- Berichten: 276
Welk type weber carburateur?
- R Slijfer
- Offline
- Elite-lid
Dat filmpje gaat hem niet meer worden, ondertussen loopt hij helemaal niet meer op de su's. Hij smoort er compleet in.
Wat ik nu heb gedaan: mijn oude vertrouwde zenith vn36 op de b20 gebouwd.( ik weet dat dit zeker geen goede setup is, maar hij zou toch in ieder geval moeten lopen?)
Hij wil wel starten, wanneer ik de choke volledig aan heb getrokken. En dan loopt hij stationair rond de 3500 toeren. Wanneer ik vervolgens de choke ook maar iets dichtgooi valt hij uit.
Met de choke dicht kan ik proberen wat ik wil, hij slaat niet aan.
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 365
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- R Slijfer
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 276
Hoe kan ik zeker zijn dat ik de ontsteking goed heb staan wanneer de motor verder niet goed loopt? Statisch afstellen is dan toch het enige wat ik kan doen?
Wat bedoel je met de compressie?
Ik heb deze gemeten voordat het blok liep en deze kwam uit op 11 op alle cilinders.
De vacuumslang van de ontsteking naar de carburateur heb ik nu los liggen, wanneer ik deze wel aan heb gesloten merk ik geen verschil.
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
Voor het geld hoef je het niet te laten.
Want wat jij beschrijft lijkt heel veel op wat ik heb gehad, buiten de cilinder mooi vonken maar in de cilinder nada niets.
www.histoparts.com/webshop/25__b ... minal.html
www.histoparts.com/webshop/25__b ... -core.html
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 379
Garages van tegenwoordig kunnen geen kleppen meer stellen, dat leren ze niet eens meer
Er zijn voorbeelden zat van auto´s waarbij een distributieriem ongewild een tandje verspringt en vergelijkbaar is met een fout gemonteerde tandwielen set. waarbij je nog steeds ( beroerd) kunt rijden,en met een prima compressie.
Krukas op 0 graden zetten dan kun je normaal de kleppen van cilinder 1 of 4 stellen, (afhankelijk welke kleppen op tuimelen staan). Klepdeksel wel verwijderen om te kijken.
Dit geeft je ook zekerheid hebt of de merktekens op krukas en nokkenas tandwiel corresponderen,
Alle symptomen die je aangeeft duiden naar mijn idee echt op een foute timing.
Weer overstappen op een andere carburateur helpt echt niet, daar zit het niet.
We zijn we nieuwsgierig hoe het een en ander verlopen is, je nokkenas zat vast, je blok zat daarna vast, en nu loopt hij toch ineens????
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- R Slijfer
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 276
Nu jullie het ook over de bougies hebben, bedenk ik me dat het ook best de bobine zou kunnen zijn. Deze zit er ook al sinds het begin der tijden op haha.
Ik heb alleen nog een bobine met panserkabel, is het dan mogelijk om een nieuwe bobine er even snel tussen te hangen om te kijken wat het verschil is?
Nogmaals Reinoud, nadat ik nieuwe lagers had gekocht en gemonteerd ging het allemaal heel soepel. Wel zat inderdaad de krukas vast, het bleek dat het distributiedeksel en het keering deksel de krukas te veel afknelden.
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 379
Je zou hem eens kunnen laten testen.
Vergeet niet hem na de test weer los te koppelen, anders verbrandt je bobine en je accu loopt leeg.
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
Zorg dat de bougiekabels niet tegen elkaar lopen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
Op hoeveel gradan? Je moet bij statiesch afstellen er wel ongveer 5gr aftrekken op wat je met een stroboskoop doet.
Statiesch werk nl de centrifugaalvervroeger niet, die begint rond de 300t/min en stationair zit je daar al boven.
Dus in jou geval moet je de onsteking zo'n 2 a 3gr voor het BDP afstellen (statiesch).
nogmaals succes.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- R Slijfer
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 276
Ik heb zojuist even de compressie weer gemeten, dit wel met koude motor, de waarden zijn:
1: 12
2: 10.75
3: 10.75
4: 11.5
Dit lijken mij vrij goede waarden.
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.