen loopt hij helemaal niet meer op de su's. Hij smoort er compleet in.

Wat ik nu heb gedaan: mijn oude vertrouwde zenith vn36 op de b20 gebouwd.( ik weet dat dit zeker geen goede setup is, maar hij zou toch in ieder geval moeten lopen?)

Hij wil wel starten, wanneer ik de choke volledig aan heb getrokken. En dan loopt hij stationair rond de 3500 toeren. Wanneer ik vervolgens de choke ook maar iets dichtgooi valt hij uit.

Met de choke dicht kan ik proberen wat ik wil, hij slaat niet aan.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2014 19:33 #142507 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Welk type weber carburateur?
Dan ligt het dus niet aan de carburateurs en zou ik de ontsteking, bougies vonk, compressie,valse lucht aanzuiging, is er ergens een slang af? e.d maar kontroleren. Staat je nokkenas wel op tijd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2014 19:47 #142508 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Welk type weber carburateur?
De nokkenas staat wel goed op tijd, ik heb de kleppen laten stellen bij de garage. Wanneer de nokkenas niet goed zou staan, zouden de kleppen toch ook niet goed kunnen worden gesteld?

Hoe kan ik zeker zijn dat ik de ontsteking goed heb staan wanneer de motor verder niet goed loopt? Statisch afstellen is dan toch het enige wat ik kan doen?

Wat bedoel je met de compressie?
Ik heb deze gemeten voordat het blok liep en deze kwam uit op 11 op alle cilinders.


De vacuumslang van de ontsteking naar de carburateur heb ik nu los liggen, wanneer ik deze wel aan heb gesloten merk ik geen verschil.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-08-2014 01:19 #142512 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welk type weber carburateur?
Beste R, ik zou toch maar eens met andere bougiekabels aan de gang gaan, zie hieronder de website.
Voor het geld hoef je het niet te laten.
Want wat jij beschrijft lijkt heel veel op wat ik heb gehad, buiten de cilinder mooi vonken maar in de cilinder nada niets.
www.histoparts.com/webshop/25__b ... minal.html
www.histoparts.com/webshop/25__b ... -core.html

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
10-08-2014 09:40 #142522 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Welk type weber carburateur?
;De nokkenas staat wel goed op tijd, ik heb de kleppen laten stellen bij de garage. Wanneer de nokkenas niet goed zou staan, zouden de kleppen toch ook niet goed kunnen worden gesteld:
Garages van tegenwoordig kunnen geen kleppen meer stellen, dat leren ze niet eens meer :oops:

Er zijn voorbeelden zat van auto´s waarbij een distributieriem ongewild een tandje verspringt en vergelijkbaar is met een fout gemonteerde tandwielen set. waarbij je nog steeds ( beroerd) kunt rijden,en met een prima compressie.

Krukas op 0 graden zetten dan kun je normaal de kleppen van cilinder 1 of 4 stellen, (afhankelijk welke kleppen op tuimelen staan). Klepdeksel wel verwijderen om te kijken.
Dit geeft je ook zekerheid hebt of de merktekens op krukas en nokkenas tandwiel corresponderen,

Alle symptomen die je aangeeft duiden naar mijn idee echt op een foute timing.

Weer overstappen op een andere carburateur helpt echt niet, daar zit het niet.

We zijn we nieuwsgierig hoe het een en ander verlopen is, je nokkenas zat vast, je blok zat daarna vast, en nu loopt hij toch ineens????

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-08-2014 11:11 #142524 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Welk type weber carburateur?
Reinoud, ik ga er van uit dat mijn garage dit nog wel kan. Het is een classic (american) car garage.

Nu jullie het ook over de bougies hebben, bedenk ik me dat het ook best de bobine zou kunnen zijn. Deze zit er ook al sinds het begin der tijden op haha.

Ik heb alleen nog een bobine met panserkabel, is het dan mogelijk om een nieuwe bobine er even snel tussen te hangen om te kijken wat het verschil is?

Nogmaals Reinoud, nadat ik nieuwe lagers had gekocht en gemonteerd ging het allemaal heel soepel. Wel zat inderdaad de krukas vast, het bleek dat het distributiedeksel en het keering deksel de krukas te veel afknelden.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
10-08-2014 13:49 #142532 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Welk type weber carburateur?
Bobine direct op de accu kan zeker, een originele bobine met pantserkabel, tsja dat is wel heel gedateerd.
Je zou hem eens kunnen laten testen.
Vergeet niet hem na de test weer los te koppelen, anders verbrandt je bobine en je accu loopt leeg. ;)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-08-2014 14:23 #142535 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welk type weber carburateur?
Beste R, lopen je bougiekabels niet tegen elkaar, dit kan overslag veroorzaken en dus problemen geven.
Zorg dat de bougiekabels niet tegen elkaar lopen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2014 12:29 #142556 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welk type weber carburateur?
Beste R, ik lees ook dat je de ontsteking statiesch heb afgesteld.
Op hoeveel gradan? Je moet bij statiesch afstellen er wel ongveer 5gr aftrekken op wat je met een stroboskoop doet.
Statiesch werk nl de centrifugaalvervroeger niet, die begint rond de 300t/min en stationair zit je daar al boven.
Dus in jou geval moet je de onsteking zo'n 2 a 3gr voor het BDP afstellen (statiesch).

nogmaals succes.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2014 14:55 #142560 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Welk type weber carburateur?
Even een kleine update: ik heb gezorgd dat de bougiekabels elkaar niet raken, dit maakt helaas geen enkel verschil.

Ik heb zojuist even de compressie weer gemeten, dit wel met koude motor, de waarden zijn:

1: 12
2: 10.75
3: 10.75
4: 11.5


Dit lijken mij vrij goede waarden.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.