- Berichten: 276
Welk type weber carburateur?
- R Slijfer
- Offline
- Elite-lid
Wat ik ook probeer, de motor blijft beroerd lopen en de benzine wordt net zo hard weer uit gesputterd.
Kleppen en ontsteking staan allemaal goed afgesteld, dat is dus het probleem niet.
Nu zit ik er over na te denken om dit hele setje te vervangen door een weber carburateur.
Ik weet alleen niet welke ik moet hebben, er zijn genoeg opties.
Een dubbele 40 dcoe loopt waarschijnlijk prachtig, maar is erg prijzig.
Wat is voor mijn b20 de beste keuze?
Ik wil graag een soepel oppakkende motor.
Er ligt een R nokkenas in en een 0.8mm koppaking, voor de rest is het blok standaard!
Graag hoor ik jullie kijk hier op!
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Een R-nokkenas is ook wel erg heftig! Zijstroom Webers zijn erg goed, helaas duur idd.
Rijd je hiermee op LPG? Of alleen benzine?
Weber 38/38 outlaw is ook mooi spul. Ik stap binnenkort over op injectie, dan komt de mijne in de verkoop met lpg mengstuk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- R Slijfer
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 276
Ik wil hem later wel graag weer op lpg hebben lopen, maar voor het inrijden moet ik toch eerst een tijdje op benzine rijden!
een 38/38 is een enkele carb valstroom?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Ik dacht ook het zijn de carburators echter de fout lag in een heel andere hoek de bougiekabels, ik had er bougiekabels opzitten met een inwendige weerstand 2 to 3 Kohm.
Ik heb de bougiekabels en bobine kabel vervangen voor kabels zonder weerstand (koperen kern en niet onstoorde kappen).
Ik kon gelijk mijn carburators weer goed afstellen, ik kon zelfs de sproeiers een kwartslag terugdraaien.
Ik heb nu ook mooi bruin gekleurde bougies.
Wat ik wil zeggen voordat je veel kosten gaat maken kijk eerst eens in die hoek.
Toen onze auto's op de markt kwamen hadden ze ook koperen kabels dus 0 Ohm weerstand.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Valse lucht kun je heel makkelijk constateren, met een spuitbus remmenreiniger spuiten op de as of inlaatspruitstuk, gaat hij harder lopendan heb je valse lucht.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 365
(van een oude monteur geleerd), fijne carburateurs.
In 1975 ook op mijn 122S en nu ook weer op mijn 121, ik wil niet anders.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Rijdt bij mij zowel goed op benziene als gas.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.