koplampen LED

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
27-01-2018 10:12 - 29-01-2018 10:02 #174772 door Serge van Ruyssevelt
koplampen LED is gemaakt door Serge van Ruyssevelt
daar ik de Amazon als dagelijkse wagen gebruik en niet echt tevreden was over de verlichting in het donker ( hier in Hongarije is geen enkele baan verlicht enkel sommige straten)heb ik led lichten besteld , niet enkel de lampjes maar complete lichten geeft wel een duidelijk verschil benieuwd wat het s'avond op de weg gaat geven,het zijn moderne lichten die toch mooi bol staan en vind ik dus wel passen bij een oudere wagen Ik weet niet origineel maar een goed zicht in het donker is ook veel waard en andere of zwaardere lampjes dan liggen de tegenliggers de ganse tijd te dimmen want dan denken ze dat je met grootlichten rijd

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2018 10:43 #174773 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koplamen
Wow, dat scheelt veel!
Die reflector ziet er nog prima acceptabel uit voor in een oldtimer.
Ik heb er eerder ook naar gekeken ivm lager stroomverbruik maar vond ze toen nog niet mooi genoeg.
Hebben ze wel e-keur?
Heb je een linkje naar waar je ze gekocht hebt, cq welke je hebt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2018 10:45 #174774 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic koplamen
Ik ken dat Serge,nergens licht, geen streep en dan rijden de meesten ook nog als kamikaze piloten.
Ik vrees dat je na de ervaring met dit licht niet meer zonder kunt, je ziet straks niet alleen de weg maar ook de berm.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
27-01-2018 12:26 #174776 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic koplamen
@ lars : zie op foto 3 er staat een E keur in www.aliexpress.com/item/7-Inch-Round-Led...s.9042311.0.0.7xPKM5

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
27-01-2018 12:44 #174777 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic koplamen
Ha Serge, interessant topic!

Wat de (E) nummers betreft die in China schijnbaar klakkeloos overal worden opgedrukt zou ik mij geen illusies maken..... Ze zien er zelfs niet tegenop merknamen te drukken op artikelen die 100% imitatie zijn, ik realiseer mij dat ik daar niets nieuws mee zeg.

Afgezien van wel/niet terechte toelatingsnummers vind ik het lichtbeeld wèl belangrijk en om twee redenen;

- het kan APK afkeur zijn als er geen duidelijke overgang is van licht naar donker en er geen assymetrisch lichtbeeld i;, het gedeelte rechts van het midden moet schuin oplopen richting "berm"
- het is ongelooflijk irritant voor tegenliggers om in een "bak licht te kijken dat overal heen schijnt"

Toch vind ik het in elk geval interessant dat jij het gaat proberen, ik ben benieuwd, misschien zie ik teveel leeuwen en beren op de weg. (Hoewel dat dan overdags moet zijn want s'avonds zie ik ze in elk geval niet met mijn originele koplampen)

Mvg Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
27-01-2018 17:53 - 27-01-2018 17:56 #174780 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic koplamen
Jan dat die chinezen overal maar E nummers op plakken of indrukken daar ben ik ook van overtuigd
we gaan het zien (want licht zal er zijn )
In de spiegel zijn in elk geval de nodige lijnen ,om een bepaald beeld te geven , niet zoals in de lampen die ik in de Trabant en Bel-air heb steken dat is gewoon een gladde spiegel en helder glas , de lichten van de Trabant komen uit Duitsland en hebben daar een TUV keuring ( attest) , wat de keuring betreft moet ik met de Amazone maar 1x om de 5 jaar gaan en als ze daar een E nr zien staan zijn ze wel tevreden .
De lampen pasten in elk geval in de uitsparingen die ook voor de originele lampen voorzien zijn wat ook met de lampen uit Duitsland niet het geval was. En helaas zal ik nog even moeten wachten daar ze momenteel mijn interieur nieuw aan het bekleden zijn

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
27-01-2018 19:41 #174791 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic koplamen
Gaaf ! Heb je de richtingaanwijzers ook benut die in de nieuwe lampen zitten? Of is jouw koplamp er eentje zonder de richtingaanwijzers.

