VOLDOENDE BEANTWOORD, opgelost: welk onderdeel is dit (naam, nummer)?

Lees meer
29-11-2022 11:13 - 26-11-2023 14:39 #201057 door Lo Bouwens
Onderaan de overgang tussen motor en versnellingsbak zit het bell house, dat grote lichtmetalen verbindingsstuk waar o.a. de hendel voor de koppelingskabel uitsteekt. Maar daar onder hoort nog een soort afsluitend verbindingsonderdeel te zitten. Het gaat bij mij om een B18 motor, en toen hij terug kwam van het revisiebedrijf zat zo'n onderdeel er wel bij maar dit was er eentje voor een B20 motor. Het passende deel was er niet bij en was er volgens hun ook niet bij ingeleverd. Dat laatste kan ik nu natuurlijk niet meer nagaan, dus ik neem het maar aan.
Ik voeg een afbeelding bij waar beide hier genoemde onderdelen op zichtbaar zijn, zowel het B20 als het B18 onderdeel. Deze afbeelding heb ik van het internet gehaald. In de dikke officiële onderdelenklapper staat dit helaas niet, zodat ik ook niet op basis van de nummertjes op de tekening de naam en het onderdeel nummer kan nagaan om het onderdeel te bestellen. De afbeelding is vanaf de zijkant van de motor naar achteren. Hopelijk lukt dit...
ie kan mij helpen? [attachment=32715]missende onderdeel bij bell house amazon B18.pdf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2022 11:59 #201058 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic welk onderdeel is dit (naam, nummer)?
In het oorspronkelijke bericht was de bijlage niet te openen. Daarom nu een betere afbeelding in Jpeg format van het onderdeel taan de onderkant tussen motorblok en bell house. Hopelijk maakt dit duidelijker naar welk onderdeel ik op zoek moet, dus graag naam, product nummer etc.
En wie weet, advies waar het te koop is.
Sorry...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2022 12:06 #201059 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic welk onderdeel is dit (naam, nummer)?
Dag Lo, ik kon geen afbeelding in je bericht vinden, maar ik denk dat het de afschermplaat is onderdeelnummer  419314, deze is voor de b18 als voor de b20, dus dezen zijn gelijk.
Vriendelijke groeten.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2022 12:25 #201060 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic welk onderdeel is dit (naam, nummer)?
Beste Kees,
bedankt voor je reactie. Inderdaad was de afbeelding niet te openen, daarom stuurde ik nadien nog een bericht met een beter te openen Jpeg bestand. Maar daaruit zou juist blijken dat ze beide onderdelen niet voor B18 en B20 hetzelfde zijn. Want dat onderdeel voor de B20 heb ik er wel bij. Of ben ik misleid door de afbeelding?
Lo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2022 12:35 #201061 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic welk onderdeel is dit (naam, nummer)?
Dit is 419314. 
Nu moet ik zeggen dat ik bij mijn wissel naar de B20 de oude afschermplaat heb teruggeplaatst in plaats van de beugel. De beugel is nieuwer dan het dunne afschermplaatje die standaard was bij de B18.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2022 12:41 #201063 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic welk onderdeel is dit (naam, nummer)?
Beste Lo, het onderdeel wat kan vinden met nummer 419314 is voor zowel b18 als b20, het nummer is in het b18 onderdelenboek als in het b20 onderdelenboek het zelfde, als de nummers gelijk zijn is het onderdeel ook gelijk.
De afschermplaat op jouw afbeelding B18 kan ik in het onderdelenboek niet vinden, ik denk dat deze afschermplaat in combinatie is met een automaat, maar dat weet ik niet zeker, ik heb geen onderdelenboek van een automaat.
Misschien zijn er forum leden die dat wel hebben.
succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2022 12:51 #201064 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic welk onderdeel is dit (naam, nummer)?
Ik ben nu pas in de onderdelenklapper gaan zoeken bij het hoofdstuk met als onderwerp motor in plaats van koppeling, en vond inderdaad de twee verschillende afdekpanelen tussen motor en bell house. Het zijn twee verschillende product nummers: voor de B18 is het 418353-9 (waar staat die 9 voor?) en voor de B20 419314-0 (idem). Beide zijn blijkbaar gelukkig in de onderdelenhandel voor een paar tientjes te koop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2022 20:14 #201074 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic welk onderdeel is dit (naam, nummer)?
De bevestigingspunten zijn zowel op de motor als op het Koppelingshuis verschillend voor de blikken plaat op de tekening en de aluminium uitvoering.

groet, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2022 08:57 #201077 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic welk onderdeel is dit (naam, nummer)?
Beste Niek, bedankt!
Dit is inderdaad het juiste antwoord zoals ik inmiddels heb ontdekt. Die onderplaat is òf voor de B18 òf voor de B20, niet universeel voor beide, de bevestigingsgaten zitten op andere plaatsen. Ik weet dus nu wat ik moet bestellen en het is te koop voor 15 euro bij het onderdelenmagazijn van de club. Daar staat overigens ten onrechte ook dat het desbetreffende onderdeel zowel voor de B18 als de B20 motor is. Het gaat daar om de (juiste) dekplaat koppelinghuis nr. 418353 die past op de B18. Zelf heb ik helaas het aluminium exemplaar dat voor de B20 is. Daar doe ik dan een andere liefhebben wel weer een keer een plezier mee.
Lo Bouwens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2022 09:37 - 30-11-2022 09:41 #201078 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic welk onderdeel is dit (naam, nummer)?
Er zijn overigens ook Amazons met B18 motoren geleverd met de aluminium uitvoering  419314  . Zie hiervoor het B18 onderdelenboek : groep 2a pagina 4 .De aluminium uitvoering geeft meer stevigheid aan de verbinding van de motor met het Koppelingshuis en versnellingsbak.De metalen plaat 418353 is waarschijnlijk slechts bedoeld om de starterkrans ,die op het vliegwiel zit ,af te schermen.De betekenis van het laatste cijfer achter het streepje is mij ook een raadsel.Ik heb het  in ieder nog nooit nodig gehad.

Groeten, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.