Welk type weber carburateur?

Lees meer
05-08-2014 14:41 #142421 door R Slijfer
Welk type weber carburateur? is gemaakt door R Slijfer
Ik heb grote moeite met het afstellen van mijn dubbele SU HIF6 configuratie, ik krijg ze niet eens een beetje fatsoenlijk meer afgesteld.

Wat ik ook probeer, de motor blijft beroerd lopen en de benzine wordt net zo hard weer uit gesputterd.
Kleppen en ontsteking staan allemaal goed afgesteld, dat is dus het probleem niet.

Nu zit ik er over na te denken om dit hele setje te vervangen door een weber carburateur.

Ik weet alleen niet welke ik moet hebben, er zijn genoeg opties.

Een dubbele 40 dcoe loopt waarschijnlijk prachtig, maar is erg prijzig.

Wat is voor mijn b20 de beste keuze?
Ik wil graag een soepel oppakkende motor.
Er ligt een R nokkenas in en een 0.8mm koppaking, voor de rest is het blok standaard!

Graag hoor ik jullie kijk hier op!

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2014 15:08 #142422 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Welk type weber carburateur?
Ronald,

Een R-nokkenas is ook wel erg heftig! Zijstroom Webers zijn erg goed, helaas duur idd.

Rijd je hiermee op LPG? Of alleen benzine?

Weber 38/38 outlaw is ook mooi spul. Ik stap binnenkort over op injectie, dan komt de mijne in de verkoop met lpg mengstuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2014 15:16 #142423 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Welk type weber carburateur?
Ik heb erg lang na gedacht over de keuze van de nokkenas, omdat ik niet wilde dat de motor slecht stationair ging draaien. Wel wilde ik graag veel extra kracht hebben wanneer dit nodig/wenselijk is. Vandaar de R, omdat de motor hiermee nog wel normaal stationair kan lopen.

Ik wil hem later wel graag weer op lpg hebben lopen, maar voor het inrijden moet ik toch eerst een tijdje op benzine rijden!

een 38/38 is een enkele carb valstroom?

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2014 01:37 #142436 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welk type weber carburateur?
Beste R, ik heb ook een tijd gehad dat ik mijn SU's slecht kon afstellen de ene reageerde beter bij het tillen van de zuiger dan de andere.
Ik dacht ook het zijn de carburators echter de fout lag in een heel andere hoek de bougiekabels, ik had er bougiekabels opzitten met een inwendige weerstand 2 to 3 Kohm.
Ik heb de bougiekabels en bobine kabel vervangen voor kabels zonder weerstand (koperen kern en niet onstoorde kappen).
Ik kon gelijk mijn carburators weer goed afstellen, ik kon zelfs de sproeiers een kwartslag terugdraaien.
Ik heb nu ook mooi bruin gekleurde bougies.

Wat ik wil zeggen voordat je veel kosten gaat maken kijk eerst eens in die hoek.
Toen onze auto's op de markt kwamen hadden ze ook koperen kabels dus 0 Ohm weerstand.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2014 12:25 #142441 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Welk type weber carburateur?
Zoeken in een andere hoek is een goede tip. De vraag is alleen in welke hoek. Oude of verkeerde hoogspanningkabels kunnen idd de boosdoeners zijn, maar als ik het me goed herinner, heb je de motor onlangs zelf gereviseerd zonder dat je daar enige ervaring mee had. Dan kan er natuurlijk gauw iets mis gaan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2014 20:37 #142452 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Welk type weber carburateur?
Liep de motor voorheen op deze carburateurs wel goed ?. Als je al problemen had dan is het valse lucht door slijtage van de bussen van de centralebedieningsas en de naalden (LPG).
Valse lucht kun je heel makkelijk constateren, met een spuitbus remmenreiniger spuiten op de as of inlaatspruitstuk, gaat hij harder lopendan heb je valse lucht.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
06-08-2014 21:41 #142456 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Welk type weber carburateur?
Ik heb ook 2 SU's gehad met dezelfde problemen. Het zijn prima carburatoren ALS ze in prima staat zijn (en perfect afgesteld), en dat zijn ze dus bijna nooit. Een totaal revisie is ook erg kostelijk. Ik heb naar volle tevredenheid met een Weber 38/38 gereden en experimenteer nu met dubbele Dellorto 40mm, die krijg ik ook nog niet helemaal naar mijn zin. Misschien ga ik naar mikuni's of mogelijk zelfs ITB's met EFI, of terug de 38 weber erop, maar NOOIT geen SU's meer voor mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2014 07:50 #142466 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Welk type weber carburateur?
Ik heb ook SU's gehad en deze eerst gereviseerd en erna heel veel tijd gestopt in het uitzoeken van de perfecte afstelmethode…..liep als een klokje ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2014 15:52 #142470 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Welk type weber carburateur?
In 1970 had ik al dubbele SU's op mijn Jaguar MK 9 zitten en afgesteld met een slangetje in mijn oor
(van een oude monteur geleerd), fijne carburateurs.
In 1975 ook op mijn 122S en nu ook weer op mijn 121, ik wil niet anders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2014 23:54 #142477 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welk type weber carburateur?
Als je op LPG rijdt, kun je niet meer vermogen uit een motor krijgen als twee SU met TT gasstukken, kelken en een OMVL verdamper, dus voor mij alleen SU's.
Rijdt bij mij zowel goed op benziene als gas.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.