Voorscherm Amazon vervangen afstellen scherm naden

Lees meer
15-03-2021 11:13 #193057 door Hans de De Graaf
Voorscherm Amazon vervangen is gemaakt door Hans de De Graaf
Goedemorgen mede Amazon liefhebbers. Ik ben nu zo ver om mijn linker voorscherm te vervangen. Nu vraag ik mij af of er een speciale kitmat leverbaar is om het scherm op het binnenscherm te plaatsen zodat de juiste hoogte kan worden bereikt. Tevens mis ik een steun aan de onderzijde achter. Lijkt een haakse hoeksteun . Is de los te verkrijgen of moet ik deze maken en lassen aan de auto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2021 21:07 #193182 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Voorscherm Amazon vervangen
Hoi Hans,
Er is wel een carroserie kit leverbaar, de auto materiale handel heeft dit wel. Ik weet ook dat er soms gewone acrilaat kit wordt gebruikt. Dit zou toch goed afsluit maar heeft het voordeel dat het relatief eenvoudig los komt mocht het ooit eens nodig zijn om het scherm los te halen. Het steuntje onder aan is inderdaad een "L" profieltje dat vast zit aan het scherm.

Succes met het opbouwen.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2021 23:05 - 24-03-2021 23:07 #193184 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Voorscherm Amazon vervangen

Hans de De Graaf schreef :  Tevens mis ik een steun aan de onderzijde achter. Lijkt een haakse hoeksteun . Is de los te verkrijgen of moet ik deze maken en lassen aan de auto?
 

Als je de steun voor de spatlap bedoelt: Is gewoon verkrijgbaar in de webshop, zowel links als rechts.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2021 09:26 #193187 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic Voorscherm Amazon vervangen
Hallo Hans,
'Toevallig' vorige week de spatborden van mijn Amazon gedemonteerd. Het hoekstukje zit inderdaad vast aan het scherm en dit wordt bevestigd aan een lip met oog dat vast zit aan de carrosserie. Het lipje met gat achter het de hoeksteun is voor de spatlap steun. Zie foto's.
Groet Koen
 

Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2021 17:39 #193192 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Voorscherm Amazon vervangen
Dnkje Koen,
Is er toevallig ook een onderdeelnummer van het hoekstukje? kan het namelijk niet terug vinden in de webshop.
Dankjewel voor de foto's is precies wat ik bedoel.
Hoor het graag groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2021 11:05 #193216 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic Voorscherm Amazon vervangen
Hallo Hans,
Ik heb gezocht in VKO en in het onderdelenboek. Kan het ook niet vinden. Ik ben bang dat deze hoeksteun niet als apart onderdeel beschikbaar is?!
Heb nog twee foto's in detail bijgevoegd. Het moet volgens mij redelijk eenvoudig zijn het onderdeel te (laten) reproduceren. Misschien dat iemand die dit leest er ervaring mee heeft?
Vriendelijke groet, Koen

Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2021 12:38 #195334 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Voorscherm Amazon vervangen
Helder verhaal koen, echter ik bedoel niet het hoekstukje van het scherm maar waar dit hoekje aan vast gemaakt wordt aan de carrosserie deze mis ik dus en kan het scherm dus niet vastzetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2021 20:20 - 18-08-2021 20:35 #195343 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Voorscherm Amazon vervangen
Zoals Koen aangeeft: scherm zit met verticaal deel van steun (vast aan het scherm) direct tegen de carrosserie geschroefd (gat aan onderrand, bij bocht schopplaat/einde dorpel,  zie foto Koen). Als dit stukje er niet meer is, kan het zijn weggeroest en zul je aan de plaat moeten (laten) lassen. En dan kun je nog meer tegenkomen in die hoek.

Aan het horizontale oog van het scherm komt de spatlapsteun waarvan het andere uiteinde aan de balk wordt geschroefd.

Een ‘hoeksteuntje’ komt er niet aan te pas, zoals ook blijkt uit je zoektocht in het onderdelenboek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2021 20:38 #195344 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Voorscherm Amazon vervangen
Dank voor je bericht Rudolf, Zie het nu op de foto van Koen (hoekspatbord3) in de bijlage. Voor alle duidelijkheid deze mis ik dus bij mijn Amazon. Door het gat heen bout je deze aan het hoeksteuntje van het voorscherm. Dus mogelijk een nieuw plaatje erop bouten (carrosserie) teneinde het scherm op de juiste wijze vast te kunnen zetten. Zal morgen nog eens goed kijken want denk dat hij er echt niet zit.
Groet Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2021 15:57 #196320 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Voorscherm Amazon vervangen afstellen scherm naden
Na even stil gelegen te hebben ivm werk nu langzaam weer begonnen met de Amazon en met name de schermen. Ik wil het linker voorscherm weer monteren maar kom er niet helemaal uit.
Als ik het rechtervoorscherm bekijk zie foto zit er een vrij brede naad aan de onderkant tussen portier en scherm ongeveer 0,5 cm, bovenin minder.

kan ik dit oplossen door bijvoorbeeld het scharnier van het portier iets verstellen? zoja hoe?
Het nieuwe scherm links vind ik na het droog passen (zonder kit) ook niet lekker zitten.
Graag advies hoe nu verder

Laatse foto's zijn van onderkant linker voorportier, ook wat knolletjes, uitkrabben en met delebri zinkplamuur afwerken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.