Grappig, ik zat je link te bekijken van Alieexpress en kwam bij de foto's die in de fabriek gemaakt zijn. Ik denken en prakkizeren waarom zetten die rare Chinezen al die lampen vast op die kar? Gaan ze zó hard de fabriek door dat ze bang zijn ze te verliezen? Dan maak je de zijkanten toch dicht......
Ik denk dat het klemmen voor het lijmen zijn, lampglas wordt gekit en dan vervolgens onder de klem geparkeerd.

Ik hoor trouwens heel wisselende berichten over DHL i.c.m. Alie, je betaald soms nog flinke kosten over die 79,- heen aan BTW en handling, iets om wel even rekening mee te houden in NL.

En ook niet onbelangrijk, kijk even wanneer Chinees nieuwjaar valt, dan gaat het land nóg meer plat (en langer) dan ons zuiden tijdens de carnaval. Overigens heb ik verder zeer goede ervaringen met Alieexpress.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
27-01-2018 20:26 #174798 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic koplamen
ja pinkers zijn benut , en er kwam zo ongeveer 45€ aan BTW en kosten die DHL rekent voor de invoer bij , Ik had ze voor de eerste keer op de Sema show in Las Vegas gezien en was dan op zoek gegaan maar in de VS zijn ze veel duurder Op de Amerikaanse Ebay vind je ze ook maar voor veel geld en het zijn eigenlijk best zware lampen

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2018 00:46 #174807 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplamen
He Serge, goed stukje uitzoekwerk ik zoek ook zo iets voor op de Filippijnen, ik ga ze op termijn ook bestellen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2018 10:13 #174822 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koplamen
Dank Serge!
Ik heb nog wat verder gelezen over wat mag en wat niet (nog los van of de e9 vermelding authentiek is)

Zo worden er in de markt koplampen verkocht waar een E in het glas staat. Achter de E staat altijd een nummer. Het nummer staat voor de land van herkomst waar de led unit is gekeurd. Als voorbeeld nemen we bijvoorbeeld E9. Het cijfer 9 staat voor Spanje. Alleen een cijfer is niet voldoende! Ook moet er het documentnummer bijstaan. Wanneer dit document nummer er niet bij staat voldoet deze lamp niet aan de wet en regelgeving en is de lamp dus niet gekeurd !

Bron: www.4sky.nl/e-keur/

Maar naast de e-keur blijkt ook de ECE typegoedkeur van belang te zijn. Deze zegt wat over waarvoor een dergelijke lamp dan gebruikt mag worden. Een E-keur met nummer kan dus nog steeds betekenen dat een lamp alleen als werklamp ingezet mag worden.

ECE-keuringen zijn noodzakelijk als men de led verlichting op de openbare weg wil gebruiken. Volgens de Nederlandse wetgeving is het niet toegestaan om ongekeurde verlichting “in gebruik te nemen” op de Nederlandse wegen.

Bron: www.genius-ledverlichting.nl/projects/ec...uringen/#toggle-id-1

En nog wat leuk algemeen leesvoer bij Hella.
www.hella.com/techworld/nl/Techniek/Verlichting/Koplampen-219/#

Daarmee blijven er maar weinig 7" units over die daadwerkelijk als dimlicht/grootlicht gevoerd mogen worden.
Wellicht is dat in Hongarije en op de Filippijnen nog wat minder van belang, maar in Nederland wel degelijk iets om rekening mee te houden.
Ik had er al eerder naar gekeken, maar ook nu kom ik al enige echte optie terecht op de JW Speaker 8700 Evo 2 ECE
www.jwspeaker.com/products/led-headlights-model-8700-evo-2-db/

Maar ja, nog los van het feit dat die schreeuwend duur zijn (circa 400 euro per stuk), verwacht ik dat ze ook niet zo mooi staan op een klassieker.

Jouw plaatjes van de Chinese lampen laten echter wel zien dat de lichtopbrengst echt significant beter is. Wellicht nog nog maar eens over na denken.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.